Με οριακά υψηλότερη κίνηση από τον αντίστοιχο μήνα του 2019 κλείνει ο Μάρτιος για το αεροδρόμιο της Αθήνας, συνεχίζοντας το θετικό σερί του πρώτου διμήνου. Κατά τους δύο πρώτους μήνες του έτους, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» πέταξε ψηλότερα από την τελευταία προ πανδημίας χρονιά, με συνολικά 2,8 εκατ. επιβάτες, επιβεβαιώνοντας τις θετικές προβλέψεις για τη χρονιά. Για τον Μάρτιο, η επιβατική κίνηση αναμένεται πως θα ξεπεράσει οριακά τους 1,65 εκατ. επιβάτες του 2019.
Η εντυπωσιακή ανάκαμψη του 2022 για το αεροδρόμιο της Αθήνας, με 22,72 εκατ. επιβάτες, άνοιξε τον δρόμο για νέο ρεκόρ το 2023. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μια επίδοση πέριξ των 25 εκατ. επιβατών, δηλαδή κοντά στο ιστορικό ρεκόρ του 2019.
Μπαίνοντας στην τελική ευθεία για το θερινό πρόγραμμα, οι αμερικανικές εταιρείες, που αποτελούν τα τελευταία χρόνια πυλώνα ανάπτυξης για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ξεκινούν νωρίτερα από κάθε άλλη σεζόν και με αυξημένες χωρητικότητες. Η επιστροφή της Αυστραλίας αποτελεί σημαντική εξέλιξη, ενώ θετική είναι και η πορεία των προορισμών της Μέσης Ανατολής. Η αγορά που ακόμη δυσκολεύεται είναι αυτή της Ασίας, η οποία επλήγη ιδιαίτερα λόγω Covid-19.
Όσον αφορά στους νέους προορισμούς, αναμένονται συνολικά 13 για το 2023, καθώς και τρεις νέες αεροπορικές εταιρείες. Η ισλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους Play θα συνδέσει την ελληνική πρωτεύουσα με το αεροδρόμιο του Κέφλαβικ, η Kuwait Airways και η Sun Express που θα συνδέσει την Αθήνα με τη Σμύρνη. Μεγάλο στόχο συνεχίζει να αποτελεί το άνοιγμα της αγοράς της Ινδίας για το «Ελευθέριος Βενιζέλος» που φαίνεται να συγκεντρώνει και μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον.
Από την πλευρά της η Aegean, που κρατά τα σκήπτρα στο αεροδρόμιο της Αθήνας, αναμένεται να πετάξει το εφετινό καλοκαίρι με το μεγαλύτερο πρόγραμμα που έχει εξυπηρετήσει ποτέ, εντάσσοντας και 12 νέους προορισμούς.
Παρόλα τα θετικά μηνύματα, η αισιοδοξία έμπειρων στελεχών του εγχώριου αεροπορικού κλάδου παραμένει συγκρατημένη. Όχι μόνο λόγω των πολλαπλών κρίσεων που έχει αντιμετωπίσει η χώρα τα τελευταία πάνω από 12 χρόνια, αλλά και του δύσκολου μακροοικονομικού περιβάλλοντος σε διεθνές επίπεδο.
Πηγή: ot.gr