Πως τα eshops αναχαιτίζουν την διαδικτυακή απάτη

Την εφαρμογή του διεθνούς τεχνικού προτύπου ασφαλείας 3D Secure για την θωράκιση των ηλεκτρονικών συναλλαγών ζητούν τράπεζες καθώς και η Τράπεζα της Ελλάδος από τα e shops για την αντιμετώπιση της διαδικτυακής απάτης.

Το πρωτόκολλο 3D Secure δημιουργεί ένα πανίσχυρο πρόσθετο επίπεδο ασφάλειας, θωρακίζοντας την επιχείρηση που το χρησιμοποιεί από αμφισβητήσεις συναλλαγών και το ρίσκο που αυτές συνεπάγονται.  Μέσω του πρωτοκόλλου όλες οι αγορές που πραγματοποιούνται μέσω διαδικτύου πιστοποιούνται και καθίστανται περισσότερο ασφαλείς, τόσο για τους αγοραστές όσο και για την επιχείρηση δημιουργώντας ένα ασφαλές κανάλι ηλεκτρονικού εμπορίου. Η online διαδικασία πιστοποίησης είναι στιγμιαία και ενεργοποιείται κάθε φορά που χρησιμοποιείται μια κάρτα Visa ή MasterCard.

Σημειώνεται ότι ο μεγαλύτερος όγκος περιστατικών απάτης πραγματοποιείται μέσω συναλλαγών εξ αποστάσεως δηλαδή συναλλαγές μέσω διαδικτύου ή ταχυδρομείου – τηλεφώνου.

Όπως υπογραμμίζει η Τράπεζα της Ελλάδος η εφαρμογή του διεθνούς τεχνικού προτύπου 3D Secure από τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών έχει συμβάλει σημαντικά στη διατήρηση της εγχώριας διαδικτυακής απάτης σε χαμηλό επίπεδο.

Παρόλα αυτά το 2019 σημειώθηκε σημαντική αύξηση των περιστατικών απάτης με κάρτες, με την αξία των συναλλαγών απάτης να σημειώνει αύξηση κατά 42% φτάνοντας τα 10,9 εκατ. ευρώ έναντι 7,67 εκατ. ευρώ το 2018. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, παρά την αύξηση της αξίας της απάτης, ο δείκτης της έντασης της απάτης που αφορά στην αναλογία της αξίας των περιστατικών απάτης προς την αξία των συναλλαγών εξακολουθεί να διατηρείται στο χαμηλό επίπεδο του 0,02%, αντιστοιχώντας σε 1 ευρώ αξία απάτης ανά 5,9 χιλ. ευρώ αξία συναλλαγών.

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι απατεώνες συνεχώς εξελίσσονται. Σήμερα τα «κόλπα» των απατεώνων κινούνται σε οκτώ βασικές κατηγορίες:

  1. Την αποστολή επείγουσων ειδοποιήσεων – υποτίθεται από την τράπεζά των θυμάτων – για ένα «πρόβλημα» με τους λογαριασμούς τους,
  2. την αποστολή παραποιημένων ή πλαστών τιμολογίων και εντολών πληρωμής,
  3. την μη νόμιμη αντικατάσταση / αλλαγή SIM κάρτας – το λεγόμενο SIM swapping,
  4. τα τηλεφωνήματα για επισκευή υποτιθέμενης βλάβης του υπολογιστή των θυμάτων τους,
  5. τις δήθεν επικερδείς επενδυτικές ευκαιρίες,
  6. τα πλαστά e-mail κληρονομιάς καθώς και άλλες προσφορές και δώρα που ακούγονται πολύ ωραία και εξωπραγματικά για να είναι αληθινά,
  7. τα e-mail από ψεύτικους εργαζόμενους φιλανθρωπικών οργανώσεων,
  8. ενέργειες που έχουν σκοπό να χρησιμοποιήσουν το θύμα ως ενδιάμεσο για μεταφορά χρημάτων «προσφέροντας» σας ένα ποσοστό ως προμήθεια κ.ο.κ.

Αριθμός συναλλαγών περιστατικών απάτης ανά τύπο συναλλαγής

Exit mobile version