Η Instabox και η Budbee έχουν δηλώσει τις προθέσεις τους να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να συγχωνευθούν σε μια νέα εταιρεία χαρτοφυλακίου.
Οι δύο εταιρείες, οι οποίες ιδρύθηκαν στη Στοκχόλμη το 2015, λειτουργούν ως συνεργάτης για παραδόσεις και logistics για μεγάλες μάρκες, όπως η εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων H&M, προσφέροντας υπηρεσίες παράδοσης απευθείας στα σπίτια των ανθρώπων καθώς και αυτοματοποιημένες θυρίδες φύλαξης σε στρατηγικές τοποθεσίες.
Η Instabox πρόσθεσε τις παραδόσεις κατ’ οίκον το 2021 και σήμερα δραστηριοποιείται σε πέντε χώρες (Σουηδία, Νορβηγία, Δανία, Ολλανδία και Γερμανία). Η Startup έχει πραγματοποιήσει αρκετές εξαγορές τα τελευταία δύο χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της νορβηγικής Porterbuddy τον Ιανουάριο και της ολλανδικής εταιρείας Red je Pakketje τον Μάιο του 2021. Βρίσκεται επίσης στην πρώτη γραμμή των βιώσιμων πρακτικών, ξεκινώντας την υπηρεσία Instabikes το 2020. ΈχεΙ συγκεντρώσει περίπου 336 εκατ. δολ. από την ίδρυσή της και πρόσφατα πέτυχε αποτίμηση 1 δισ. δολ. από έναν νέο γύρο χρηματοδότησης.
Η Budbee έκανε τις παραδόσεις στο σπίτι πιο έξυπνες, ταχύτερες και πιο βολικές για τους καταναλωτές. Η Budbee πρόσθεσε κουτιά το 2020 και σήμερα λειτουργεί σε πέντε χώρες (Σουηδία, Φινλανδία, Δανία, Ολλανδία και Βέλγιο). Η ομάδα με έδρα τη Στοκχόλμη επεκτάθηκε στην Ολλανδία το 2019 μετά από αύξηση 4,8 εκατ. ευρώ.
Η μεγάλη απήχηση και επιτυχία των δύο εταιρειών έχει ως αποτέλεσμα ο νέος οργανισμός που θα δημιουργηθεί μετά από τη συγχώνευση, αφού λάβει την έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Σουηδίας, να φτάσει αποτίμηση ύψους 1,7 δισ. δολ. Επιπλέον, όταν ολοκληρωθεί η συγχώνευση η εταιρεία θα είναι γνωστή ως Instabee, με τον συνιδρυτή της Budbee Fredrik Hamilton να αναλαμβάνει τον ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου και τον συνιδρυτή της Instabox, Αλέξη Πρίφτη, να γίνεται εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου. Οι ιδρυτές της Instabox και της Budbee, μαζί με τη σουηδική επενδυτική εταιρεία Kinnevik, θα είναι οι μεγαλύτεροι μέτοχοι της Instabee, μαζί με προηγούμενους υποστηρικτές που περιλαμβάνουν την H&M, την EQT Ventures, την Creades, τη Verdane, την AMF, μεταξύ άλλων.
Η Instabee θα είναι σε θέση να αμφισβητήσει παραδοσιακούς κρατικούς παίκτες και καλά χρηματοδοτούμενες εταιρείες παράδοσης κατά παραγγελία που εισέρχονται στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Θα αξιοποιήσει επίσης πιθανές συνέργειες και η ανταλλαγή τεχνολογικών λύσεων θα οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση όσον αφορά στο αποτύπωμα άνθρακα.
Σε μια πλέον ανταγωνιστική βιομηχανία σε ένα ταραχώδες οικονομικό τοπίο, υπάρχει μια τάση για ενοποίηση, καθώς εταιρείες οπως ο αμερικανικός γίγαντα παράδοσης Instacart μείωσε πρόσφατα την αποτίμησή του κατά σχεδόν 40% ενώ η Ολλανδική Just Eat Takeaway περιορίζεται σε ορισμένες αγορές και αποφορτίζει τις διεθνείς επιχειρήσεις της επιδιώκοντας πιο βιώσιμη ανάπτυξη.
Η Instabox και η Budbee λειτουργούν σε διαφορετική αγορά από αυτές τις ταιρείες, ωστόσο οι προκλήσεις παραμένουν οι ίδιες και δεδομένου του πόσο ταυτίζονται όσον αφορά στην ιστορία, το προϊόν και τις αγορές, είναι λογικό να ενώνονται αντί να ανταγωνίζονται τόσο μεταξύ τους όσο και με άλλους καθιερωμένους παίκτες αλλά και με νέους παίκτες.
Πηγή: startupper.gr