ΑΒ Βασιλόπουλος: Στον ορίζοντα επενδύσεις 181 εκατ. ευρώ και 198 νέα καταστήματα

Αυτή είναι η απάντηση της θυγατρικής του ομίλου Ahold Delhaize στην απώλεια της κερδοφορίας την οποία ανακοίνωσε σήμερα, καθώς, από την καταγραφή κερδών της τάξης των 30,728 εκατομμυρίων ευρώ το 2021 πέρασε σε καθαρές ζημίες ύψους 2,476 εκατ. ευρώ το 2022.

Με ένα εντυπωσιακό επενδυτικό πλάνο, ύψους 181 εκατ. ευρώ, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος στοχεύει στο άνοιγμα 198 νέων καταστημάτων (16 εταιρικών και 182 franchise) για την τριετία 2023-25.

Αυτή είναι η απάντηση της θυγατρικής του ομίλου Ahold Delhaize στην απώλεια της κερδοφορίας την οποία ανακοίνωσε σήμερα, καθώς, από την καταγραφή κερδών της τάξης των 30,728 εκατομμυρίων ευρώ το 2021 πέρασε σε καθαρές ζημίες ύψους 2,476 εκατ. ευρώ το 2022. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι ο τζίρος σημείωσε οριακή αύξηση, στα 1,980 δισεκατομμύρια ευρώ, από 1,965 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν το 2021.

Αναφορικά με τα λειτουργικά κέρδη της αλυσίδας, αυτά υποχώρησαν στα 20,143 εκατ. ευρώ από 66,727 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημιές 2,098 εκατ. ευρώ από κέρδη 42,972 εκατ. ευρώ. Μικρή ήταν και η ανάπτυξη που σημειώθηκε, στο 0,76%, την ώρα που η αγορά συνολικά «έτρεξε» στο 5,8%. Το περιθώριο μεικτού κέρδους κατήλθε σε 25,97% το 2022 από 27,35% το 2021, ενώ το ύψος των επενδύσεων ανήλθε σε 65,4 εκατ. ευρώ και χρησιμοποιήθηκε προκειμένου να επεκταθεί και να αναβαθμιστεί το δίκτυο πωλήσεων, μέσω οργανικής ανάπτυξης και ανακαίνισης των καταστημάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μείωση πραγματοποιήθηκε και στο προσωπικό το οποίο απασχολείται στα καταστήματα, αφού από 14.774 άτομα το 2021, το 2022 το νούμερο αυτό υποχώρησε στα 13.896 άτομα. Με άλλα λόγια, αποχώρησαν, συνταξιοδοτήθηκαν ή απολύθηκαν 878 εργαζόμενοι.

Πού οφείλεται η απώλεια της κερδοφορίας

Η αλυσίδα των σούπερ μάρκετ, στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις του 2022 που δημοσίευσε, αναλύει και τα αίτια για την απώλεια της κερδοφορίας, την οποία αποδίδει στους εξής εξωγενείς παράγοντες:

– Τη σημαντική αύξηση των τιμών ενέργειας (μετά τις κρατικές επιδοτήσεις) επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα της χρήσης κατά 24 εκατ. ευρώ.

– Οι αντίστοιχες πληθωριστικές αυξήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα – καύσιμα και μεταφορές – επηρέασαν αρνητικά τα αποτελέσματα κατά 9 εκατ. ευρώ.

– Η συμμετοχή στο «Καλάθι του Νοικοκυριού», με πάνω από 70 προϊόντα, επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα κατά 1 εκατ. ευρώ.

– Η τήρηση της νομοθεσίας περί «Περιστολής αθέμιτης κερδοφορίας & προστασίας περιθωρίου κέρδους», επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα κατά 9 εκατ. ευρώ.

Επίσης, η εντός της χρήσεως εφαρμογή του Νόμου ν. 4792/2021 «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/633 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές στις σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού γεωργικών προϊόντων και τροφίμων και λοιπές διατάξεις», είχε ως αποτέλεσμα την μείωση των ημερών πίστωσης των προμηθευτών κατά 16,3 ημέρες (-14%) το οποίο χρηματοοικονομικά μεταφράζεται στην απώλεια περίπου 80 εκατ. ευρώ σε λειτουργικές ταμιακές ροές και την αύξηση του τραπεζικού δανεισμού κατά 50 εκατ. ευρώ.

Νίκος Λαβίδας: «Επιστρέψαμε στην ελληνική οικονομία 175 εκατ. ευρώ το 2022»

Το μεσημέρι της Δευτέρας (25/09) ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος Νίκος Λαβίδας συναντήθηκε με εκπροσώπους του Τύπου στο Μικρολίμανο και στάθηκε τόσο στα οικονομικά αποτελέσματα τα οποία ανακοινώθηκαν αλλά και στη σημαντική συμβολή του ομίλου στην ελληνική οικονομία. «Συνολικά επιστρέψαμε στην ελληνική οικονομία 175 εκατομμύρια ευρώ από φορολογία και εισφορές το 2022», δήλωσε με νόημα και στη συνέχεια στάθηκε στην προσφορά της επιχείρησης προς την κοινωνία. Σημειώνεται ότι το 2022 η αλυσίδα σούπερ μάρκετ προσέφερε 4.000.000 ευρώ σε δωρεές, παρείχε 9,1 εκατομμύρια γεύματα μέσω του προγράμματος «Τρόφιμα Αγάπης», 80.000 υγιεινά γεύματα σε μαθητές μέσω του προγράμματος «ΔΙΑτροφή» και γιόρτασε τα 13 χρόνια εθελοντισμού.

Σχολιάζοντας τις προθέσεις τις εταιρείας σχετικά με τα προϊόντα χαμηλής τιμής, επιβεβαίωσε ότι θα συνεχίσουν να πωλούνται κανονικά, ενώ στόχος είναι ο αριθμός τους να ξεπεράσει τα 1.500 μέχρι το 2025. Ακόμα ένας στόχος που έχει τεθεί είναι το 47,5% των πωλήσεων στην ΑΒ να γίνεται μέσω προωθητικών ενεργειών έναντι 40,9% που καταγράφεται συνολικά στην αγορά. Αναφορικά με την πρόκληση εύρεσης προσωπικού, έγινε γνωστό ότι σχεδιάζεται να δίνεται μισθός άνω του κατώτατου, να προσφέρεται συνεχής εκπαίδευση, να δίνεται μπόνους κάθε μήνα ύψους 50 ευρώ για αγορές, έκπτωση ύψους 7% για οποιαδήποτε αγορά κάνουν οι εργαζόμενοι από τα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας, αλλά και η επέκταση της ασφαλιστικής κάλυψης σε όλους τους εργαζόμενους.

Τέλος, ο Όμιλος επιθυμεί να πετύχει μείωση κατά 50% της σπατάλης τροφίμων και πλαστικών μέχρι το 2025 και εκπομπή μηδενικών ρύπων αερίων μέχρι το 2050, ενώ επιβεβαιώθηκε η στήριξη της μεσαίας επιχειρηματικότητας μέσα από την ανάπτυξη του δικτύου franchise και το άνοιγμα 198 νέων καταστημάτων την τριετία 2023 – 2025 (16 εταιρικών και 182 franchise), επένδυση που όπως αναφέρθηκε θα φτάσει τα 181 εκ. ευρώ.

 

Startupper.gr

Exit mobile version