Το παρασκήνιο για την ίδρυση ναυπηγείου από την Cosco και οι κινητοποιήσεις

Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας και παράδοση ψηφίσματος στο υπουργείο Ναυτιλίας προχωρούν σήμερα το πρωί, Πέμπτη 11 Ιουνίου, οι φορείς της Ναυπηγοεπισκευής, κατά όπως τονίζουν «της μεθόδευσης του “Επενδυτή” COSCO SHIPPING LTD για την ίδρυση Ναυπηγείου στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος Δραπετσώνας».

Όπως επισημαίνουν οι φορείς σε ανακοίνωσή τους «η ενέργεια αυτή αποσκοπεί στην στέρηση από την ελεύθερη Ναυπηγοεπισκευή της απαραίτητης Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Περάματος. Αυτό θα σημάνει τον αφανισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ναυπηγοεπισκευής και θα οδηγήσει 20.000 χιλιάδες εργαζόμενους στην ανεργία. Θα επιφέρει την φτωχοποίηση των τοπικών κοινωνιών του ευρύτερου Πειραιά».

Δικαίωση του ΣτΕ

Η Cosco είχε ζητήσει από την Περιφέρεια επί εποχής Δούρου έγκριση άδειας για λειτουργία ναυπηγείου. Δεν είχε δοθεί τότε και οι Κινέζοι προσέφυγαν στο ΣτΕ το οποίο τους δικαίωσε και αναμένεται να καθαρογραφεί η απόφαση και στη συνέχεια να καταθέσουν και πάλι στην Περιφέρεια αίτημα για χορήγηση άδειας.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, έχει δηλώσει ότι ναυπηγείο της Cosco στο Πέραμα δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Το δρώμενα παρακολουθεί στενά η κινεζική πρεσβεία.

Στελέχη του λιμανιού εξέφρασαν στο ΝΜ τις απορίες τους και τις σκέψεις τους:

1. Γιατί ενώ είναι γνωστό ότι ο ΟΛΠ δικαιώθηκε στο ΣτΕ ο υπουργός ναυτιλίας βγήκε και έκανε αυτή τη δήλωση προκαταλαμβάνοντας απόφαση της Περιφέρειας στο νέο αίτημα που θα καταθέσουν οι Κινέζοι μόλις0πάρουν στα χέρια τους την καθαρογραμμένη απόφαση για άδεια λειτουργίας ναυπηγείου στο Πέραμα;

2. Το ότι η Cosco δεν τοποθετήθηκε δημοσίως στη δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας πρέπει να κάνει τους εμπλεκόμενους να πάνε σε άλλο επίπεδο προβληματισμού.

3. Είναι πολύ πιθανόν ως σενάριο πάντα, η πλευρά των Κινέζων να θέσει το Ναυπηγείο στο Πέραμα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Δηλαδή να μην καταθέσει νέο αίτημα στη Νομαρχία και σε αντάλλαγμα να «ξεπαγώσει» η διαδικασία για την έγκριση κατασκευής της προβλήτας IV.

Όλα είναι στο τραπέζι. Είναι στη διακριτική ευχέρεια του ΟΛΠ.

Πάντως υπάρχουν και εκείνοι που υπογραμμίζουν ότι θα είναι κρίμα ο Πειραιάς να χάσει το πλεονέκτημα που προσφέρουν οι Κινέζοι στο να προσελκύσει ναυπηγική δραστηριότητα από την Άπω Ανατολή για την κατασκευή μεγάλων πλοίων αφήνοντας ζωτικής σημασίας χώρο για τις υπάρχουσες ναυπηγικές μονάδες που ασχολούνται με επισκευές και ναυπηγήσεις μικρών σκαφών, και θαλαμηγών.

Το 2020 η ναυπηγική περιοχή Περάματος συμπληρώνει 100 χρόνια λειτουργίας ατενίζοντας την νέα 100ετία με αισιοδοξία και όραμα.

Με τζίρο 240 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο και 20.000 εργαζόμενους τα ναυπηγεία Περάματος στοχεύουν στην μεγαλύτερη εξωστρέφεια που θα προσελκύσει ακόμη περισσότερα σκάφη από το εξωτερικό.

Η τεχνογνωσία των Ελλήνων στη ναυπηγική αλλά και ο εκσυγχρονισμός λειτουργίας των ιδιωτικών ναυπηγικών μονάδων έχει ως αποτέλεσμα επιχειρηματίες από το εξωτερικό, πρίγκιπες και κροίσοι αλλά και Έλληνες επιχειρηματίες και εφοπλιστές να τις επιλέγουν για επισκευές σκαφών, μετασκευές αλλά και ναυπηγήσεις.

Ξεχωρίζουν τα Mega Yachts άνω των 100 μέτρων μήκους, που περιλαμβάνονται μεταξύ των κορυφαίων μεγαλύτερων και ακριβότερων σκαφών στον κόσμο και επισκευάζονται–συντηρούνται στο Πέραμα.

 

Πηγή: newmoney.gr

Exit mobile version