Friday, March 31, 2023
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

Πώς η πανδημία αλλάζει τις συνήθειές μας και την κατανάλωση

in HIGHLIGHTS, ΑΓΟΡΕΣ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ
0
Πώς η πανδημία αλλάζει τις συνήθειές μας και την κατανάλωση

Η καραντίνα άλλαξε τις συνήθειες των καταναλωτών διεθνώς δίνοντας ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της πανδημίας του Covid-19 ωστόσο είναι πολύ ευρύτερες και επεκτείνονται ακόμη και στο τι θεωρούν πλέον οι καταναλωτές αγαθό πρώτης ανάγκης και τι «πολυτέλεια».  Ενδεικτικά της κατεύθυνσης που λαμβάνει η κατανάλωση είναι τα πρώτα δεδομένα από τις ΗΠΑ, μία από τις μεγαλύτερες αγορές στον πλανήτη, για τα μοτίβα αγορών που διαμορφώνονται τώρα που έχουν χαλαρώσει αρκετά οι περιορισμοί.

Σε αναλυτικό ρεπορτάζ της η Wall Street Journal εξηγεί πως οι Αμερικανοί καταναλωτές αγοράζουν και πάλι, αλλά το τι αγοράζουν αντανακλά τους μεγάλους φόβους για απειλές διαρκείας στην υγεία και ανατροπές στη ζωή μας από την πανδημία. Τα κρούσματα αφού άρχισαν να σταθεροποιούνται τον Μάιο, αυξάνονται και πάλι ειδικά στις νότιες και δυτικές πολιτείες με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που κάνει ορισμένους να μιλούν για δεύτερο κύμα της πανδημίας. Οι καταναλωτές έχουν εν πολλοίς επίγνωση των κινδύνων, με αποτέλεσμα να αποφεύγουν ακόμη τα ξενοδοχεία και τα αεροπορικά ταξίδια και να στρέφονται σε εκδρομές, που μπορούν κάνουν οδικώς και σε ενοικιάσεις καταλυμάτων.

Τα δεδομένα δαπανών αντικατοπτρίζουν το πρόσφατο άνοιγμα καταστημάτων με τους καταναλωτές να περιορίζουν ορισμένες διαδικτυακές αγορές ειδών παντοπωλείου και να συρρέουν στα κομμωτήρια και τα καταστήματα επίπλων. Αλλά ξοδεύουν επίσης για παράδοση έτοιμου και βάζουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για αγορά οικιακού εξοπλισμού και βελτιώσεις στο σπίτι τους, όπως και για αθλητικά είδη. Αυτά τα μοτίβα είναι σημαντικά. Οι καταναλωτικές δαπάνες είναι ένας κρίσιμος κινητήρας ανάκαμψης, οδηγώντας συνήθως τα δύο τρίτα του ΑΕΠ των ΗΠΑ.  Κάτι αντίστοιχο ισχύει στις περισσότερες ανεπτυγμένες οικονομίες.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί τα δεδομένα δείχνουν ότι παρά τις εκκλήσεις για επανέναρξη και τη χαλάρωση των μέτρων, οι καταναλωτές συνεχίζουν να επιλέγουν το «μένουμε σπίτι», φαίνεται να πιστεύουν ότι θα συνεχίσουν για πολύ ακόμη την κοινωνική αποστασιοποίηση, υπάρχει διάχυτος ο φόβος ότι η πανδημία θα είναι μαζί μας για πολύ καιρό.

«Οι ανησυχίες για την εξέλιξη της πανδημίας οδηγούν το συνολικό επίπεδο της επιχειρηματικής δραστηριότητας πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε συγκεκριμένη πολιτική» τονίζει στη WSJ o Chad Syverson, οικονομολόγος του Πανεπιστημίου του Σικάγο, του οποίου η πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι περίπου το 90% της μείωσης της οικονομικής δραστηριότητας προήλθε από την εθελοντική αποφυγή εμπορικών κέντρων.

Πολλοί γύρισαν την πλάτη σε αεροπορικά ταξίδια και ξενοδοχεία και στράφηκαν σε οδικές εκδρομές σε ενοικιάσεις μπανγκαλόου ήταν. Οι καταναλωτές ξόδεψαν 6% περισσότερα για τις κρατήσεις Airbnb και HomeAway τον Ιούνιο από ό, τι πριν από την επιδημία. Αλλά απέφυγαν από περιοχές υψηλής πυκνότητας όπως αεροδρόμια και ξενοδοχεία.

Οι καταναλωτές εξακολουθούν να επιλέγουν τη «φωλιά» τους. Οι δαπάνες για βελτιώσεις στο σπίτι  αυξήθηκαν κατά 40% την εβδομάδα που έληξε στις 24 Ιουνίου από την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την Earnest Research. «Ακόμη και τώρα που οι άνθρωποι βγαίνουν έξω, επιλέγουμε περισσότερο έναν τρόπο διαμονής στο σπίτι», δήλωσε ο Marshal Cohen, επικεφαλής αναλυτής της NPD Group Inc., εταιρείας παροχής πληροφοριών και συμβουλευτικών υπηρεσιών.

Την εβδομάδα που έληξε στις 24 Ιουνίου, οι πωλήσεις των επίπλων ήταν 28% υψηλότερες από την ίδια εβδομάδα του 2019, σύμφωνα με την Earnest Research.

Aπό την πλευρά του το BBC σε δικό του ρεπορτάζ υπογραμμίζει ότι μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούμε τα ψώνια μας είναι πως είμαστε πιο λιγότερο διατεθειμένοι να μείνουμε μέσα σε ένα κατάστημα για πολλή ώρα και να δούμε έτσι όλο το εμπόρευμα. Και αυτό είναι κάτι που δημιουργεί μία πρόσθετη πίεση στα έσοδα του λιανεμπορίου αφού όσο περισσότερο μένουμε σε ένα μαγαζί για να κοιτάξουμε τα προϊόντα τόσο περισσότερα τείνουμε να δαπανούμε.

Το BBC επικαλείται μάλιστα έρευνα της First Insight που έδειξε ότι το 54% των καταναλωτών δαπανούν από 50 δολάρια και επάνω σε κάθε online αγορά τους στις ΗΠΑ, αλλά το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 71% όταν στους καταναλωτές που ψωνιζουν με φυσική παρουσία στα καταστήματα και τείνουν να περνούν χρόνο στο να κοιτάζουν τα προϊόντα.

 

Πηγή: naftemporiki.gr με πληροφορίες από Wall Street Journal, BBC

 

ShareTweetShare

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Bloomberg για Thrivest: Ετοιμάζεται να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη μη συστημική τράπεζα στην Ελλάδα

    Bloomberg για Thrivest: Ετοιμάζεται να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη μη συστημική τράπεζα στην Ελλάδα

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    257 shares
    Share 103 Tweet 64
  • Τουρισμός: Οι Startups που ψηφιοποιούν τη «βαριά» βιομηχανία της Ελλάδας

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Attica Bank: Οι όροι που θέτει η Thrivest για την συμμετοχή της στην αύξηση κεφαλαίου

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Το πικρό story της Sprider – 1,5 χρόνο στα αζήτητα η μονάδα της Ξάνθης (pics)

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η Chargetrip σήκωσε 10 εκατ. ευρώ για την κλιμάκωση της δρομολόγησης ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ

Η Chargetrip σήκωσε 10 εκατ. ευρώ για την κλιμάκωση της δρομολόγησης ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ

March 30, 2023
Η Klimato συγκεντρώνει 4,2 εκατ. ευρώ για τη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων των τροφίμων

Η Klimato συγκεντρώνει 4,2 εκατ. ευρώ για τη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων των τροφίμων

March 30, 2023
Έρευνα ΕΒΕΑ: Μία στις δύο επιχειρήσεις βλέπει καλύτερες μέρες

Έρευνα ΕΒΕΑ: Μία στις δύο επιχειρήσεις βλέπει καλύτερες μέρες

March 30, 2023
Ανοιχτή πρόσκληση σε καινοτόμες μικρές και μεσαίες γυναικείες startups από όλη την Ελλάδα

Ανοιχτή πρόσκληση σε καινοτόμες μικρές και μεσαίες γυναικείες startups από όλη την Ελλάδα

March 30, 2023
Το μήνυμα από τη ΜΙΡΙΜ: H Ελλάδα επενδυτικός προορισμός και το 2023 για τα ακίνητα (pics)

Το μήνυμα από τη ΜΙΡΙΜ: H Ελλάδα επενδυτικός προορισμός και το 2023 για τα ακίνητα (pics)

March 30, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • Αποκαλυπτήρια για την Wealth Avenue PLC!

    Αποκαλυπτήρια για την Wealth Avenue PLC!

    19 shares
    Share 8 Tweet 5
  • Pet Startups: Η τεχνολογία στην υπηρεσία των τετράποδων φίλων μας

    9 shares
    Share 4 Tweet 2
  • Pitch Deck: Οδηγός παρουσίασης της startup σας σε επενδυτές

    153 shares
    Share 61 Tweet 38
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    257 shares
    Share 103 Tweet 64
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ