Σε διαβουλεύσεις βρίσκεται η κυβέρνηση με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες κινήσεις ώστε να ενισχυθεί το ελληνικό νηολόγιο ή όπως συνηθίζεται να λέγεται, η ελληνική σημαία.
Σύμφωνα με την προσφάτως δημοσιευθείσα ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co operation Committee) η μείωση των πλοίων που είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο, είναι μεγάλη. Αριθμεί μόλις 636 πλοία, ποσοστό 16% του ελληνόκτητου στόλου, χωρητικότητας 65,6 εκατ. dwt και 38,7 εκατ. gross tonnage.
Για να υπάρχει μέτρο σύγκρισης, το 2020 ο ελληνόκτητος στόλος μειώθηκε κατά 49 πλοία πέφτοντας κάτω από το όριο των 4.000. Όμως αυξήθηκε η χωρητικότητα του κατά 1,2 εκατ. τόνους dw. φθάνοντας τα 340,8 εκατομμύρια τόνους. Επίσης, αυξήθηκε και το gross tonnage κατά 1,5 εκατ. φθάνοντας τα 199,6 εκατομμύρια.
Τα ελληνόκτητα πλοία είναι μοιρασμένα σε 41 νηολόγια. Τα περισσότερα είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Λιβερίας και των Νησιών Μάρσαλ σε ποσοστό 19%.
Η Μάλτα έχει 17% και ακολουθούν ο Παναμάς με 9%, η Κύπρος με 7% και οι Μπαχάμες με 6%.
Tο κλειδί για να τα «βρουν» κυβέρνηση και πλοιοκτήτες είναι να γίνει η ελληνική σημαία εξίσου ανταγωνιστική με τις ευρωπαϊκές σημαίες. Είτε λέγεται Μάλτα, είτε λέγεται Κύπρος, είτε λέγεται Ολλανδία, είτε Γερμανία.