Ράλι για τρίτη συνεχόμενη ημέρα κατέγραψε η τιμή του πετρελαίου, δεδομένων των στοιχείων τα οποία υποδεικνύουν σύσφιξη της αγοράς.
Το Brent κυμαίνεται πάνω από τα 85 δολάρια/βαρέλι και σημειώνει αύξηση άνω του 2% από το κλείσιμο της περασμένης Τετάρτης. Το αμερικανικό αργό West Texas Intermediate κυμάνθηκε στα 81,95 δολάρια/βαρέλι, σημειώνοντας αύξηση 0,9%.
Η μειωμένη προσφορά του ΟΠΕΚ+, δη από τη Ρωσία και τη Σαουδική Αραβία, έχει οδηγήσει σε ράλι από τα τέλη Ιουνίου, ενώ τα αποθέματα αργού στις ΗΠΑ έχουν συρρικνωθεί σε χαμηλό από τον Ιανουάριο.
Η ισοτιμία του δολαρίου έχει σταθεροποιηθεί μετά από τις δύο συνεχόμενες μειώσεις της προηγούμενης εβδομάδας, κάνοντας τα εμπορεύματα σε δολάριο φθηνότερα για πολλούς αγοραστές. Σημειωτέον πως η ισοτιμία του δολαρίου είχε καταγράψει αύξηση στα μέσα Ιουλίου.
Σύμφωνα με τον αναλυτή της IG Asia Pte., Γιάπ Τζουν Ρονγκ, η επιβράδυνση του ράλι του δολαρίου βοηθά το πετρέλαιο: «όλα τα βλέμματα έχουν στραφεί στην Κίνα και στο εάν θα καταφέρει να ανακάμψει μέχρι το τέλος του έτους, ωθώντας τις τιμές πετρελαίου σε υψηλότερα επίπεδα».
Η οικονομική κρίση και τα προβλήματα στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, είτε πρόκειται για το περιορισμένο καταναλωτικό συναίσθημα, είτε για τις μειωμένες εξαγωγές, σε συνδυασμό με τους πληθωριστικούς κινδύνους στις ΗΠΑ, οδήγησαν σε μείωση των τιμών του πετρελαίου την προηγούμενη εβδομάδα.
Ντίζελ
Παρ’ όλα αυτά, σε όλη την υφήλιο, οι τιμές του ντίζελ βρίσκονται στα ύψη σε σχέση με το αργό πετρέλαιο από το οποίο παράγεται, υποδεικνύοντας έλλειψη που θα πρέπει να ανησυχήσει τις κυβερνήσεις οι οποίες εμμένουν στην προσπάθεια αντιμετώπισης του πληθωρισμού. Μάλιστα καθώς πλησιάζουμε τον χειμώνα, η ζήτησή του για λόγους θέρμανσης θα αυξηθεί. Παράλληλα, τα μελλοντικά συμβόλαια βενζίνης στη Νέα Υόρκη έχουν καταγράψει αύξηση της τάξης του 15% φέτος, ξεπερνώντας την αντίστοιχη του αργού.
Όπως σημειώνει το Bloomberg, τα καλά νέα είναι ότι η εικόνα της αγοράς ήταν ακόμη χειρότερη το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία – και οι τιμές τελικά μειώθηκαν, υποστηριζόμενες από έναν σχετικά ήπιο χειμώνα. Ωστόσο, τα σημερινά συρρικνωμένα αποθέματα σημαίνουν ότι οι αγορές δεν έχουν την πολυτέλεια να αντέξουν οποιαδήποτε άλλη νέα έκπληξη όπως η μείωση της προσφοράς ή η πρόκληση σοκ της ζήτησης.
Αποθέματα
Τα αποθέματα ντίζελ στη βορειοδυτική Ευρώπη πρόκειται να μειωθούν τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με την συμβουλευτική Wood Mackenzie. Αν και αυτό είναι λογισκό και αναμενόμενο σε εποχικό επίπεδο, τα αποθέματα είναι επί του παρόντος χαμηλότερα από τα ιστορικά επίπεδα, αν και εξακολουθούν να αυξάνονται από έτος σε έτος.
«Οι προοπτικές για την προμήθεια ντίζελ/πετρελαίου στην Ευρώπη είναι περιορισμένες στις τρέχουσες προβλέψεις μας, λόγω των χαμηλότερων αποδόσεων ντίζελ/πετρελαίου που αναμένονται από ελαφρύτερους σχιστόλιθους αργού, τη στροφή όσον αφορά τις καλύτερες ενεργειακές αποδόσεις των αεροσκαφών και τις απρογραμμάτιστες διακοπές λειτουργίας των διυλιστηρίων», δήλωσε η Έμμα Χάουσαμ, ερευνήτρια για αγορές προϊόντων διύλισης και πετρελαίου της Wood Mackenzie. «Η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί από μήνα σε μήνα έως τον Νοέμβριο».
Ρωσία
Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από τη Ρωσία κατέγραψαν μείωση τον περασμένο μήνα, δεδομένης της περιορισμένης παραγωγής των διυλιστηρίων. Οι αποστολές φορτίων διυλισμένων ρωσικών προϊόντων συμπεριλαμβανομένων του ντίζελ, της βενζίνης και της νάφθας κατέγραψαν μείωση τις πρώτες 12 ημέρες του Αυγούστου, σύμφωνα με την Vortexa Ltd. και στοιχεία του Bloomberg, με τις τιμές να έχουν ξεπεράσει τα πλαφόν των κυρώσεων των G-7, περιπλέκοντας περαιτέρω την κατάσταση.
Οι εξαγωγές αυτές κυμαίνονται στα 2,29 εκατ. βαρέλια/ημέρα μέχρι τώρα, σε χαμηλό μέσο όρο από τον Οκτώβριο και μείωση της τάξης του 14% από το σύνολο του Ιουλίου.
Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές ντίζελ και βενζίνης μειώθηκαν στα 1,04 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα, 11% χαμηλότερα από τον μέσο όρο Ιουλίου, με κύριους προορισμούς την Τουρκία, τη Λιβύη και την Τυνησία.
Οι εξαγωγές νάφθας έχουν μειωθεί σε χαμηλό δύο μηνών στα 351.000 βαρέλια/ημέρα, μείωση των εξαγωγών προς τη Σιγκαπούρη και την Κίνα.
Τέλος, οι εξαγωγές καυσίμων μειώθηκαν στα 680.000 βαρέλια/ημέρα.
Πηγή: newmoney.gr