Box’d: Μπορεί αυτό να είναι το μέλλον των εστιατορίων;

Η εποχή του social distancing έφερε μαζί της και την αναβίωση των automats – των σελφ σέρβις εστιατορίων, δηλαδή, με αυτοματοποιημένους πωλητές. Αν φαντάζεστε ρομποτικούς σεφ και μηχανικά χέρια να δίνουν τις παραγγελίες, δεν έχετε ζήσει την εμπειρία του Box’d: Ένα πλήρως αυτοματοποιημένο εστιατόριο, όπου οι πελάτες παραγγέλνουν μέσω του branded app ή της ιστοσελίδας και παραλαμβάνουν τα γεύματά τους από μία ηλεκτρονική θυρίδα. Στη συνέχεια, οι πελάτες ανοίγουν τις θυρίδες με τη χρήση QR code και τα κουτιά απολυμαίνονται μετά τη χρήση τους.

Αυτό που κάνει το Box’d να διαφέρει από τα υπόλοιπα αυτοματοποιημένα εστιατόρια που έχουν κάνει κατά καιρούς την εμφάνισή τους στην αγορά, είναι η προσθήκη του ανθρώπινου στοιχείου που γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ φιλοξενίας και τεχνολογίας: Ένας υπάλληλος υποδέχεται τους πελάτες, και στη συνέχεια τους βοηθάει να χειριστούν το σύστημα παραγγελιοληψίας υπενθυμίζοντάς τους την τήρηση αποστάσεων ασφαλείας. Το φαγητό επιμελούνται πραγματικοί σεφ – και όχι ρομπότ, και οι πελάτες μπορούν να δουν ολόκληρη τη διαδικασία προετοιμασίας στην κουζίνα.

Αν και το Box’d ακούγεται ιδανική λύση στην κρίση που προκάλεσε ο Covid-19 στη βιομηχανία εστίασης, η ιδέα γεννήθηκε πολύ πριν την πανδημία. Το μόνο που χρειάστηκε να κάνει ο ιδρυτής του, Mohamad Fakih, ήταν η τροποποίηση κάποιων λειτουργιών για λόγους συμμόρφωσης σε κανόνες υγιεινής και τήρησης των αποστάσεων. Ίσως, τελικά, η πρωτοποριακή ιδέα των αυτοματοποιημένων εστιατορίων να μη είχε ευδοκιμήσει έως τώρα λόγω κακού timing. Στην μετά-Covid19 εποχή, οι καταναλωτές μπορεί να είναι έτοιμοι για την αλλαγή.

Exit mobile version