Saturday, May 10, 2025
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

Γιατί το mobile commerce πρωτοπορεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο

in EDITORS, TOPNEWS, ΑΠΟΨΕΙΣ, ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
0
Γιατί το mobile commerce πρωτοπορεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο

ην παντοκρατορία του mobile commerce καταδεικνύουν οι έρευνες τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα, με τις αγορές και συναλλαγές από κινητό τηλέφωνο να αποτελούν την κυρίαρχη τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Είναι ενδεικτικό ότι το mobile commerce αναπτύσσεται παγκοσμίως, αλλά και στην Ελλάδα, με τριπλάσιο ρυθμό σε σχέση με το e-commerce, χάρη στις εφαρμογές και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιεί και τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), η ταχύτητα φόρτωσης και η φωνητική αναζήτηση, σε συνδυασμό με την εξέλιξη των smartphone.

Οι εξελίξεις αυτές καθιστούν το mobile commerce μονόδρομο για τους ιδιοκτήτες e-shops που θα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα διαθέτοντας ένα optimized και φιλικό προς το χρήστη e-shop και εφαρμόζοντας μια νέα αποτελεσματική στρατηγική marketing για το mobile, αν θέλουν να μεγιστοποιήσουν τζίρο και κέρδος.

Τα «συν» του mobile commerce

Τα πλεονεκτήματα του mobile commerce είναι πολλά, τόσο για τους χρήστες, όσο και για τους ιδιόκτητες των ηλεκτρονικών καταστημάτων:

Η ταχύτητα φόρτωσης: Πιο γρήγορο δίκτυο (4G) και ταχύτερα smartphone. Η ταχύτητα που «φορτώνει» ένα ηλεκτρονικό κατάστημα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ολοκλήρωση της αγοράς και στην εμπειρία του χρήστη.

Η χαμηλή τιμή των συσκευών: Η τιμή ενός smartphone σε σύγκριση με ένα desktop, αναλογικά με τις δυνατότητες τους, είναι πολύ μικρότερη.

Real time marketing: Ο χρήστης, κατά ένα μεγάλο ποσοστό, λαμβάνει τις ενέργειες marketing real time, όπου και να βρίσκεται.

Τεχνολογίες AR και VR: Η χρήση της τεχνολογίας Augmented Reality και Virtual Reality προσομοιώνει πιο εύκολα σε κινητές συσκευές, σε πραγματικά ή μη περιβάλλοντα, στα οποία ο χρήστης μπορεί να κινηθεί ελεύθερα, αλληλεπιδρώντας παράλληλα με τα αντικείμενα που περιλαμβάνουν, όπως θα έκανε και στον πραγματικό κόσμο. Η επίσκεψη σε virtual stores ανεβάζει το επίπεδο εμπειρίας του χρήστη, μειώνει τις επιστροφές παραγγελιών και πολλαπλασιάζει το κέρδος, τόσο για τον ικανοποιημένο πελάτη, όσο και για τον επιχειρηματία που θα έχει πιο σίγουρες πωλήσεις και λιγότερα περιττά έξοδα. Το conversion rate αυξάνεται στα e-shops, καθώς εξαλείφεται ο φόβος του χρήστη για το αν το προϊόν είναι κατάλληλο για αυτόν.

Voice Search: Το 20% των ερωτημάτων στα κινητά είναι φωνητικές αναζητήσεις.

Live Chat: Ο πελάτης μπορεί ζητήσει διευκρινίσεις ή να λύσει κάποιο πρόβλημα άμεσα με τη χρήση του live chat 24/7.

Newsletter και Notifications: Στο mobile είναι ευκολότερη η αποστολή προσφορών με email την ώρα που γίνονται, καθώς στο κινητό ο χρήστης τσεκάρει τα email του οποτεδήποτε σε αντίθεση με το desktop. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα push notification.

Ταχύτητα: Εξοικονόμηση χρόνου για το χρήστη.

Προσβασιμότητα: Το internet είναι παντού διαθέσιμο.

Άμεση επικοινωνία: Ο πελάτης, πατώντας ένα κουμπί, μπορεί να δεχθεί κλήση από το support του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Υψηλότερα CTRs: Οι διαφημίσεις στο mobile έχουν υψηλότερο CTR (click through rate) σε σχέση με το desktop.

Σύγκριση τιμών: Η διαδικασία σύγκρισης τιμών έχει γίνει πιο γρήγορη και πιο απλή.

Ασφάλεια: Οι συναλλαγές στο mobile είναι πιο ασφαλείς σε σχέση με το desktop διότι χρησιμοποιούνται εξελιγμένοι έλεγχοι ταυτότητας.

Ευχρηστία: Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα σε mobile, το οποίο ακολουθεί τους κανόνες ευχρηστίας και γίνονται συχνά test, είναι πιο εύχρηστο και απλό σε σχέση με του desktop, καθώς δεν αφήνει περιθώρια να ενσωματωθούν περιττά plug-in και πληροφορίες.

Ορισμένα μειονεκτήματα

Παρά την αύξηση που έχει κάνει το mobile commerce υπάρχουν ακόμα κάποια μειονεκτήματα:

  • Η αίσθηση της ασφάλειας όταν φτάνει ο πελάτης να επιλέξει τον τρόπο πληρωμής, είναι μικρότερη στα smartphone σε σχέση με το desktop.
  • Η οθόνη του smartphone είναι μικρή σε σχέση με το desktop με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο χρήστης να δει λεπτομέρειες. Αυτό κυρίως συμβαίνει στα ηλεκτρονικά καταστήματα στο mobile που δεν γίνονται Usability Testing συχνά και δεν έχουν Adaptive design.
  • Για αγορές με μεγάλα ποσά οι χρήστες χρησιμοποιούν smartphone μόνο για έρευνα τιμών και ολοκληρώνουν την παραγγελία από το desktop.

Tips για να ένα ανταγωνιστικό mobile commerce

Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η ταχύτητα του ηλεκτρονικού καταστήματος και η φόρτωση σελίδας. Κάθε δευτερόλεπτο μετράει. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 53% των χρηστών mobile εγκαταλείπουν τα e-shops που χρειάζονται περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα για φόρτωση. Οι σελίδες που φορτώθηκαν σε 2,4 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο, έχουν το μέγιστο ποσοστό μετατροπών για κινητά 1,9%, το οποίο συνιστά ένα αξιόλογο ποσοστό μετατροπών. Αυτός ο αριθμός πλησιάζει το αντίστοιχο με ένα τυπικό ποσοστό μετατροπής σε desktop 2% – 3%.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο πόσο φιλικό είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα για τον χρήστη. Πρόσφατη έρευνα της Google δείχνει ότι το 67% των χρηστών δηλώνουν ότι είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από ένα φιλικό προς τους χρήστες e-shop παρά από ένα δύσχρηστο. Το 40% του traffic σας πηγαίνει σε ανταγωνιστικό ηλεκτρονικό κατάστημα σε mobile μετά από μια κακή εμπειρία.

Τα περισσότερα e-shops περιορίζονται σε ελέγχους των newsletter μόνο στο desktop και όχι σε mobile, με αποτέλεσμα να φτάνουν στους χρήστες newsletter που «σπάνε» και οι πληροφορίες, όπως οι εκπτώσεις, οι τιμές, τα προϊόντα και τα call-to-action να μην φαίνονται. Μην ξεχνάμε ότι το open rate των newsletter είναι 61% στα mobile και 39% στα desktop. Η σελίδα του καλαθιού πρέπει να είναι γρήγορη και όσο πιο απλή γίνεται, χωρίς περιττή πληροφορία. Στην οθόνη του mobile θα πρέπει να φαίνονται τα βασικά στοιχεία, όπως το προϊόν, η τιμή, η έκπτωση και ο υπολογισμός των μεταφορικών.

Επίσης, σε σημείο που θα βλέπει εύκολα ο χρήστης, πρέπει να βρίσκεται το πεδίο εισαγωγής εκπτωτικού κουπονιού. Η σελίδα ολοκλήρωσης παραγγελίας (checkout) δεν πρέπει να έχει πολλά βήματα, τα πεδία συμπλήρωσης πρέπει να είναι κατανοητά και να φαίνονται στο χρήστη όπως και το call-to-action αγοράς. Τα pop-up πρέπει να είναι optimized για συσκευές mobile. Πολλοί χρησιμοποιούν τα ίδια με του desktop με αποτέλεσμα να μην φαίνεται τίποτα.

Σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα η πρώτη εικόνα που βλέπει κάποιος είναι το pop-up. Το αποτέλεσμα ενός μη optimized pop-up είναι να μην γραφτεί στη λίστα μας ο υποψήφιος πελάτης και πολύ πιθανό να βγει από το ηλεκτρονικό κατάστημα χωρίς καν να περιηγηθεί σε αυτό. Προσοχή στο να φαίνεται το call-to-action και οι προσφορές. Το κλείσιμο του pop-up «x» είναι επίσης σημαντικό γιατί σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε ο χρήστης να νιώθει εγκλωβισμένος.

 

Πηγή:  epixeiro.gr

ShareTweetShare

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    421 shares
    Share 168 Tweet 105
  • Fitch: Ισχυρή ανάπτυξη στην Ελλάδα τα επόμενα δύο χρόνια με ώθηση από το Ταμείο Ανάκαμψης

    9 shares
    Share 4 Tweet 2
  • Η ιταλική επιχείρηση κάθετης καλλιέργειας Planet Farms εξασφαλίζει 40 εκατ. δολάρια σε αποτίμηση 500 εκατ. δολαρίων

    6 shares
    Share 2 Tweet 2
  • Ο παγκόσμιος χάρτης του crypto: Ποιες χώρες τα χρησιμοποιούν περισσότερο

    4 shares
    Share 2 Tweet 1
  • Eni: Εξαγορά της Neptune Energy – Στα 4,9 δισ. το deal

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

December 19, 2023
Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

December 19, 2023
Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

December 19, 2023
Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

December 19, 2023
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

December 19, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    421 shares
    Share 168 Tweet 105
  • Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    46 shares
    Share 18 Tweet 12
  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    149 shares
    Share 60 Tweet 37
  • 5 από τις καλύτερες ταινίες για επιχειρήσεις και startups που μπορείτε να παρακολουθήσετε στο Netflix

    88 shares
    Share 35 Tweet 22
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ