Μια πολύ μεγάλη αλλαγή κάνει η Google με τα αποτελέσματα αναζήτησης αφού θα λαμβάνει πολύ σοβαρά την εμπειρία του χρήστη και αναλόγως θα κατατάσει το site.
Είναι πολύ ενοχλητικό όταν ένας ιστότοπος δεν λειτουργεί όπως το περιμένει ο επισκέπτης. Αργός χρόνος φόρτωσης, άσχημα σχεδιασμένες ή σκόπιμα παραπλανητικές διεπαφές (interfaces) και σελίδες που αλλάζουν καθώς φορτώνουν και αποσπούν την προσοχή από το περιεχόμενο της σελίδας, καθιστώντας δύσκολη τη λήψη πληροφοριών που χρειάζεστε – και είναι απλώς απογοητευτικές.
Εδώ μπαίνει η Google. Ως μέρος ενός νέου συνόλου βέλτιστων πρακτικών, η εταιρεία θα αρχίσει να λαμβάνει υπόψη την εμπειρία των χρηστών στα αποτελέσματα αναζήτησης, καθώς και τη λειτουργία των top stories στην αναζήτηση για κινητά.
Η Google δεν βελτιστοποιεί τα αποτελέσματα πλέον μόνο για πληροφορίες που βρίσκονται πιο κοντά στις λέξεις-κλειδιά, αλλά βελτιστοποιεί τα αποτελέσματα με αξιολόγηση για έναν πιο ευχάριστο ιστό.
Η έξυπνη, φιλική προς το χρήστη σχεδίαση σελίδων πρόκειται να γίνει ακόμη πιο σημαντική.
Ο νέος συντελεστής κατάταξης (ranking factor) θα συνδυάζει υπολογίσιμες μετρήσεις που σχετίζονται με την ταχύτητα, την ανταπόκριση και την οπτική σταθερότητα με άλλα κριτήρια όπως η φιλικότητα προς τα κινητά, η ασφαλής περιήγηση, το https, και χωρίς ενοχλητικά αναδυόμενα παράθυρα για μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία στο διαδίκτυο.
Η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο η Google θα αναλύσει αυτές τις μετρήσεις γίνεται αρκετά τεχνική, αλλά ουσιαστικά, οι σελίδες θα φορτώνονται εντός 2,5 δευτερολέπτων και οι χρήστες θα πρέπει να μπορούν να αλληλεπιδρούν με τη σελίδα εντός 100 μικροδευτερολέπτων. Μια άλλη μέτρηση εξετάζει πόσο συχνά μεταβάλλεται απροσδόκητα το ορατό περιεχόμενο σελίδας.
Παρά το γεγονός, σύμφωνα με εσωτερική έρευνα της Google, ότι οι χρήστες προτιμούν ιστότοπους με καλή εμπειρία σελίδας, δεν ήρθε το τέλος για all-be-all στις κατατάξεις αναζήτησης.
Η Google θα συνεχίσει να κατατάσσει σελίδες με τις καλύτερες πληροφορίες πρώτα, ακόμα κι αν το UX είναι λιγότερο από ιδανικό. «Η εξαιρετική εμπειρία σελίδας δεν αντικαθιστά το εξαιρετικό περιεχόμενο σελίδας», δήλωσε η εταιρεία.
«Ωστόσο, σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν πολλές σελίδες που μπορεί να είναι παρόμοιες σε σχέση, η εμπειρία της σελίδας μπορεί να είναι πολύ πιο σημαντική για την προβολή στην αναζήτηση.»
Η Google αναφέρει ότι οι αλλαγές κατάταξης δεν θα πραγματοποιηθούν μέχρι το επόμενο έτος και ότι η εταιρεία θα παράσχει ειδοποίηση τουλάχιστον έξι μηνών πριν την κυκλοφορία τους.
Οι σχεδιαστές γνωρίζουν ήδη ότι το υπέροχο UX οδηγεί σε καλύτερη κατανόηση των πληροφοριών και σε βαθύτερη αφοσίωση. Και ίσως, η σημαντικότερη πλέον ιεράρχηση της εμπειρίας της σελίδας μπορεί να βελτιώσει γενικότερα το διαδίκτυο.
Πηγή: thetotalbusiness.com