Monday, March 8, 2021
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

«Φουρτούνες» στη ναυλαγορά

in DONTMISS, TOPNEWS, ΑΓΟΡΕΣ, ΝΑΥΤΙΛΙΑ
1 min read
0
«Φουρτούνες» στη ναυλαγορά
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Την τελευταία εβδομάδα, τα δεξαμενόπλοια κινούνταν σε μεγάλες φουρτούνες. Αιτία, δεν ήταν (μόνο) ο τυφώνας Delta, αλλά μια σειρά από ξαφνικά γεγονότα, όπως η απεργία των εργαζομένων στον πετρελαϊκό κλάδο της Νορβηγίας, τα οποία έφεραν αναταράξεις στην αγορά αργού και… τσουνάμι στη ναυλαγορά των τάνκερ.

Στις ΗΠΑ, ο τυφώνας Delta έκλεισε ένα μεγάλο τμήμα της υπεράκτιας παραγωγής αργού πετρελαίου, καθώς και ορισμένα διυλιστήρια νωρίς την προηγούμενη εβδομάδα. Δεν είναι η πρώτη φορά που σημειώνονται διαταραχές στον Κόλπο του Μεξικού λόγω τυφώνων. Ήταν όμως η μεγαλύτερη των τελευταίων 15 χρόνων σταματώντας περισσότερο από το 92% της παραγωγής του ήτοι περίπου 1,67 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως. Ήταν λίγο… χειρότερα και από τον τυφώνα Κατρίνα το 2005.

Την ίδια στιγμή, δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα εφοδιασμού πετρελαίου και στην απέναντι των ΗΠΑ ακτή του Ατλαντικού στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στη Νορβηγία, αφού οι εργαζόμενοι στην εξόρυξη πετρελαίου κατέβηκαν σε απεργία για μισθολογικούς λόγους. Οι διαπραγματεύσεις για τη ΣΣΕ, αρχικώς, δεν κατέληξαν σε συμφωνία και οι εργάτες σταύρωσαν τα χέρια απέχοντας από την εργασία τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένας παράδεισος για το μαύρο χρήμα στο κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Ένας παράδεισος για το μαύρο χρήμα στο κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

March 6, 2021
«Πάτωσε» στην Ελλάδα η golden visa, πηγαίνει καλά στην Πορτογαλία

«Πάτωσε» στην Ελλάδα η golden visa, πηγαίνει καλά στην Πορτογαλία

March 6, 2021

Μπροστά στην οικονομική καταστροφή οι πετρελαϊκές της τα βρήκαν με τους εργαζόμενους. Ο ρυθμός παραγωγής, όμως είχε πέσει και για να επανέλθει θα χρειαστεί ένα εύλογο διάστημα. Τώρα, ο κόλπος των ΗΠΑ φαίνεται να επιστρέφει στην πλήρη παραγωγή και η αγορά αρχίζει να αισιοδοξεί.

Σε αυτό συμβάλλει η έναρξη της παραγωγής πετρελαίου από την πετρελαιοφόρο περιοχή Sharara, τη μεγαλύτερη της Λιβύης, με αρχική ροή παραγωγή 40.000 βαρέλια την ημέρα να πέφτουν άμεσα στο δίκτυο της αγοράς, ενώ αναμένεται σε σύντομο χρονικό διάστημα να φθάσουν τα 355.000 βαρέλια ημερησίως.

Οι προβλέψεις

Ωστόσο, όλες οι προβλέψεις περιορίζονται στις βραχυπρόθεσμες έως πολύ βραχυπρόθεσμες προοπτικές. Και αυτό συμβαίνει γιατί όλος ο πλανήτης βρίσκεται κάτω από τη βαριά σκιά της υγειονομικής κρίσης λόγω της πανδημίας του COVID -19. Η ζήτηση έχει ήδη υποχωρήσει σημαντικά από την αρχή του έτους, με αποτέλεσμα:

Τα αποθέματα των κρατών σε πετρέλαιο να έχουν διατηρηθεί και να μην υπάρχει ανάγκη για νέες προμήθειες

Οι επερχόμενες εκλογές των ΗΠΑ αναμένεται να δημιουργήσουν περαιτέρω αμφιβολίες για το μέλλον του πετρελαίου. Κρατάνε όλοι την ανάσα τους για το αποτέλεσμα.

Η όποια άνοδος της ναυλαγοράς, εκτιμούν διεθνείς αναλυτές, θα είναι βραχύβια. Ακόμα και Hedge Funds με τις αναλύσεις τους δεν αισιοδοξούν για το μέλλον, ενώ παρατηρείται το φαινόμενο οι μεγαλύτεροι oil traders του κόσμου να επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Απαισιόδοξοι είναι και ο ΟΠΕΚ, αλλά και ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).

Από την άλλη, η όχι μεγάλη αύξηση προσφοράς χωρητικότητας ίσως ισορροπήσει προς το παρόν την κατάσταση. Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων είχε μέτριους ρυθμός ανάπτυξης, ενώ η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο που είναι στο νερό, βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο που έχουμε δει εδώ και πολλά χρόνια. Αν υπάρχει ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς η αγορά δεν θα έχει μεγάλες πτώσεις.

Δεν είναι ακριβώς μια προοπτική που ονειρεύεται ένας επενδυτής, αλλά είναι σίγουρα καθησυχαστική έναντι ανησυχιών για κινδύνους που μπορεί να κληθεί να αντιμετωπίσει η αγορά.

Οι δείκτες

Στη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων την εβδομάδα 5-11 Οκτωβρίου ο BDTI- δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil μειώθηκε κατά 4% από τις 429 μονάδες στις 412. Ο BCTI-δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» μειώθηκε κατά 3% από τις 372 στις 361 μονάδες.

Στα δεξαμενόπλοια, ο μέσος όρος του δείκτη ναυλαγοράς που παραμένει υψηλότερος για τα «άσπρα» καύσιμα BCTI από εκείνον του 2019 αλλά η ψαλίδα κλείνει ανησυχητικά. Το 2020 είναι στις 652 μονάδες έναντι 613 το 2019.

Στο BDTI το 2020 ο μέσος όρος είναι 805 μονάδες έναντι 867 το 2019, πέρασε σε αρνητικό πρόσημο «καίγοντας» τις καλές ναυλαγορές που είχε εν μέσω πανδημίας. Ο χειμώνας είναι πάντοτε καλή χρονική περίοδος για την αγορά των δεξαμενόπλοιων οπότε περιμένουν όλοι να κάνουν ταμείο στο τέλος του 2020.

Οι ναύλοι για τα υπερδεξαμενόπλοια VLCC, χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων, μειώθηκαν, την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου σε σύγκριση με εκείνη του Σεπτεμβρίου, μέχρι και 23,1 % κατά μέσο όρο, κλείνοντας στις 25.750 δολάρια έναντι 33.500.

Στα Aframax η μείωση είναι 18,1% από 34.500 στα 28.250 δολάρια οι ημερήσιοι ναύλοι, στα Suezmax μείωση κατά 18,5% από 23.000 στα 18.750, στα Aframax -7,9% από τα 19.000 στα 17.500 και στα δεξαμενόπλοια Middle range-MR -1,8% από τις 14.000 δολάρια στις 13.750.

Πτώση και για τα Supramax

Στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου οι διορθώσεις είναι μικρές

Στα Capesize, την περασμένη εβδομάδα είδαμε να μπαίνει ένα τέλος στην ανοδική δυναμική πορεία της ναυλαγοράς με το BCI να πέφτει κατά 10,8% σε σύγκριση με την προηγούμενη από τη συγκρινόμενη εβδομάδα 5-11/10/2020).

Η μεγάλη άνοδος απομάκρυνε τους ναυλωτές τόσο στις γραμμές του Ατλαντικού όσο και σε εκείνες του Ειρηνικού, αλλά είναι δεν αναμένεται να παραμείνει έτσι. Ο λόγος είναι η αυξημένη ζήτηση κυρίως από την Κίνα που θα ενισχύσει τη δραστηριότητα για άλλη μια φορά τις επόμενες εβδομάδες, τροφοδοτώντας περαιτέρω την άνοδο των ναύλων για τα Capes.

Ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου μειώθηκε κατά 6,3% από τις 2/020 μονάδες στις 1.892. ‘Ανοδο είχαν τα Panamax κατά 4,8% κλείνοντας στις 1.439 μονάδες και τα Handysize κατά 0,3%.

Πτώση κατά 0,9% καταγράφηκε για τα Supramax. Σε κάθε περίπτωση η Κίνα, για μία ακόμη φορά είναι η «ατμομηχανή», αφού έχει αυξήσει τις εισαγωγές της από τη Βραζιλία σε φορτία κατά 26% σιτηρά και ζωοτροφές και ειδικά στα capesize φορτηγά 170.000 τόνων χωρητικότητας.

Η μεγάλη ζήτηση φορτίων από την Κίνα έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει πολύ διαθέσιμο τονάζ, δηλαδή πλοία για να καλύψουν άλλες γραμμές και ανάγκες και αυτό δημιουργεί αισιοδοξία για το μέλλον.

 

 

 

Πηγή: dealnews.gr

ShareTweetShare

Related Posts

Ένας παράδεισος για το μαύρο χρήμα στο κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
ΧΡΗΜΑ

Ένας παράδεισος για το μαύρο χρήμα στο κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

by Press Room Insiders IQ
March 6, 2021
0

Το Λουξεμβούργο φιλοξενεί ξένα κεφάλαια τρισεκατομμυρίων, προσφέροντας χαμηλή φορολογία και προστασία ανωνυμίας. Τι έδειξε διεθνής έρευνα για την ταυτότητα των...

Read more
«Πάτωσε» στην Ελλάδα η golden visa, πηγαίνει καλά στην Πορτογαλία

«Πάτωσε» στην Ελλάδα η golden visa, πηγαίνει καλά στην Πορτογαλία

March 6, 2021
Το εμβόλιο αποτελεί ελπίδα για τις early-stage travel startups

Politico: Το σχέδιο Κομισιόν για την επανέναρξη των ταξιδιών

March 6, 2021
Αγορά ακινήτων: Οι πιο ακριβές πόλεις του κόσμου για το 2020

Αγορά ακινήτων: Οι πιο ακριβές πόλεις του κόσμου για το 2020

March 6, 2021
Στα 5,48 δισ. το πρωτογενές έλλειμμα το 8μηνο

Στο 8,2% η ύφεση της ελληνικής οικονομίας το 2020

March 6, 2021
DW: Αγώνας δρόμου για τα «έξυπνα» αυτοκίνητα

DW: Αγώνας δρόμου για τα «έξυπνα» αυτοκίνητα

March 6, 2021

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Οι καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες για το 2021

    Οι καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες για το 2021

    272 shares
    Share 109 Tweet 68
  • Χρυσός και πετρέλαιο σε μια μυστική μαγική σχέση

    95 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Επενδύσεις: Πώς να βγάλετε χρήματα από την αγορά ακινήτων

    52 shares
    Share 22 Tweet 13
  • Πακέτο 3,5 δισ. ευρώ για τη στήριξη της απασχόλησης και των επιχειρήσεων

    91 shares
    Share 36 Tweet 23
  • Η fashion start-up που αγοράζει τα ρούχα της όταν παλιώσουν

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Ένας παράδεισος για το μαύρο χρήμα στο κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Ένας παράδεισος για το μαύρο χρήμα στο κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

March 6, 2021
«Πάτωσε» στην Ελλάδα η golden visa, πηγαίνει καλά στην Πορτογαλία

«Πάτωσε» στην Ελλάδα η golden visa, πηγαίνει καλά στην Πορτογαλία

March 6, 2021
Το εμβόλιο αποτελεί ελπίδα για τις early-stage travel startups

Politico: Το σχέδιο Κομισιόν για την επανέναρξη των ταξιδιών

March 6, 2021
Αγορά ακινήτων: Οι πιο ακριβές πόλεις του κόσμου για το 2020

Αγορά ακινήτων: Οι πιο ακριβές πόλεις του κόσμου για το 2020

March 6, 2021
4 tips για κάθε tech startup που ετοιμάζεται για IPO

Εκρηκτική ανάπτυξη ελληνικών εταιρειών σε ευρωπαϊκό επίπεδο – Ποια Startup έχει την πρωτιά;

March 6, 2021

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • Χρυσός και πετρέλαιο σε μια μυστική μαγική σχέση

    Χρυσός και πετρέλαιο σε μια μυστική μαγική σχέση

    95 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Πετρέλαιο: Απειλή ή πρόκληση για τα διεθνή χρηματιστήρια;

    58 shares
    Share 23 Tweet 15
  • Οι καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες για το 2021

    272 shares
    Share 109 Tweet 68
  • Το σχέδιο της Sharecare να εισαχθεί στο χρηματιστήριο μέσω SPAC

    38 shares
    Share 15 Tweet 10
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ