Η σημασία του ευέλικτου branding για μία επιχείρηση

Ευέλικτο branding είναι η τέχνη της γρήγορης προσαρμογής της τοποθέτησης του brand σας στην αγορά, με στόχο τη βελτίωση του μάρκετινγκ σας. Σε κάθε νέο ξεκίνημα, μπορεί να νιώθετε την ανάγκη να σχεδιάσετε εκ των προτέρων κάθε βήμα της στρατηγικής εισόδου σας στην αγορά. Μία τέτοια προσέγγιση είναι ιδανική για την εκτέλεση ενός μεγάλου project, αλλά όχι όταν μιλάμε για branding και μάρκετινγκ. Για την ανάπτυξη του brand σας απαιτείται μία επαναλαμβανόμενη και πιο ευέλικτη προσέγγιση.

Ένα πραγματικά ευέλικτο brand πρέπει να είναι πελατοκεντρικό. Αφορά, κυρίως, στην υιοθέτηση της εξίσου ευέλικτης νοοτροπίας του αγοραστικού κοινού σας, σε όλους τους τομείς του μάρκετινγκ σας. Η διαδικασία δημιουργίας ενός ευέλικτου brand είναι ίδια για κάθε μέγεθος επιχείρησης, και απαιτεί την παράλληλη επεξεργασία πολλαπλών τομέων.

Ένα brand χαρακτηρίζεται από τρία βασικά στοιχεία: Τη στρατηγική – στόχο, το κείμενο που περιγράφει το brand, και το design. Αυτά, είναι πράγματα με τα οποία πρέπει να ασχοληθείτε ταυτόχρονα.

#1. Ευέλικτη στρατηγική του brand.

Η μόνη στρατηγική που χρειάζεστε είναι αυτή που θα σας παρέχει αρκετή σαφήνεια για να μπορείτε να παίρνετε αποφάσεις και να προχωράτε μπροστά μέρα με τη μέρα. Οι περισσότερες στρατηγικές εμπεριέχουν τόσα διαφορετικά στοιχεία που μέχρι να εφαρμοστούν στο σύνολό τους, έχει έρθει ο καιρός για νέα στρατηγική.

Στην πυγμαχία, υπάρχει μία ρήση που λέει ότι “Όλοι έχουν ένα πλάνο για τον αγώνα μέχρι τη στιγμή που θα φάνε την πρώτη γροθιά”. Ακριβώς με την ίδια ταχύτητα πρέπει να προσαρμόζεται και η στρατηγική του brand σας όταν αντιμετωπίζετε αρνητικό feedback. Ένα brand θεωρείται ισχυρό αν μπορεί να απαντήσει στις τρεις παρακάτω ερωτήσεις:

  1. Σε ποιον θέλετε να απευθύνεστε;
  2. Ποια προβλήματα επιλύετε για το κοινό σας;
  3. Τι σας κάνει καλύτερους από τον ανταγωνισμό;

Μία ευέλικτη προσέγγιση της στρατηγικής του brand σας σημαίνει ότι η απάντηση στις παραπάνω ερωτήσεις μπορεί να αλλάζει ακόμα και κάθε εβδομάδα – αρκεί να συλλέγετε feedback από τους πελάτες σας και να παρακολουθείτε την απόδοση των διαφημιστικών καμπανιών σας.

#2. Ευέλικτο κείμενο του brand.

Όσο αλλόκοτη κι αν μπορεί να σας φανεί η συχνή αλλαγή στα κείμενα που περιγράφουν το brand σας, η αλήθεια είναι ότι ο τρόπος περιγραφής του brand σας πρέπει να εξελίσσεται ανάλογα με τα δεδομένα που αποκτάτε από τις έρευνες αγοράς σας. Η ευελιξία είναι απαραίτητη και στο μήνυμα που μεταφέρει το brand σας, συνεπώς θα πρέπει κι εσείς να μπορείτε να αλλάζετε τον τρόπο που περιγράφετε την επιχείρησή σας αν χρειαστεί.

Ο σύνδεσμος μεταξύ της στρατηγικής και των κειμένων που περιγράφουν το brand σας, είναι οι ιστορίες που αφηγείστε. Αν τείνετε να επαναλαμβάνετε συγκεκριμένες ιστορίες που αφορούν το brand σας, σε αυτές ακριβώς πρέπει να αναζητήσετε βασικά μηνύματα που θα χρησιμοποιήσετε στο κείμενό σας.

Μία ευέλικτη προσέγγιση του κειμένου που περιγράφει το brand σας, σας δίνει τη δυνατότητα να δοκιμάσετε την αποτελεσματικότητα διαφορετικού περιεχομένου και να το βελτιώνετε σταδιακά.

#3. Ευέλικτο design του brand.

Πολλοί θεωρούν το design ενός brand ως το λιγότερο ευέλικτο κομμάτι του. Χάρη στην ψηφιακή επικοινωνία, όμως, μπορείτε να βελτιώνετε διαρκώς την οπτική εικόνα του brand σας. Ο σχεδιασμός ενός νέου λογοτύπου φαντάζει τόσο “ιερός” που δύσκολα μπαίνει μία επιχείρηση σε διαδικασία βελτίωσής του. Μία ματιά, όμως, στην πορεία μεγάλων εταιριών – όπως, για παράδειγμα, η Shell και η Coca Cola – θα σας πείσει ότι η σταδιακή βελτίωση ενός λογότυπου είναι εξαιρετικά σημαντική.

Η πρόκληση για μία νέα επιχείρηση είναι να είναι πρόθυμη να κάνει αλλαγές αρκετά γρήγορα ώστε να βελτιώνει το brand της. Καλό design δεν σημαίνει μόνο όμορφη εικόνα του προϊόντος. Ένα καλό design βοηθάει το προϊόν να είναι πιο αποτελεσματικό για τον χρήστη. Καλό design, τέλος, είναι το πελατοκεντρικό design – και, αναπόφευκτα, αυτό πάντα θα είναι ευέλικτο και ευπροσάρμοστο.

Το μυστικό για ευέλικτο branding είναι η σαφήνεια. Για να δημιουργήσετε ένα brand που θα επιβιώνει σε κάθε αλλαγή, θα πρέπει να υπάρχει απόλυτη σαφήνεια τόσο στην στρατηγική, όσο και στο κείμενο και στο design.

Exit mobile version