Είναι οι ιδρυτές με εξωστρεφείς προσωπικότητες πιο πετυχημένοι;

Οι προσωπικότητες των ιδρυτών είναι τόσο ποικίλες όσο και οι επιχειρηματικές ιδέες που υπάρχουν ανά τον κόσμο. Σίγουρα υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ των επιχειρηματιών, όπως αποφασιστικότητα και σκληρή δουλειά, καθώς το να δημιουργείς κάτι από μηδέν κάθε άλλο παρά εύκολο είναι.

Μέσα στην περασμένη εβδομάδα, κάναμε ένα ντιμπέιτ μέσω του Twitter και του Instagram,  ροτόντας την άποψη σας σχετικά με το αν οι άνθρωποι με εξωστρεφείς προσωπικότητες τείνουν να γίνουν πιο επιτυχημένοι.

Στο Twitter, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι γνώμες διίστανται, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι ακριβώς 50/50.

Στο Instagram, βάλαμε ένα story, και εκεί τα αποτελέσματα ήταν πολύ κοντά επίσης, με το 54% το χρηστών να απαντούν πως όντως οι ιδρυτές με εξωστρεφείς προσωπικότητες είναι πιο πετυχημένοι και το υπόλοιπο 46% να πιστεύει ότι δεν είναι απαραίτητα έτσι τα προγράμματα.

Πριν ξεκινήσουμε και εδώ το ντιμπέιτ, ας αναλύσουμε τι σημαίνει το να είσαι “εξωστρεφής” σε αντίθεση με το να είσαι «εσωστρεφής». Τα άτομα με εξωστρεφή προσωπικότητα είναι πιο κοινωνικά και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, δηλαδή ιδανικά πρόσωπα για παράδειγμα ως υπεύθυνοι πωλήσεων. Από την άλλη πλευρά, οι εσωστρεφείς είναι πιο συγκρατημένοι και σκεπτόμενοι άνθρωποι που το προφίλ τους ταιριάζει πιο πολύ στον ρόλο του αναλυτή δεδομένων. Λέγεται ότι οι περισσότεροι από εμάς συνδυάζουμε και τις δύο προσωπικότητες, παρόλα αυτά κάποια υπερισχύει έναντι των δύο.

Μια πετυχημένη επιχείρηση απαιτεί συνδυασμό και των δύο. Ας δούμε λοιπόν μερικά θετικά και αρνητικά από το κάθε ένα προφίλ.

Θετικά των εξωστρεφών ατόμων:

Αρνητικά των εξωστρεφών ανθρώπων:

 

Θετικά εσωστρεφών ανθρώπων:

Αρνητικά των εσωστρεφών ανθρώπων:

Μια από τις μεγαλύτερες υποχρεώσεις των ιδρυτών είναι να διαλέξουν άτομα να στελεχώσουν την ομάδα τους βασιζόμενοι στο προφίλ τους και τις ικανότητες που αλληλοσυμπληρώνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο έτσι ώστε να πάνε την startup τους ένα βήμα πιο μπροστά. Συχνά οι άνθρωποι υποθέτουν ότι οι ιδρυτές στα πρώτα βήματα τους επιλέγουν πιο εσωστρεφείς θέσεις όπως τον τομέα της ανάπτυξη προϊόντων αλλά και τον τομέα του προγραμματισμού. Η αλήθεια όμως είναι ότι έχουν μια ατελείωτη λίστα καθηκόντων που περιλαμβάνει την αναζήτηση νέων εργαζομένων, την εύρεση οικονομικών πόρων, τις πωλήσεις αλλά και το μάρκετινγκ.

Όταν σκεφτόμαστε το πρότυπο του «ηγέτη», στερεοτυπικά το συνδέουμε με χαρακτηριστικά όπως το να είναι ευθύς, τολμηρός και χαρισματικός. Είναι αλήθεια πως οι επαγγελματικές ευκαιρίες συχνά προέρχονται από διασυνδέσεις αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο ιδρυτής θα πρέπει να είναι κατά ανάγκη ένα κοινωνικό άτομο ώστε να είναι πετυχημένος.

Η επιχειρηματίας και εκτελεστικός αντιπρόεδρος στην Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, Betty Liu, έχοντας κάνει ανά τα χρόνια συνεντεύξεις με εκατοντάδες ηγέτες από τον Warren Buffett μέχρι την Ariana Huffington, είπε «Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι για να γίνει κάποιος πετυχημένος». Πράγματι μερικοί από τους πιο πετυχημένους ιδρυτές εταιριών όπως ο Bill Gates, ο Mark Zuckerberg, ο Elon Musk και ο Larry Page, είναι όλοι τους «εσωστρεφείς» προσωπικότητες.

Σημαντικά γνωρίσματα σε ένα ηγέτη που όντως μπορούν να επηρεάσουν την επιτυχία της εταιρίας είναι η πίστη στο προτζεκτ και στην ομάδα, η παρακίνηση, η φιλοδοξία του, η υπομονή αλλά και η επιμονή ξεπερνώντας τις δυσκολίες που θα βρει στον δρόμο του.

Η αλήθεια να λέγεται, το να είσαι εσωστρεφής ή εξωστρεφής δεν προδικάζει την επιτυχία ή την αποτυχία σου. Οι δύο αυτές προσωπικότητες υποστηρίζουν η μία την άλλη και μαζί σε συνδυασμό δημιουργούν μια πιο υγιή και δυνατή ομάδα. Ένας πετυχημένος επιχειρηματίας πρέπει να έχει αυτεπίγνωση και να γνωρίζει τα όρια του, το οποία πρέπει να θέτει με την βοήθεια των συνεργατών ή των συνιδρυτών του.

Exit mobile version