Ιδιαιτέρως ελκυστική για τους επενδυτές και τους διορατικούς επιχειρηματίες αποδεικνύεται η βρετανική νεοφυής εταιρεία ψηφιακών πληρωμών Checkout, της οποίας η αποτίμηση σχεδόν τριπλασιάστηκε στον πρόσφατο γύρο εξεύρεσης κεφαλαίων, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό δίκτυο CNBC. Υπό την καθοδήγηση των επενδυτικών κεφαλαίων με ειδίκευση στην τεχνολογία Coatue, η εταιρεία, η οποία ευνοήθηκε ιδιαιτέρως από την πανδημία, σημείωσε εντυπωσιακή ανάπτυξη στη διάρκεια του 2019.
Ο όγκος των συναλλαγών της αυξήθηκε το εν λόγω δωδεκάμηνο θεαματικά σε ποσοστό 250%, ενώ κατόρθωσε παράλληλα να εντάξει μεγάλα ονόματα στο πελατολόγιό της, όπως τη σιγκαπουριανή Grab, η οποία συνδέει πελάτες με ιδιώτες οδηγούς, καθώς και την αμερικανική Robinhood με δραστηριότητες στα ηλεκτρονικά τυχερά παιχνίδια. Τώρα, ως η νεοφυής εταιρεία με την υψηλότερη αποτίμηση στο πεδίο της χρηματοπιστωτικής τεχνολογίας της Ευρώπης, έχει συνεργασία με τη σουηδική Klarna και τη βρετανική Revolut, αμφότερες δραστηριοποιούμενες ως ψηφιακές τράπεζες.
Στον τελευταίο γύρο αναζήτησης επενδυτών η Checkout συγκέντρωσε 150 εκατ. δολάρια και αποτιμήθηκε στα 5,5 δισ. δολάρια, δηλαδή τρεις φορές περισσότερο από όσο την προηγούμενη φορά που είχε προβεί σε ανάλογη διαδικασία.
Στον πρώτο γύρο, που έλαβε χώρα το 2019, η βρετανική νεοφυής συγκέντρωσε σε ιδιωτική χρηματοδότηση περί τα 230 εκατ. δολάρια, ενώ αποτιμήθηκε στα 2 δισ. δολάρια.
Ιδρύθηκε το 2012 και ασχολείται με την πώληση λογισμικού το οποίο διευκολύνει τις επιχειρήσεις να επεξεργάζονται πληρωμές και να εισπράττουν χρήματα όταν συναλλάσσονται διαδικτυακά. Οπως διευκρίνισε η διοίκηση της Checkout, με τα επιπλέον κεφάλαια θα ενισχύσει τον ισολογισμό της και θα επενδύσει σε νέα προϊόντα.
Αξίζει να σημειωθεί πως φέτος προέβη και στις δύο πρώτες εξαγορές της και απέκτησε τη γαλλική νεοφυή ProcessOut και την αυστραλιανή Pin Payments.
«Ο τρόπος με τον οποίον τα χρήματα εισέρχονται και εξέρχονται από την αγορά μεταβάλλεται ραγδαία», τόνισε ο Γκιγιόμ Πουσά, διευθύνων σύμβουλος της Checkout. «Κατά την εκτίμησή μου, εάν κάποιος μπορεί να επιλύσει τα περίπλοκα ζητήματα που ανακύπτουν στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, τότε αποδεσμεύει τη δύναμη της καινοτομίας, αρχής γενομένης με τις ψηφιακές πληρωμές».
Η εταιρεία διατείνεται πως από τον πρώτο χρόνο της ύπαρξής της, δηλαδή το 2012, είχε εμφανίσει κέρδη, όπως αναφέρει το CNBC. Αναφορικά με το 2018, η Checkout παρουσίασε καθαρά κέρδη 2,3 εκατ. δολαρίων επί εσόδων 74,8 εκατ. δολαρίων. Επί του παρόντος, απασχολεί 750 εργαζομένους σε 13 γραφεία εν συγκρίσει με τους άνω των 500 που είχε το 2019.