Με την πλάτη στον τοίχο βρίσκονται χιλιάδες επαγγελματίες του τουρισμού, καθώς μετά το πρόωρο και άδοξο τέλος της θερινής σεζόν, τα αυξανόμενα τοπικά lockdown και τα δρακόντεια περιοριστικά μέτρα δίνουν τη χαριστική βολή.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των ξενοδόχων της Καστοριάς. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Δυτικής Μακεδονίας, Ιορδάνη Μιχαηλίδη, οι επαγγελματίες του κλάδου έχουν φτάσει στα όρια τους. «Δεν αντέχουμε να συνεχίσουμε. Δυστυχώς η δυτική Μακεδονία είναι η μοναδική περιφέρεια της Ελλάδας που δεν έχει επαφή με θάλασσα, κάτι που σημαίνει ότι εμείς ήμασταν έξω από τα αλλεπάλληλα ρεκόρ που είχε η Ελλάδα με τους επισκέπτες από το εξωτερικό. Εμείς δουλεύαμε κυρίως με εσωτερικό τουρισμό, και από την αρχή της κρίσης έχουμε πληγεί ιδιαίτερα. Την τελευταία χρονιά αρχίσαμε να έχουμε εισροή επισκεπτών και ξαφνικά ήρθε ο κορωνοϊός και μας ισοπέδωσε. Είχαμε εξαιρετικές κρατήσεις και για το Σαββατοκύριακο και το πλήγμα είναι μεγάλο.»
ΠΟΞ: Νέα επιστολή στο Υπ. Ανάπτυξης
Με φόντο και τις βαριές απώλειες, στα όρια του κραχ, που βιώνουν και τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων απέστειλε νέα επιστολή προς το υπουργείο Ανάπτυξης, σημειώνοντας ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν και παραμένει η ρευστότητα, ειδικά για τις μικρότερες επιχειρήσεις, οι οποίες δεν μπόρεσαν να έχουν πρόσβαση στα «εργαλεία» του ΤΕΠΙΧ λόγω των τραπεζικών κριτηρίων. «Ο χειμώνας που έρχεται θα είναι, όπως φαίνεται βάσει των επιδημιολογικών δεδομένων, εξαιρετικά δύσκολος. Είναι απαραίτητο, προκειμένου να μπορέσουν να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις μας, να τους δοθεί η απαραίτητη «οικονομική ανάσα» και αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν παγώσουν οι τρέχουσες υποχρεώσεις τους», επισημαίνεται στην επιστολή, στην οποία προκρίνονται τα εξής μέτρα:
- Να επεκταθεί η ρύθμιση της επιδότησης των τόκων των δανείων μέχρι τουλάχιστον την 31/5/2021
- Να ανασταλεί η καταβολή των χρεολυσίων των υφιστάμενων ενήμερων δανείων μέχρι την 31/12/2021, με ισόχρονη επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής τους.
Αλλάζουν οι ταξιδιωτικές τάσεις
Την ίδια ώρα, νεώτερη έρευνα ενισχύει την πεποίθηση ότι όσο το εμβόλιο παραμένει πόθος και όχι πραγματικότητα, η συμπεριφορά των πολιτών θα είναι ανάλογη, καθώς πάνω από τους μισούς δεν… κουνάει ρούπι. Ειδικότερα, με βάση παγκόσμια έρευνα της Booking.com, ιδιαίτερα προσεκτικοί παρουσιάζονται οι Γερμανοί, καθώς το 55% σκοπεύει να πάρει περισσότερα μέτρα, έχοντας την ίδια απαίτηση και από την τουριστική βιομηχανία. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 51% θα κάνει κράτηση μόνο σε συγκεκριμένο ξενοδοχείο που είναι γνωστό ότι τηρεί κατά γράμμα τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Το 58% προτιμά καταλύματα με αντιβακτηριδιακά προϊόντα και αντισηπτικά.
Το 53% έχει την προσδοκία ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία θα προσφέρει πιο βιώσιμες προσφορές και οι ταξιδιώτες τείνουν να προγραμματίζουν ταξίδια σε εναλλακτικούς προορισμούς προκειμένου να αποφύγουν την υψηλή σεζόν (43%) και τους προορισμούς με πολυκοσμία (46%). Για ένα σημαντικό ποσοστό οι τουριστικοί προορισμοί που παραδοσιακά συγκέντρωναν πολλούς τουρίστες δε βρίσκονται μέσα στις πρώτες επιλογές.
Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι οι ταξιδιώτες από εδώ και στο εξής θα δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στις τιμές των καταλυμάτων, θα αναζητούν συστηματικά εκπτώσεις και προσφορές, ενώ οι ευνοϊκές πολιτικές ακύρωσης θα αποτελούν σημαντικό παράγοντα για να πραγματοποιήσουν κράτηση. Όπως έχει ήδη παρατηρηθεί, οι κοντινοί προορισμοί παίζουν «ψηλά» στις προτιμήσεις και θα συνεχίσουν στο προσεχές διάστημα, με το 42% να προτιμά ταξίδια εντός των συνόρων μεσοπρόθεσμα, εντός των ερχόμενων 7 έως 12 μηνών, και το 34% μακροπρόθεσμα, εντός των ερχόμενων 12 μηνών και άνω. Το 44% επιθυμεί να εξερευνήσει νέους ταξιδιωτικούς προορισμούς στη δική τους περιοχή ή χώρα και το 40% επιθυμεί να δαπανήσει χρόνο στη φύση ανακαλύπτοντας τις ομορφιές του τόπου του.
Πηγή: economistas.gr