Η ψηφιακή εξυπηρέτηση πελατών είναι το κλειδί για το 2021

Οι έμποροι που ξεκίνησαν το 2020 χωρίς online παρουσία στις πωλήσεις, κατά πάσα πιθανότητα υποδέχθηκαν το 2021 με e-shop ή έστω με σχέδια δημιουργίας ενός, ώστε να πάρουν ένα κομμάτι από την όλο και μεγαλύτερη πίτα του e-commerce.

Σύμφωνα με αναλύσεις της Statista, οι πωλήσεις στο παγκόσμιο e-commerce θα σπάσουν ρεκόρ το 2022, με εισόδημα που θα φτάσει στα $6,54 τρις. Πέρα από αυτό, οι ειδικοί προβλέπουν ότι το 2021 θα είναι η χρονιά κατά την οποία (i) όλο και περισσότερες εμπειρίες αγορών θα είναι εξατομικευμένες, (ii) η εξυπηρέτηση πελατών θα είναι εξαιρετικά σημαντική και (iii) αρκετά brands του e-commerce θα εισαχθούν στο χρηματιστήριο.

Με την παγκόσμια πανδημία να σπρώχνει τις επιχειρήσεις προς την πιο γρήγορη υιοθέτηση του e-commerce, πολλοί επενδυτές αναρωτιούνται εάν τα brands θα μπορέσουν να διατηρήσουν τους νεοαποκτηθέντες online πελάτες τους.

Αυτό θα εξαρτηθεί από την εμπειρία που θα βιώνει ο πελάτης online. Και με τα τωρινά δεδομένα, τι είναι αυτό που δημιουργεί μία αξέχαστη online εμπειρία; Η υλοποίηση. Πολλές εταιρίες προσφέρουν παράδοση την επόμενη μέρα αλλά όταν η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη όσο την εορταστική περίοδο του 2020, σίγουρα υπάρχουν νικητές και χαμένοι. Τα brands πρέπει να εστιάσουν στην άμεση υλοποίηση των παραγγελιών. Από ένα σημείο και μετά δεν είναι υπό τον δικό τους έλεγχο, αλλά ακόμα κι έτσι πρέπει να σκεφτούν αν υπάρχει κάτι που μπορούν να βελτιώσουν από την πλευρά τους.

Η ψηφιακή εξυπηρέτηση πελατών έχει γίνει κοινός όρος, πλέον. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, η Hootsuite και η Glia ανακοίνωσαν συμφωνίες στον συγκεκριμένο χώρο. Όσο για τις tech startups του e-commerce, οι συμφωνίες και οι επενδύσεις έπεσαν βροχή το 2020. Σε παγκόσμιο επίπεδο, έγιναν 363 συμφωνίες ύψους $4 δις. Σήμερα, εξακολουθούν να υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες επένδυσης ακριβώς επειδή οι εταιρίες venture capital περιμένουν πολλά από τον χώρο.

Το περασμένο έτος, υπήρξε μία δυνατή λίστα με εταιρίες που είτε εισήχθησαν στο χρηματιστήριο είτε δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να το κάνουν. Μεταξύ τους, οι Wish, Casper, BigCommerce, DoorDash, Poshmark, ThredUp και Barkbox. Όπως φαίνεται, το 2021 είναι μία καλή χρονιά για τις επιχειρήσεις του e-commerce που θέλουν να εισαχθούν στο χρηματιστήριο.

Μεταξύ των κατηγοριών που αναμένονται να ξεχωρίσουν το 2021 είναι τα παντοπωλεία/ σούπερμαρκετ, τα είδη σπιτιού και τα fitness apps – τρεις τομείς που ωφελήθηκαν από το lockdown που προκάλεσε η παγκόσμια πανδημία.

Exit mobile version