Σε υψηλό έξι ετών ενισχύεται η τιμή της πλατίνας, η οποία κυμαίνεται πάνω από το επίπεδο των 1.200 δολαρίων, εν μέσω των προσδοκιών για σημαντική αύξηση της ζήτησης.
Το λευκό μέταλλο χρησιμοποιείται κατα κύριο λόγο σε καταλύτες, οι οποίοι μειώνουν τις εκπομπές ρύπων των Ι.Χ. αυτοκινήτων και φορτηγών. Μάλιστα, επειδή είναι φθηνότερο από το παλλάδιο, χρησιμοποιείται ευρέως από τους περισσότερους κατασκευαστές.
Έτσι, η προσδοκία για ανάκαμψη της ζήτησης στην αγορά νέων οχημάτων, σε συνδυασμό με την υιοθέτηση αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανόνων , καλλιεργούν τις προϋποθέσεις για μια ισχυρή αύξηση της χρήσης πλατίνας.
«Η πλατίνα έχει οδηγηθεί σε υψηλότερα επίπεδα, χάρη στο θετικό outlook της βιομηχανίας και της ζήτησης για αυτοκίνητα, καθώς και στη λήψη αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων» εξηγεί χαρακτηριστικά η ABN Amro Bank.
Μάλιστα, η επενδυτική τράπεζα «βλέπει» ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές μακροπρόθεσμα, καθώς η πλατίνα είναι σαφώς φθηνότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα βασικά μέταλλα, όπως το παλλάδιο και ο χρυσός.
Στην αύξηση της τιμής συμβάλλουν και οι αναταράξεις στα μεταλλεία της Νότιας Αφρικής, κύρια παραγωγική δύναμη, οι οποίες δεν αποκλείεται να οδηγήσουν σε έλλειμμα το ισοζύγιο προσφοράς – ζήτησης κατά τη διάρκεια του 2021.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, η αξία της πλατίνας στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων του Λονδίνου ενισχύεται σήμερα κατά 5,2% και διαμορφώνεται στα 1.256 δολάρια. Από την πλευρά του, o χρυσός καταγράφει μικρή άνοδο της τάξης του 1% (1.852 δολάρια), ενώ το παλλάδιο σημειώνει κέρδη 2,4% (2.376 δολάρια).
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg