Για έναν επιχειρηματία, το άγχος συνήθως είναι τρόπος ζωής – ακόμα και για εκείνους που χρησιμοποιούν ως επαγγελματική έδρα, το σπίτι τους. Αν και πολλοί home-based επιχειρηματίες εκτιμούν την αξία της ελευθερίας και του χαμηλού κόστους που εμπεριέχει η διατήρηση γραφείου στο σπίτι, ανησυχούν τόσο μήπως οι πελάτες ή οι συνεργάτες τους “ανακαλύψουν” την έδρα τους, που δεν προωθούν τη δουλειά τους όσο θα έπρεπε – ιδιαίτερα στον τομέα B2B (business-to-business).
Οι προτάσεις “Δεν φαίνεται επαγγελματικό” και “Δεν θα με πάρουν στα σοβαρά” μπορούν να εκφράσουν σε γενικές γραμμές τους βασικούς φόβους τους. Ο καθένας θα πίστευε ότι οι μεγάλοι πελάτες θέλουν να συνεργάζονται με μεγάλες εταιρίες. Το γεγονός ότι εργάζεστε από το σπίτι, όμως, σημαίνει απαραίτητα και ότι δεν μπορείτε να ανταγωνιστείτε τα μεγαθήρια;
Ας ξεκινήσουμε με ένα πραγματικό γεγονός: Η Econohomes, μία από τις μεγαλύτερες κτηματομεσιτικές εταιρίες παγκοσμίως, έβγαλε πάνω από €43.000.000 πέρυσι και κατατάχθηκε ως η δεύτερη πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη εταιρία στο Όστιν. Η ίδια δηλώνει ότι οφείλει μεγάλο μέρος της ανάπτυξής της στη συνεργασία της με home-based επιχειρηματίες.
“Το 90% της επιχείρησής μας βασίζεται σε μία βάση δεδομένων που αναπτύχθηκε και διατηρείται από έναν επιχειρηματία που εργάζεται από το υπόγειο του σπιτιού του στο Σαν Φρανσίσκο,” αναφέρει η Αντιπρόεδρος Μάρκετιγνκ & Ανάπτυξης της εταιρίας, Amy Hasbrouck. “Και τα μέλη της δική του ομάδας επίσης εργάζονται από τα σπίτια τους.”
Η ίδια διακρίνει τρομερά οφέλη στη συνεργασία με εξωτερικούς συνεργάτες που εργάζονται από τα σπίτια τους. “Υπάρχει περισσότερη ευελιξία. Μπορούν να συνδεθούν και να ανταποκριθούν γρήγορα σε κάθε ανάγκη, ακριβώς επειδή δεν αποτελούν μέρος ενός υπερβολικά δομημένου και περίπλοκου συστήματος.”
Είναι αλήθεια ότι η εργασία από το σπίτι επιτρέπει ένα πιο ευέλικτο ωράριο. Πόσο, όμως, επηρεάζει την απόφαση μίας ενδεχόμενης συνεργασίας μαζί σας το γεγονός ότι εργάζεστε τις μικρές ώρες – όταν, δηλαδή, όλες οι υποχρεώσεις της ημέρας σας έχουν τελειώσει; Ο φόβος μήπως δεν φανείτε επαγγελματίες συχνά σας βάζει στον πειρασμό να αποκρύψετε την αληθινή επαγγελματική έδρα σας. Κάποιες φορές, όμως, αυτό μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ.
“Το σημαντικότερο για εμάς είναι να έχουμε εξ αρχής μία σαφή εικόνα ως προς το πώς και πότε εργάζονται οι εξωτερικοί συνεργάτες μας,” λέει ο Διευθυντής Ανθρωπίνου Δυναμικού της Veterans United Home Loans, August Nielsen, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την πρόσληψη πάνω από 1.000 υπαλλήλων. “Πολύ πρόσφατα εφαρμόσαμε ένα νέο λογισμικό ανθρωπίνου δυναμικού και ο επικεφαλής του project εργαζόταν από το σπίτι του. Λαμβάναμε emails του σε πολύ αλλόκοτες ώρες, αλλά ξέραμε το ωράριό του οπότε δεν μας εξέπληττε.”
Ανησυχείτε ότι οι αναπόφευκτοι ήχοι του σπιτιού σας θα δημιουργήσουν αντιεπαγγελματική εντύπωση στους πελάτες σας; Είναι πολύ πιθανό, κατά τη διάρκεια ενός επαγγελματικού τηλεφωνήματος να γαβγίσει ο σκύλος σας, να εισβάλλει στο δωμάτιο το τρίχρονο παιδί σας ή να ακουστεί ο ήχος του πλυντηρίου. Ακόμα κι αν νιώσετε ότι θα θέλατε να ανοίξει η γη να σας καταπιεί, η ανησυχία σας ίσως να είναι αβάσιμη.
Φυσικά, υπάρχουν και εκείνοι που δεν θα αντιμετώπιζαν θετικά την ιδέα. “Σαφώς, δεν αποδέχονται όλοι την ιδέα ενός επαγγελματία που εργάζεται από το σπίτι του, όπως και δεν είναι πάντα σωστό να ακούγονται ήχοι από το βάθος,” διευκρινίζει ο κ. Nielsen. “Όμως, αν γνωρίζεις σε ποιο κοινό απευθύνεσαι, θέτεις προσδοκίες και φέρνεις αποτελέσματα, το σύστημα λειτουργεί μια χαρά.”
Αν, λοιπόν, “τρέμετε” στην ιδέα μήπως οι πελάτες και οι συνεργάτες σας ανακαλύψουν ότι δεν έχετε επαγγελματικό χώρο, αλλά εργάζεστε από το σπίτι σας, να θυμάστε το εξής: Το γεγονός ότι εργάζεστε από το σπίτι δεν δείχνει απαραίτητα έλλειψη επαγγελματισμού. Το γεγονός, όμως, ότι πιστεύετε ότι φαίνεται αντιεπαγγελματικό, σίγουρα θα σας στερήσει από μεγάλες επαγγελματικές ευκαιρίες.