Η εξασφάλιση χρηματοδότησης, που θα τού επιτρέψει να ανοίξει τα… φτερά του στην Ευρώπη, βρίσκεται στα επόμενα σχέδια του Cinobo, το οποίο χθες ανακοίνωσε ότι αναλαμβάνει τη διαχείριση και τον προγραμματισμό του κινηματογράφου “Όπερα” στο κέντρο της Αθήνας.
Όπως ανακοινώθηκε, το Cinobo σε πρώτη φάση θα φροντίσει για την άμεση επαναλειτουργία του σινεμά, το οποίο πλέον θα ονομάζεται “Cinobo Όπερα”. Σημειωτέον πως η “Όπερα” σταμάτησε τη λειτουργία της τον περασμένο Απρίλιο.
“Τόσο για το Cinobo και την ομάδα που βρίσκεται πίσω από αυτό, όσο και για τους κατοίκους της Αθήνας και το σινεμά, το ‘Cinobo Όπερα’ είναι ανάσα και θα είναι στήριγμα. Φέτος βάζουμε σε προτεραιότητα την άμεση επαναλειτουργία του ως έχει, προκειμένου να μην στερηθεί μία ημέρα παραπάνω το κέντρο της πόλης ένα ακόμα σινεμά, και στο μέλλον ευελπιστούμε να επανασχεδιάσουμε τον κινηματογράφο ώστε να δώσουμε νέο ορισμό στο τι σημαίνει για εμάς ‘πάμε σινεμά’”, δηλώνει στο Capital.gr η Δάφνη Μπεχτσή, CEO του Cinobo.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Cinobo και η οικογένεια Μπεχτσή έχουν δώσει τα τελευταία χρόνια ζωή σε τρεις κινηματογραφικές αίθουσες στην Αθήνα -τα θερινά “Cine Αλεξάνδρα” και “Σινέ Φλερύ” και το χειμερινό “Αλεξάνδρα Europa Cinemas”- ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε και μια συμφωνία με τον Sir Στέλιο Χατζηιωάννου -δημιουργό και ιδιοκτήτη των εμπορικών σημάτων easy (easyJet, easyHotel, easyCar.com κ.λπ.)- για την επαναλειτουργία του “Cine Paris”, που βρίσκεται στην ταράτσα του Stelios Foundation Conference Hall, στην οδό Κυδαθηναίων 22 στην Πλάκα. Ο ιστορικός θερινός κινηματογράφος θα επαναλειτουργήσει πλήρως ανακαινισμένος από τον Μάιο 2024, υπό την επιμέλεια του Cinobo. Όπως αναφέρει η κα Μπεχτσή, το “Cine Paris” βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε φάση ανακαίνισης, ενώ διαβεβαιώνει ότι στόχος του Cinobo είναι να διατηρήσει την ιστορικότητα του κινηματογράφου, δίνοντάς του μια “νέα πνοή” και διασφαλίζοντας τις καλύτερες συνθήκες ποιότητας εικόνας και ήχου.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το Cinobo απέσπασε και το πρώτο βραβείο, ύψους 50.000 ευρώ, στα “Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece” που διοργανώνει το ίδρυμα του Sir Στέλιου Χατζηιωάννου.
Σχέδια για Ευρώπη
Αυτή τη στιγμή, το Cinobo είναι διαθέσιμο σε Ελλάδα και Κύπρο, ωστόσο, στα άμεσα σχέδιά του είναι η επέκταση στην Ευρώπη. “Έχουμε δείξει πολύ καλά ποιοτικά νούμερα στην Ελλάδα, οπότε το επόμενο βήμα για εμάς είναι σίγουρα η ανάπτυξη στην Ευρώπη”, αναφέρει η κα Μπεχτσή. Ωστόσο, όπως διευκρινίζει, για να επιτευχθεί αυτό θα χρειαστεί χρηματοδότηση, την οποία κι ευελπιστεί να εξασφαλίσει μέσα στο 2024. “Το Cinobo ξεκίνησε με ένα μικρό κεφάλαιο από angel investors. Για να γίνει ένα πραγματικό βήμα για το εξωτερικό, θα χρειαστούν έξτρα κεφάλαια”.
Το Cinobo δημιουργήθηκε το 2019 με έναυσμα μια προσωπική ανάγκη της Δάφνης Μπεχτσή, αφού, όπως λέει η ίδια, “δεν είχε πρόσβαση στον κινηματογράφο που ήθελε”. “Παρακολουθούσα πολύ τα φεστιβάλ, έπαιρνα πολλά ερεθίσματα και δεν μπορούσα να δεχτώ πως στην Ελλάδα δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα”. Έτσι, σε μια χρονική στιγμή που αναθεωρούσε την επαγγελματική της καριέρα συνολικά, καθώς δεν την κάλυπτε η σταδιοδρομία της ως ακαδημαϊκού βιολόγου, αποφάσισε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να κάνει το βήμα που δεν είχε κάνει κανείς άλλος στην Ελλάδα.
Πώς διαφοροποιείται από το Netflix
Το Cinobo είναι μεν μια κλασική πλατφόρμα streaming, με όλες δηλαδή τις λειτουργίες που προσφέρει μια τέτοια πλατφόρμα, όπως το Netflix, με την έννοια ότι μπορεί κανείς να μπει από οποιαδήποτε συσκευή του και να παρακολουθήσει ταινίες και σειρές, να κατεβάσει τις εφαρμογές, να καταρτίσει λίστες κ.ο.κ., αλλά διαφέρει πολύ ως προς το περιεχόμενο.
“Διαφοροποιούμαστε αρκετά ως προς το όραμα και τη φιλοσοφία, γύρω από το περιεχόμενο, αλλά και τον τρόπο που λειτουργούμε σαν πλατφόρμα”, τονίζει η κα Μπεχτσή και εξηγεί: “Δεν είναι ένας αλγόριθμος που απλά προτείνει ό,τι βλέπουν οι πολλοί. Υπάρχει μια ομάδα από πίσω που αγαπά πολύ το σινεμά και έχει δει πολύ σινεμά και είναι εκεί για να ξεσκαρτάρει για τον θεατή, να σιγουρευτεί ότι αυτό που θα φτάσει σε αυτόν έχει μια ποιότητα, έχει κάτι καινούριο να του πει, κάτι που πραγματικά θα τον διασκεδάσει και δεν θα υποτιμά τη νοημοσύνη του”.
Στο Cinobo διατίθενται όλα τα είδη ταινιών, αλλά όλες περνούν από αυστηρά κριτήρια ποιότητας. “Έχουμε τη μεγαλύτερη συλλογή ανεξάρτητου ελληνικού σινεμά και τη μεγαλύτερη συλλογή βραβευμένων ταινιών στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη λύση στον κινηματογραφόφιλο. Να τον βοηθήσουμε να μην χάνεται στην άπειρη ποσότητα και να βρίσκει την ποιότητα”. Μία από τις πιο πρόσφατες αλλαγές του Cinobo ήταν η προσθήκη σειρών στην γκάμα της προσφοράς της, με μότο το “σειρές σαν σινεμά”, όπως λέει η κα Μπεχτσή.
“Το streaming και το σινεμά οφείλουν να συνυπάρχουν”
Επιπλέον, μια βασική διαφορά του Cinobo είναι με τη συνδρομή, προσφέρει κάθε εβδομάδα και δωρεάν εισιτήρια για σινεμά σε Αθηνα και Θεσσαλονίκη -μια πρωτοβουλία που ευελπιστεί να επεκτείνει μελλοντικά και στην επαρχία, καθώς βασικός άξονας λειτουργίας της εταιρείας είναι να στηρίξει συνολικά την ύπαρξη του κινηματογράφου. “Ένας από τους λόγους που δημιουργήσαμε το Cinobo είναι γιατί θεωρούμε απαραίτητο ότι για να αγαπήσεις το σινεμά, πρέπει να έχεις πρόσβαση στο σινεμά”, αναφέρει και προσθέτει: “Πριν το Cinobo, υπήρχε ένα τεράστιο κομμάτι ταινιών και σκηνοθετών που δεν ήταν προσβάσιμα πουθενά. Εμείς πιστεύουμε ότι το streaming και το σινεμά οφείλουν να συνυπάρχουν για να ξαναφέρουν στην αίθουσα τον νέο κόσμο που αυτή τη στιγμή βρίσκεται μόνο στο streaming. Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα ‘cinema loving’ προκειμένου να καταλήξουμε στο ‘cinema going’”.
Σύμφωνα με την κα Μπεχτσή, αυτή η “συνύπαρξη” streaming-αίθουσας είναι απαραίτητη στη σημερινή “χρυσή” εποχή που ζούμε, από άποψη παραγωγής περιεχομένου. “Πρώτη φορά παράγονται τόσες πολλές και όμορφες ιστορίες, ειπωμένες από τόσες διαφορετικές οπτικές και είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθούν όλες αυτές στην αίθουσα. Οπότε με αυτόν τον τρόπο συμπληρώνουμε την αίθουσα”.
Τα έσοδα του Cinobo προέρχονται κατά βάση από τις συνδρομές. Σημειωτέον πως το μηνιαίο κόστος της συνδρομής στο Cinobo ανέρχεται σε 8,99 ευρώ, ενώ υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν δοκιμής 14 ημερών.
Επιπλέον, το Cinobo λειτουργεί και σαν εταιρεία διανομής κινηματογραφικών ταινιών, οπότε μέρος των εσόδων του προέρχεται και από αυτή τη δραστηριότητα. “Πλέον είμαστε ένας από τους βασικούς διανομείς μεγάλων καλλιτεχνικών παραγωγών και σκηνοθετών στην Ελλάδα. Πηγαίνουμε σε φεστιβάλ και βρίσκουμε τις ταινίες που αξίζουν να έρθουν γενικά στην Ελλάδα, όχι μόνο για την πλατφόρμα”.
Σημειώνεται πως ο κύκλος εργασιών του Cinobo το 2022 είχε διαμορφωθεί περίπου στο 1,8 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος η κα Μπεχτσή εκτιμά πως θα κλείσει γύρω στα 2,5 εκατ. ευρώ.
Αυτή τη στιγμή, το site του Cinobo έχει κάθε μήνα 1,2 εκατ. επισκέψεις, ενώ από την στιγμή που ξεκίνησε έχει καταγράψει 120.000 downloads των εφαρμογών του και 4,5 εκατ. ώρες streaming.
Ή έδρα της εταιρείας βρίσκεται στην Αθήνα και η ομάδα της αποτελείται από 19 άτομα.
Η εξασφάλιση χρηματοδότησης, που θα τού επιτρέψει να ανοίξει τα… φτερά του στην Ευρώπη, βρίσκεται στα επόμενα σχέδια του Cinobo, το οποίο χθες ανακοίνωσε ότι αναλαμβάνει τη διαχείριση και τον προγραμματισμό του κινηματογράφου “Όπερα” στο κέντρο της Αθήνας.
Όπως ανακοινώθηκε, το Cinobo σε πρώτη φάση θα φροντίσει για την άμεση επαναλειτουργία του σινεμά, το οποίο πλέον θα ονομάζεται “Cinobo Όπερα”. Σημειωτέον πως η “Όπερα” σταμάτησε τη λειτουργία της τον περασμένο Απρίλιο.
“Τόσο για το Cinobo και την ομάδα που βρίσκεται πίσω από αυτό, όσο και για τους κατοίκους της Αθήνας και το σινεμά, το ‘Cinobo Όπερα’ είναι ανάσα και θα είναι στήριγμα. Φέτος βάζουμε σε προτεραιότητα την άμεση επαναλειτουργία του ως έχει, προκειμένου να μην στερηθεί μία ημέρα παραπάνω το κέντρο της πόλης ένα ακόμα σινεμά, και στο μέλλον ευελπιστούμε να επανασχεδιάσουμε τον κινηματογράφο ώστε να δώσουμε νέο ορισμό στο τι σημαίνει για εμάς ‘πάμε σινεμά’”, δηλώνει στο Capital.gr η Δάφνη Μπεχτσή, CEO του Cinobo.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Cinobo και η οικογένεια Μπεχτσή έχουν δώσει τα τελευταία χρόνια ζωή σε τρεις κινηματογραφικές αίθουσες στην Αθήνα -τα θερινά “Cine Αλεξάνδρα” και “Σινέ Φλερύ” και το χειμερινό “Αλεξάνδρα Europa Cinemas”- ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε και μια συμφωνία με τον Sir Στέλιο Χατζηιωάννου -δημιουργό και ιδιοκτήτη των εμπορικών σημάτων easy (easyJet, easyHotel, easyCar.com κ.λπ.)- για την επαναλειτουργία του “Cine Paris”, που βρίσκεται στην ταράτσα του Stelios Foundation Conference Hall, στην οδό Κυδαθηναίων 22 στην Πλάκα. Ο ιστορικός θερινός κινηματογράφος θα επαναλειτουργήσει πλήρως ανακαινισμένος από τον Μάιο 2024, υπό την επιμέλεια του Cinobo. Όπως αναφέρει η κα Μπεχτσή, το “Cine Paris” βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε φάση ανακαίνισης, ενώ διαβεβαιώνει ότι στόχος του Cinobo είναι να διατηρήσει την ιστορικότητα του κινηματογράφου, δίνοντάς του μια “νέα πνοή” και διασφαλίζοντας τις καλύτερες συνθήκες ποιότητας εικόνας και ήχου.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το Cinobo απέσπασε και το πρώτο βραβείο, ύψους 50.000 ευρώ, στα “Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece” που διοργανώνει το ίδρυμα του Sir Στέλιου Χατζηιωάννου.
Σχέδια για Ευρώπη
Αυτή τη στιγμή, το Cinobo είναι διαθέσιμο σε Ελλάδα και Κύπρο, ωστόσο, στα άμεσα σχέδιά του είναι η επέκταση στην Ευρώπη. “Έχουμε δείξει πολύ καλά ποιοτικά νούμερα στην Ελλάδα, οπότε το επόμενο βήμα για εμάς είναι σίγουρα η ανάπτυξη στην Ευρώπη”, αναφέρει η κα Μπεχτσή. Ωστόσο, όπως διευκρινίζει, για να επιτευχθεί αυτό θα χρειαστεί χρηματοδότηση, την οποία κι ευελπιστεί να εξασφαλίσει μέσα στο 2024. “Το Cinobo ξεκίνησε με ένα μικρό κεφάλαιο από angel investors. Για να γίνει ένα πραγματικό βήμα για το εξωτερικό, θα χρειαστούν έξτρα κεφάλαια”.
Το Cinobo δημιουργήθηκε το 2019 με έναυσμα μια προσωπική ανάγκη της Δάφνης Μπεχτσή, αφού, όπως λέει η ίδια, “δεν είχε πρόσβαση στον κινηματογράφο που ήθελε”. “Παρακολουθούσα πολύ τα φεστιβάλ, έπαιρνα πολλά ερεθίσματα και δεν μπορούσα να δεχτώ πως στην Ελλάδα δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα”. Έτσι, σε μια χρονική στιγμή που αναθεωρούσε την επαγγελματική της καριέρα συνολικά, καθώς δεν την κάλυπτε η σταδιοδρομία της ως ακαδημαϊκού βιολόγου, αποφάσισε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να κάνει το βήμα που δεν είχε κάνει κανείς άλλος στην Ελλάδα.
Πώς διαφοροποιείται από το Netflix
Το Cinobo είναι μεν μια κλασική πλατφόρμα streaming, με όλες δηλαδή τις λειτουργίες που προσφέρει μια τέτοια πλατφόρμα, όπως το Netflix, με την έννοια ότι μπορεί κανείς να μπει από οποιαδήποτε συσκευή του και να παρακολουθήσει ταινίες και σειρές, να κατεβάσει τις εφαρμογές, να καταρτίσει λίστες κ.ο.κ., αλλά διαφέρει πολύ ως προς το περιεχόμενο.
“Διαφοροποιούμαστε αρκετά ως προς το όραμα και τη φιλοσοφία, γύρω από το περιεχόμενο, αλλά και τον τρόπο που λειτουργούμε σαν πλατφόρμα”, τονίζει η κα Μπεχτσή και εξηγεί: “Δεν είναι ένας αλγόριθμος που απλά προτείνει ό,τι βλέπουν οι πολλοί. Υπάρχει μια ομάδα από πίσω που αγαπά πολύ το σινεμά και έχει δει πολύ σινεμά και είναι εκεί για να ξεσκαρτάρει για τον θεατή, να σιγουρευτεί ότι αυτό που θα φτάσει σε αυτόν έχει μια ποιότητα, έχει κάτι καινούριο να του πει, κάτι που πραγματικά θα τον διασκεδάσει και δεν θα υποτιμά τη νοημοσύνη του”.
Στο Cinobo διατίθενται όλα τα είδη ταινιών, αλλά όλες περνούν από αυστηρά κριτήρια ποιότητας. “Έχουμε τη μεγαλύτερη συλλογή ανεξάρτητου ελληνικού σινεμά και τη μεγαλύτερη συλλογή βραβευμένων ταινιών στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη λύση στον κινηματογραφόφιλο. Να τον βοηθήσουμε να μην χάνεται στην άπειρη ποσότητα και να βρίσκει την ποιότητα”. Μία από τις πιο πρόσφατες αλλαγές του Cinobo ήταν η προσθήκη σειρών στην γκάμα της προσφοράς της, με μότο το “σειρές σαν σινεμά”, όπως λέει η κα Μπεχτσή.
“Το streaming και το σινεμά οφείλουν να συνυπάρχουν”
Επιπλέον, μια βασική διαφορά του Cinobo είναι με τη συνδρομή, προσφέρει κάθε εβδομάδα και δωρεάν εισιτήρια για σινεμά σε Αθηνα και Θεσσαλονίκη -μια πρωτοβουλία που ευελπιστεί να επεκτείνει μελλοντικά και στην επαρχία, καθώς βασικός άξονας λειτουργίας της εταιρείας είναι να στηρίξει συνολικά την ύπαρξη του κινηματογράφου. “Ένας από τους λόγους που δημιουργήσαμε το Cinobo είναι γιατί θεωρούμε απαραίτητο ότι για να αγαπήσεις το σινεμά, πρέπει να έχεις πρόσβαση στο σινεμά”, αναφέρει και προσθέτει: “Πριν το Cinobo, υπήρχε ένα τεράστιο κομμάτι ταινιών και σκηνοθετών που δεν ήταν προσβάσιμα πουθενά. Εμείς πιστεύουμε ότι το streaming και το σινεμά οφείλουν να συνυπάρχουν για να ξαναφέρουν στην αίθουσα τον νέο κόσμο που αυτή τη στιγμή βρίσκεται μόνο στο streaming. Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα ‘cinema loving’ προκειμένου να καταλήξουμε στο ‘cinema going’”.
Σύμφωνα με την κα Μπεχτσή, αυτή η “συνύπαρξη” streaming-αίθουσας είναι απαραίτητη στη σημερινή “χρυσή” εποχή που ζούμε, από άποψη παραγωγής περιεχομένου. “Πρώτη φορά παράγονται τόσες πολλές και όμορφες ιστορίες, ειπωμένες από τόσες διαφορετικές οπτικές και είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθούν όλες αυτές στην αίθουσα. Οπότε με αυτόν τον τρόπο συμπληρώνουμε την αίθουσα”.
Τα έσοδα του Cinobo προέρχονται κατά βάση από τις συνδρομές. Σημειωτέον πως το μηνιαίο κόστος της συνδρομής στο Cinobo ανέρχεται σε 8,99 ευρώ, ενώ υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν δοκιμής 14 ημερών.
Επιπλέον, το Cinobo λειτουργεί και σαν εταιρεία διανομής κινηματογραφικών ταινιών, οπότε μέρος των εσόδων του προέρχεται και από αυτή τη δραστηριότητα. “Πλέον είμαστε ένας από τους βασικούς διανομείς μεγάλων καλλιτεχνικών παραγωγών και σκηνοθετών στην Ελλάδα. Πηγαίνουμε σε φεστιβάλ και βρίσκουμε τις ταινίες που αξίζουν να έρθουν γενικά στην Ελλάδα, όχι μόνο για την πλατφόρμα”.
Σημειώνεται πως ο κύκλος εργασιών του Cinobo το 2022 είχε διαμορφωθεί περίπου στο 1,8 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος η κα Μπεχτσή εκτιμά πως θα κλείσει γύρω στα 2,5 εκατ. ευρώ.
Αυτή τη στιγμή, το site του Cinobo έχει κάθε μήνα 1,2 εκατ. επισκέψεις, ενώ από την στιγμή που ξεκίνησε έχει καταγράψει 120.000 downloads των εφαρμογών του και 4,5 εκατ. ώρες streaming.
Ή έδρα της εταιρείας βρίσκεται στην Αθήνα και η ομάδα της αποτελείται από 19 άτομα.