Η Ελλάδα είναι φέτος ο Νο1 προορισμός για τους δισεκατομμυριούχους στο Μεσόγειο, ξεπερνώντας την Ιταλία που παραδοσιακά αποτελούσε την πρώτη τους επιλογή. Όμως, όπως αποκαλύπτουν οι άνθρωποι που σχεδιάζουν τις διακοπές του 1%, οι δισεκατομμυριούχοι δεν θέλουν πια να πάνε στη Μύκονο.
«Πραγματικά κανένας δεν θέλει να πάει στη Μύκονο», δηλώνει στο Business Insider η Jules Maury, διευθύντρια της Scott Dunn Private, μιας εταιρείας μέσα στον ταξιδιωτικό οργανισμό Scott Dunn, που εξυπηρετεί τους πελάτες που ξοδεύουν περισσότερα από 100.000 δολάρια τον χρόνο. Όπως λέει η ίδια, οι περισσότεροι από τους πελάτες της δαπανούν πολύ περισσότερα από αυτό το όριο για τις διακοπές τους. Το δρομολόγιο το οποίο τους προτείνει στην Ελλάδα, για διακοπές με σκάφος, περνά από την Πάρο και την Μήλο.
«Εάν έπρεπε να βάλω την Ιταλία, την Ισπανία, την Ελλάδα και τη Γαλλία σε μία κατάταξη φέτος, η Ελλάδα θα κέρδιζε. Η Ιταλία ήταν πάντα Νο1, αλλά πιθανότατα τώρα είναι Νο2», λέει ο Edward Granville, διευθυντής της Red Savannah, μιας εταιρείας του Λονδίνου που δουλεύει με πλούσιους ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο. Ο μέσος πελάτης του ξοδεύει 35.000 λίρες (40.000 ευρώ) για τις διακοπές του, όμως πολλοί δαπανούν τα διπλάσια, ενώ έχει και πολλούς πελάτες που ξοδεύουν 1 εκατ. δολάρια, όπως αποκαλύπτει.
«Τον τελευταίο χρόνο περίπου, όταν ο κόσμος λέει ότι θέλει να πάει στην Ελλάδα, αναφέρεται στην Πάρο. Όλοι γνωρίζουν ότι η Μύκονος είναι γεμάτη και πανάκριβη, αλλά η Πάρος είναι μια επιστροφή στην Ελλάδα που υπήρχε πριν να καταληφθεί από τα party animals και τα beach clubs», προσθέτει ο Granville.
«Ο κόσμος θέλει να πάει σε ακατοίκητα νησιά, κάπου που δεν υπάρχει ηλεκτρικό δίκτυο και ο μόνος τρόπος που μπορείς να το κάνεις αυτό είναι με σκάφος», εξηγεί η Maury.
Το Business Insider συνδέει την άνοδο που παρουσιάζει η Πάρος στις προτιμήσεις των εύπορων επισκεπτών με ξενοδοχεία όπως τα Cosme, Parilio και Avant Mar (με τη «σφραγίδα» του Nobu), τα οποία μεταμορφώνουν ένα νησί που τα προηγούμενα χρόνια δεν ήταν παρά ένας ενδιάμεσος σταθμός για τα δρομολόγια των πλοίων από την Αθήνα προς άλλους προορισμούς.
Σκάφη, δικά τους ξενοδοχεία και διακοπές χωρίς πλήθη
Αναζητώντας τις νέες τάσεις στις διακοπές του 1%, το Business Insider κατέληξε σε αυτό που ονομάζει «surf-and-turf travel», δηλαδή μία εβδομάδα σε ξενοδοχείο ή βίλα και μία εβδομάδα σε σκάφος.
Άλλωστε, οι πωλήσεις σκαφών εκτινάχθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και το ενδιαφέρον για μισθώσεις συνεχίζει αμείωτο έκτοτε.
«Κανονίζουμε πολύ περισσότερα σκάφη σε σχέση με πριν από την πανδημία και τώρα είναι μεγαλύτερα και καλύτερα. Το μπάτζετ έχει αλλάξει, από τα επίπεδα των 25.000 δολαρίων την εβδομάδα στα 90.000 δολάρια», λέει ο Granville.
Οι πελάτες των εταιρειών αυτών δεν θέλουν τα φανταχτερά γιοτ στο στυλ των Ρώσων ολιγαρχών, αλλά άνετα σκάφη με μεγάλους και όμορφους χώρους, ξαπλώστρες και παιχνίδια για τη θάλασσα.
«Μόλις ξόδεψα 140.000 λίρες σε ένα γιοτ με έξι σουίτες. Οι πελάτες θέλουν να μείνουν σε ένα ελληνικό νησί και μετά να κάνουν κάτι εντελώς φτιαγμένο για αυτούς στο τέλος. Θέλουν το στοιχείο του να βρίσκονται μακριά από τον κόσμο: Να έχουν εκπληκτική διαμονή και φαγητό, κάθε παιχνίδι που μπορεί να θελήσουν και να μην χρειάζεται να το μοιραστούν με κανένα», εξηγεί η Maury.
Ο John Clifford από το Σαν Ντιέγκο, επικεφαλής της International Travel Management, που έχει πελάτες οι οποίοι ξοδεύουν περίπου 10.000 ευρώ την ημέρα για τα βασικά του ταξιδιού τους, λέει ότι κλείνει όλη την ώρα μισθώσεις σκαφών στην Ευρώπη που κοστίζουν 75.000 ευρώ την ημέρα.
Στόχος των υπερ-πλουσίων είναι να αποδράσουν από την καθημερινότητά τους, αλλά και να αποφύγουν τα πλήθη. Για αυτό και προτιμούν ιδιωτικά νησιά και ξενοδοχεία τα οποία είναι ολόκληρα κλεισμένα για την παρέα τους.
Για παράδειγμα, το ολοκαίνουργιο Le Grand Jardin είναι μια βίλα πάνω σε ιδιωτικό νησί στα ανοικτά των Καννών στη Γαλλία. Νοικιάζεται για 290.000 δολάρια την εβδομάδα και έχει μεγάλη ζήτηση, σύμφωνα με την Granville. Εάν οι επισκέπτες θέλουν να περάσουν το βράδυ τους χορεύοντας σε ένα beach club ως το ξημέρωμα, παίρνουν το ταχύπλοο της βίλας.
Η Μποτσουάνα είναι επίσης ένας αγαπημένος προορισμός των δισεκατομμυριούχων, καθώς μπορούν να κλείσουν ολόκληρα ξενοδοχεία και να απολαύσουν μόνοι τους, με την παρέα τους, το σκηνικό, βλέποντας λεοπαρδάλεις και ελέφαντες.
Όμως, σύμφωνα με τον Granville, ο απόλυτος απομονωμένος προορισμός βρίσκεται στην Ελλάδα και δεν διαφημίζεται, για να μην τον μάθουν οι πολλοί. Πρόκειται για ένα ακίνητο στο Πόρτο Χέλι, που μοιάζει περισσότερο με ένα μικρό χωριό, αφού αποτελείται από επτά κατοικίες, διαθέτει τη δική του πλατεία αλλά και ταβέρνα. Κοστίζει 185.000 δολάρια για μία εβδομάδα και ανήκει σε έναν εφοπλιστή ο οποίος το έχτισε για τον εαυτό του.
«Δεν θέλει να το διαφημίζει ή να το προωθεί», λέει ο Granville, εξηγώντας ότι οι ενδιαφερόμενοι δεν θα το βρουν στο σάιτ της εταιρείας του. «Πρέπει να περάσεις από έγκριση για να το νοικιάσεις», εξηγεί.