Εντυπωσιακή αύξηση κατά 3,2 δισ. ευρώ αναμένεται να εμφανίσουν οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα το 2020, φθάνοντας συνολικά τα 10,7 δισ ευρώ σύμφωνα με άρθρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος. Το 2019 ήταν, επίσης, μια καλή χρονιά για τις online αγορές στην Ελλάδα, καθώς οι καταναλωτές ξόδεψαν 7,5 δισ. ευρώ online.
Όπως επισημαίνεται οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη το 2020 έφτασαν τις 717 δισ. ευρώ. Η Δυτική Ευρώπη, η πιο ανεπτυγμένη αγορά. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η πανδημία αναμένεται να έχει θετική επίδραση στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι online πωλήσεις το 2020 στην περιοχή αναμένεται να ανέλθουν σε 717 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 12,7% σε σχέση με το 2019, που είχε ανέλθει σε 636 δισ. ευρώ το 2019, διευρυμένος κατά 14,2% έναντι του 2019.
Η Δυτική Ευρώπη εξακολουθεί να είναι η πιο ανεπτυγμένη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 70% του συνολικού κύκλου εργασιών B2C και τον υψηλότερο αριθμό ηλεκτρονικών αγορών (83%). Στη δεύτερη θέση, αλλά σε μεγάλη απόσταση, θα βρεθεί η Νότια Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 15% του συνολικού διαδικτυακού κύκλου εργασιών B2C και του υψηλότερου e-GDP (7,69%).
Η Βόρεια Ευρώπη (7%), η Κεντρική (6%) και η Ανατολική (1%) θα συνεχίσουν να έχουν τα χαμηλότερα μερίδια αγοράς. Στο μεταξύ, το 2019 οι τρεις χώρες, που παρουσίασαν τη σημαντικότερη αύξηση του κύκλου εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, ήταν η Ρουμανία (30%), η Βουλγαρία (30%) και η Ισπανία (29%).
Στον αντίποδα, το Βέλγιο (7%), η Ιρλανδία (7%), η Αυστρία (4%) και η Ισλανδία (3%) παρουσίασαν τη λιγότερη αύξηση στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου.
Πρωτιά για τη Μ. Βρετανία
Για το 2019, η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρονικών αγοραστών (94%) ήταν η Μεγάλη Βρετανία, ακολουθούμενη από τη Δανία (86%) και τη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες και τη Σουηδία (84%). Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά για διαδικτυακές αγορές καταγράφηκαν στη Βουλγαρία (31%) και στη Ρουμανία (29%). Όσον αφορά στις εθνικές και διασυνοριακές αγορές, οι αγοραστές στην Ολλανδία (95%) και την Πολωνία (94%) αγόρασαν, ως επί το πλείστον, από εθνικούς πωλητές, ενώ οι αγοραστές από τη Μάλτα (96%) και την Κύπρο (95%) παραγγέλνουν διασυνοριακά, τόσο εντός, όσο και εκτός Ε.Ε.
Αυτό αποτυπώνει η ευρωπαϊκή περιφερειακή έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2020, που παρουσίασαν από κοινού στις Βρυξέλλες η “Ecommerce Europe” και η “EuroCommerce” και δημοσιοποίησε το Ε.Β.Ε.Π.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης, το 87% των Ευρωπαίων έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο και κατά μέσο όρο, το 68% έχει ήδη αγοράσει διαδικτυακά.
Πάντως, η έρευνα δείχνει ότι υπάρχουν ακόμη ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια, οι οποίες περιορίζουν τη χρήση του Διαδικτύου για αγορές, με το 15%-20% των καταναλωτών να δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται το ηλεκτρονικό εμπόριο.