Airbnb: Ο CEO θέλει χαμηλότερες τιμές στα καταλύματα

Έκκληση για μείωση των τιμών στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης απηύθυνε προς τους οικοδεσπότες της Airbnb ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Brian Chesky, υποστηρίζοντας ότι αποτελεί το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα.

Στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε στο Bloomberg, ο Chesky τόνισε: «θέλουμε οι τιμές να κινούνται και να είναι πιο ανταγωνιστικές έναντι των ξενοδοχείων, αυτό είναι πολύ σημαντικό» και ιδίως σε αγορές όπου ο κλάδος των ξενοδοχείων είναι πολύ ισχυρός.

Ο Chesky προσπαθεί να πείσει ορισμένους οικοδεσπότες να μειώσουν τα κέρδη τους, ώστε να ενισχυθεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της πλατφόρμας συνολικά. Υποστήριξε μάλιστα πως «όταν οι οικοδεσπότες δίνουν καλύτερες προσφορές, τείνουν να βγάζουν περισσότερα χρήματα». Τόνισε βέβαια ότι οι τιμές των ξενοδοχείων αυξήθηκαν κατά 10% το τελευταίο έτος, ενώ οι τιμές για τα μονόχωρα καταλύματα στο Airbnb έπεσαν κατά 1% στο ίδιο διάστημα.

Η μία λύση που πρότεινε στους οικοδεσπότες ήταν να συγκρίνουν τις τιμές με άλλα καταλύματα και ξενοδοχεία στην περιοχή τους. «Προσφέρουμε εργαλεία στους οικοδεσπότες, ώστε να συγκρίνουν τις τιμές των καταλυμάτων τους με άλλα στις γειτονιές τους και παρότι δεν έχουμε ακόμη εργαλείο σύγκρισης με ξενοδοχεία, τους ενθαρρύνουμε να κοιτούν τις τιμές των ξενοδοχείων στην περιοχή τους, απλώς και μόνο για να έχουν μία αίσθηση των προσφορών που δέχονται οι ταξιδιώτες σε άλλες πλατφόρμες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Chesky.

«Πρέπει να φέρουμε τα πράγματα σε τάξη», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Airbnb, έχοντας αναφερθεί μεταξύ άλλων στις τιμές, στην απόκρυψη της συνολικής τιμής στα προσφερόμενα καταλύματα, καθώς και στα ψεύτικα καταλύματα που υπάρχουν στην πλατφόρμα.

Οι προοπτικές της Airbnb

Σημειώνεται πως τα σχόλια του Chesky έγιναν έπειτα από μία χρονιά με μικτές επιδόσεις για την Airbnb. Παρότι το 2022 ήταν η πρώτη χρονιά κερδοφορίας για την εταιρεία, υπήρξαν ανησυχίες ότι πλησιάζει το τέλος της εποχής της βραχυχρόνιας μίσθωσης, καθώς οι οικοδεσπότες διαμαρτύρονταν για μειωμένες κρατήσεις, έντονο ανταγωνισμό και συρρίκνωση των εσόδων.

Αυτό αποδίδεται εν μέρει στην αύξηση των προσφερόμενων καταλυμάτων μετά την άρση των υγειονομικών μέτρων, οπότε σημειωνόταν εκρηκτική ζήτηση για ταξίδια. «Είδαμε μια μεγάλη αύξηση στην προσφορά, το οποίο σημαίνει ότι η ζήτηση διαχέεται σε περισσότερα καταλύματα, οδηγώντας σε περιορισμό της πληρότητας», είχε δηλώσει πέρυσι στο Business Insider ο Jamie Lane, αναλυτής της AirDNA.

Αυτό και το επόμενο έτος ενδέχεται να είναι ακόμη πιο ανταγωνιστικό για τους οικοδεσπότες. Η AirDNA έχει προβλέψει ότι η πληρότητα στη βραχυχρόνια μίσθωση θα είναι χαμηλότερη φέτος σε σχέση με το 2022. Επίσης, αναμένει ότι η προσφορά θα ξεπερνά τη ζήτηση, με τον αριθμό των καταλυμάτων να αυξάνεται κατά 9% σε ετησιοποιημένη βάση το 2023.

 

Moneyreview.gr

Exit mobile version