Γιατί οι πολυεθνικές «κόβουν» τις διαφημίσεις στα social media

Τη διακοπή όλων των πληρωμένων διαφημίσεων στα social media για τουλάχιστον 30 ημέρες, ανακοίνωσε η Coca-Cola, εν μέσω των κλιμακούμενων πιέσεων προς τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για την υιοθέτηση αυστηρότερων πολιτικών εναντίον του ρατσιστικού λόγου.

«Δεν υπάρχει χώρος για τον ρατσισμό στον κόσμο. Δεν υπάρχει χώρος για τον ρατσισμό στα social media» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της πολυεθνικής, James Quincey.

Και πρόσθεσε: «Η Coca-Cola σταματάει τις πληρωμές διαφημίσεων στις πλατφόρμες των social media, παγκοσμίως, για τουλάχιστον 30 ημέρες».

Μάλιστα, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο περί παράτασης του συγκεκριμένου μέτρου. «Αυτό το διάστημα θα αξιολογήσουμε τη διαφημιστική μας πολιτική και θα αποφασίσουμε αν χρήζει αναθεώρησης».

Η κίνηση αυτή δεν αποτέλεσε κεραυνό εν αιθρία, καθώς η αμερικανική πολυεθνική, μέσω μιας σειράς δηλώσεων και ανακοινώσεων, είχε προϊδεάσει για τις κινήσεις της, καταγγέλλοντας την ύπαρξη «συστηματικού ρατσισμού» στα social media.

Μποϊκοτάζ στα social media

Το προηγούμενο διάστημα, περισσότερες από 90 εταιρείες, ανάμεσα στις οποίες η Verizon, η Patagonia, η REI κ.α., γνωστοποίησαν την πρόθεσή τους να «παγώσουν» τις διαφημίσεις στο Facebook, εντασσόμενες στο κίνημα «StopHateForProfit» (σ.σ. Σταματήστε το Μίσος για το Κέρδος).

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία βάλλει εναντίον του Facebook, το οποίο -σύμφωνα με τους διοργανωτές- επιτρέπει την κυκλοφορία ρατσιστικού, βίαιου και ψευδούς περιεχομένου.

Εμπάργκο και από την Unilever

Πέραν της Coca-Cola, ωστόσο, ακόμη μία πολυεθνική -η Unilever– αποφάσισε να σταματήσει τις διαφημίσεις στο Facebook, το Instagram και το Twitter έως τουλάχιστον τις 31 Δεκεμβρίου.

Στόχος της κίνησης αυτής, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι η άσκηση πίεσης προς τα social media, προκειμένου να υιοθετήσουν αυστηρότερες πολιτικές για τον ρατσιστικό λόγο και την παραπληροφόρηση.

«Το Facebook πρέπει να λάβει μέτρα για να σταματήσει την παραπληροφόρηση και τον διχαστικό λόγο. Είναι απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει» σχολίασε, στο ίδιο μήκος κύματος, μία ακόμη αμερικανική εταιρεία, η Levi Strauss & Co.

Από την πλευρά της, η Procter & Gamble ανακοίνωσε ότι επαναξιολογεί όλα τα διαφημιστικά προγράμματα που «τρέχει» στις ψηφιακές και διαδικτυακές πλατφόρμες.

Η αντίδραση του Facebook

Σε μία πρώτη αντίδραση, ο διευθύνων σύμβουλος της Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, εξέφρασε την πρόθεσή του να «συζητήσει νέες πολιτικές για την καταπολέμηση του ρατσιστικού λόγου». Απέφυγε, πάντως, να κάνει το οποιοδήποτε σχόλιο για το «εμπάργκο» των μεγάλων εταιρειών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η δημόσια συζήτηση για τα δικαιώματα των Αφροαμερικανών και την καταπολέμηση του ρατσιστικού και διχαστικού λόγου, έχει φουντώσει για τα καλά στις Ηνωμένες Πολιτείες -μετά και τη δολοφονία του 46χρονου Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ από αστυνομικούς, στη Μινεάπολη, στα τέλη Μαΐου.

 

Πηγή: naftemporiki.gr με πληροφορίες από CNBC

 

Exit mobile version