Για 11ο συναπτό μήνα αυξήθηκαν τον Ιούνιο οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη, καθώς αφενός ανεβαίνει η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, αφετέρου επιλύθηκαν ορισμένα από τα προβλήματα στην προμήθεια των απαραίτητων εξαρτημάτων.
Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων τον Ιούνιο αυξήθηκαν κατά 19% στο 1,27 εκατ. οχήματα. Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων εκτινάχθηκαν κατά 55%, ενώ οι παραδόσεις αυτοκινήτων diesel υποχώρησαν κατά 10%.
Οι ταξινομήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία ανήλθαν τον Ιούνιο στις 52.988, στο υψηλότερο επίπεδο από κάθε άλλη χώρα στην Ευρώπη. Πρόκειται μάλιστα για αύξηση 64% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Στη Γαλλία έγιναν 33.280 τέτοιες πωλήσεις και στην Ολλανδία 13.892.
Συμπεριλαμβάνοντας όλα τα είδη αυτοκινήτων, περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη έκανε η Volkwagen, με τις παραδόσεις να αυξάνονται κατά 27% στις 325.612. Στη δεύτερη θέση με 210.495 αυτοκίνητα ανήλθε η Stellantis παρά τη μείωση 2,5% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Αξιοσημείωτη είναι η περίπτωση της Tesla, η οποία πραγματοποίησε 47.606 πωλήσεις, αποσπώντας μερίδιο της αγοράς από τη Fiat και τη Citroen. Ενώ το νέο γερμανικό εργοστάσιο της Tesla ετοιμάζεται να ενισχύσει περαιτέρω την παραγωγή του, οι παραδόσεις του Ιουνίου ήταν ήδη διπλάσιες σε σχέση με τον Ιούνιο του 2022.
Θολό το τοπίο
Παρά την αύξηση στις ταξινομήσεις, υπάρχουν ακόμη πολλές παραγγελίες που εκκρεμούν, παρότι οι ελλείψεις σε βασικά εξαρτήματα που εμφανίστηκαν μετά το ξέσπασμα της πανδημίας έχουν περιοριστεί σημαντικά. Βέβαια, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα είναι πιθανό να επανέλθουν λόγω της εκρηκτικής ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παράλληλα, οι καταναλωτές ενδέχεται να μειώσουν τις δαπάνες τους λόγω της αύξησης του κόστους διαβίωσης.