Πώς να δώσετε μοναδική “φωνή” στο brand σας

Κάθε νέα επιχείρηση πρέπει να γίνεται εύκολα αναγνωρίσιμη από το αγοραστικό κοινό της. Αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό, είναι και αυτό που θα ωθήσει τους καταναλωτές να θέλουν να γνωρίσουν το brand σας. Αν, λοιπόν, το brand σας δεν έχει μοναδική “φωνή”, είναι εύκολο να χαθεί μέσα στο πλήθος.

Σύμφωνα με μία μελέτη του Harvard Business Review, το 64% των καταναλωτών συμφωνεί ότι αν κάτι τους βοηθάει να αναπτύξουν σχέσεις με ένα brand, αυτό είναι οι κοινές αξίες. Το branding που υιοθετεί η επιχείρησή σας καθορίζει και τον τρόπο προβολής της στους καταναλωτές.

Απλές στρατηγικές μπορούν να σας βοηθήσουν να δώσετε μοναδική “φωνή” στο brand σας, ώστε να αναπτύξετε την επιχείρησή σας και να πλησιάσετε περισσότερο στην επίτευξη των στόχων σας.

Δώστε βάση στη δήλωση αποστολής της επιχείρησής σας.

Η δήλωση αποστολής μίας επιχείρησης έχει ως στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών για τους στόχους και τον σκοπό της. Αν δεν γνωρίζετε τις αξίες του brand σας, δύσκολα θα αποκτήσετε φωνή για το αγοραστικό κοινό στο οποίο στοχεύετε ώστε να προωθήσετε τις προσπάθειές σας στο μάρκετινγκ. Ο τρόπος που προβάλετε το brand σας στο κοινό καθορίζει το πώς θα το εκλάβει και, κατ’ επέκτασιν, το πόσο επιτυχημένο θα είναι.

Ετοιμάστε μία λίστα με όλα όσα θέλετε να κερδίσουν οι πελάτες σας μέσω του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Πώς θα τους βοηθήσει το brand σας να φτάσουν στην επιτυχία; Πόσο διαφέρει η δική σας αποστολή από τους στόχους των άλλων brands;

Με αυτήν τη λίστα, θα μπορέσετε να προσδιορίσετε τι ελπίζει να επιτύχει η επιχείρησή σας μέσω των προϊόντων και των υπηρεσιών της. Έτσι, θα είναι πιο εύκολο για εσάς να δώσετε στο brand σας μία φωνή που θα συμφωνεί με τους στόχους σας.

Απευθυνθείτε στο κοινό σας.

Αν γνωρίζετε ποιο είναι το κοινό σας, είναι πιο εύκολο να δημιουργήσετε μία φωνή που θα έχει νόημα για το brand σας. Οι καταναλωτές είναι το κλειδί σας για την επιτυχία, και ο τρόπος που αντιλαμβάνονται το brand σας θα βοηθάει να κατανοείτε τι αποδίδει και τι όχι.

Η συλλογή feedback από τους πελάτες σας θα σας προσφέρει ειλικρινείς και ακριβείς πληροφορίες που μπορείτε να αξιοποιήσετε για να βελτιώσετε τη φωνή του brand σας. Μπορείτε να ζητήσετε feedback δημιουργώντας μία έρευνα που μπορείτε να αποστείλετε μέσω email ή να αναρτήσετε στα social media, στην οποία θα ζητάτε τη γνώμη των πελατών σας.

Εκτός από φωνή, το brand σας πρέπει να έχει και “αυτιά”, και το καλύτερο μέρος για να ακούσετε τους πελάτες σας είναι τα social media. Αναζητήστε τυχόν περιεχόμενο στο οποίο αναφέρεται το όνομα της επιχείρησής σας για να συλλέξτε σημαντικά δεδομένα για την εμπειρία των πελατών σας. Αυτές οι πληροφορίες θα σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε τις ανάγκες και τα προβλήματα των πελατών σας, ώστε να δώσετε στο brand σας μία φωνή που θα απευθύνεται άμεσα σε αυτά.

Δώστε βάση σε λέξεις – κλειδιά που χρησιμοποιούν οι πελάτες σας για να περιγράψουν το brand και τα προϊόντα σας. Τα σχόλια και οι αναρτήσεις στα social media είναι πραγματικός θησαυρός. Πώς αλληλεπιδρά το κοινό με το brand σας; Τι γλώσσα χρησιμοποιεί; Σε τι τους βοηθάει κυρίως το brand σας; Συντάξτε μία λίστα με τις απαντήσεις και προσθέστε τις στην περιγραφή της φωνής του brand σας.

Τηρήστε συνέπεια.

Ένα τεράστιο κομμάτι της επιχείρησής σας είναι οι υπάλληλοί της. Είναι απαραίτητο να τους εντάξετε στη διαδικασία καθιέρωσης μίας φωνής για το brand σας. Οι υπάλληλοί σας μπορούν να σας παρέχουν διαφορετικές οπτικές που ίσως δεν έχετε καν σκεφτεί. Όσο περισσότερο feedback λαμβάνετε, τόσο πιο ακριβής θα είναι και η φωνή που θα δημιουργήσετε για το brand σας.

Ζητήστε από τα μέλη του προσωπικού σας να περιγράψουν τη φωνή του brand σας. Δώστε βάση στην επανάληψη συγκεκριμένων επιθέτων και εκφράσεων στην περιγραφή τους, και προσθέστε τα στη λίστα σας.

Όσο η ομάδα σας είναι μικρή, είναι εύκολο να διατηρήσετε μία συνέπεια στη φωνή του brand σας. Όταν, όμως, μεγαλώσει, αυτό θα αποδειχθεί δύσκολο. Η συνεπής εκπροσώπηση του brand σας σε όλα τα κανάλια συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων, γι’ αυτό και είναι σημαντικό να συντάξετε έναν “οδηγό branding” που θα καθοδηγεί όλους όσοι εργάζονται εντός της επιχείρησης.

Ο οδηγός του brand σας θα πρέπει να περιγράφει τις αξίες του, και να περιέχει ενημερωμένες πληροφορίες που αφορούν το branding της επιχείρησής σας – όπως τη φωνή, τα χρώματα, τη γλώσσα, τον τόνο, κλπ.

Σειρά σας…

Αν θέλετε να μετατρέψετε τους πιθανούς πελάτες σας σε υφιστάμενους, και να τους διατηρείτε στο πελατολόγιό σας, είναι σημαντικό να δώσετε μία σταθερή φωνή στο brand σας, με την οποία θα μπορούν να ταυτιστούν.

Ανατρέξτε στη δήλωση αποστολής σας για να καθορίσετε τι είδους φωνή θέλετε να έχει το brand σας. Ζητήστε feedback από το αγοραστικό κοινό και από τους υπαλλήλους σας, ώστε να κατανοήσετε καλύτερα ποια πρέπει να είναι η φωνή του brand σας. Και, όταν τη δημιουργήσετε, φροντίστε να την εφαρμόζετε με συνέπεια ώστε να επιτύχετε αναγνωρισιμότητα του brand σας και να αναπτύξετε μία πιστή πελατειακή βάση.

Λοιπόν; Ποια είναι η μοναδική φωνή του δικού σας brand;

Exit mobile version