Deals ενίσχυσης του στόλου από τη Thenamaris

Νέα κίνηση στη δευτερογενή αγορά για LNG carriers μέσης ηλικίας

Κινήσεις επέκτασης του στόλου σε τρία μέτωπα υλοποιεί τις τελευταίες ημέρες η Thenamaris, συμφερόντων Νικόλα Μαρτίνου, εστιάζοντας σε βαπόρια μέσης ηλικίας από τη δευτερογενή αγορά.

 

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες από ναυλομεσιτικούς οίκους, αλλά και στοιχεία από πλατφόρμες καταγραφής στόλων, η ναυτιλιακή φέρεται να ενισχύθηκε εσχάτως με ένα πλοίο μεταφοράς LNG, ένα μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και ένα υπερ-δεξαμενόπλοιο.

Αρχικά, στον στόλο της εταιρείας προστέθηκε το μεταχειρισμένο LNG carrier Cool Ranger (κατασκευής 2008 και χωρητικότητας 155.000 κυβικών μέτρων). Πρόκειται, με βάση την πλατφόρμα της MarineTraffic, για το πρώην Tristar Ruby. Το εν λόγω βαπόρι ανήκε μέχρι πρότινος στην Tristar Group του Ντουμπάι και βρισκόταν υπό την τεχνική διαχείριση της Wilhelmsen Ship Managment. Αναλυτές της αγοράς αναφέρουν ότι το πλοίο είναι ναυλωμένο επί μακρόν στην πετρελαϊκή BP. To Cool Ranger έχει ήδη προστεθεί στην ιστοσελίδα της Thenamaris κάτω από τον στόλο των LNG carriers.

Υπενθυμίζεται ότι η ναυτιλιακή εταιρεία αποφάσισε στη διάρκεια του 2022 να κινηθεί για second hand βαπόρια μεταφοράς LNG και ενέταξε στον στόλο τα Cool Rover (χωρητικότητας 155.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2008) και Cool Rider (ίδιας χωρητικότητας και κατασκευής 2007). Αυτή ήταν μία κίνηση-έκπληξη, δεδομένου ότι μέχρι τότε η εταιρεία προτιμούσε να παραγγέλνει απευθείας πλοία μεταφοράς LNG στα ναυπηγεία. Ένας από τους λόγους που ενδέχεται να την οδήγησαν σε αυτή την απόφαση είναι και η «έκρηξη» του κόστους ναυπήγησης των LNG carriers. Μόλις χθες νοτιοκορεάτικη γιάρδα ανακοίνωσε παραγγελία για δύο βαπόρια, κάθε ένα από τα οποία κόστισε λίγο πάνω από τα 260 εκατ. δολάρια.

Το Cool Ranger έγινε έτσι το όγδοο LNG carrier της Thenamaris, ισοφαρίζοντας τον αριθμό των LPG carriers που ελέγχει.

Άλλες κατηγορίες

Φυσικά, ο ελληνικός ναυτιλιακός «γίγαντας» κινείται και στις πιο «mainstream» αγορές. Αρχικά, στον στόλο της εμφανίστηκε τις τελευταίες ημέρες το υπερ-δεξαμενόπλοιο (VLCC) Athina (χωρητικότητας 298.996 dwt και κατασκευής 2011). Το εν λόγω πλοίο είναι το πρώην Athenian Glory της επίσης ελληνικής Athenian Tankers, το οποίο πουλήθηκε, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, πριν από κάποιους μήνες, με κόστος περίπου 65 εκατ. δολαρίων.

Παράλληλα, οι ναυλομεσιτικές εκθέσεις της τελευταίας εβδομάδας συνδέουν τη Thenamaris με το bulk carrier, τύπου kamsarmax, Lord Star (χωρητικότητας 82.830 dwt και κατασκευής 2013). Το κόστος φέρεται να ανήλθε στη «ζώνη» των 22 εκατ. δολαρίων.

Αυτές οι αγορές έρχονται μετά από μία σειρά κερδοφόρων πωλήσεων, ιδιαίτερα δεξαμενόπλοιων μεγάλης ηλικίας. Έρευνα που εκπόνησε η «Ν» στις αρχές του έτους φανέρωσε ότι από τον Ιανουάριο του 2022 έως και τον Φεβρουάριο του 2023, η εταιρεία παραχώρησε συνολικά 13 βαπόρια, μέσης ηλικίας 17,2 ετών, έναντι άνω των 350 εκατ. δολαρίων.

Πέρα, όμως, από τις αγορές μεταχειρισμένων, η Thenamaris αντικαθιστά αυτό το τονάζ με νεότευκτα βαπόρια. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, «τρέχει» ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για 12 πλοία, οκτώ εκ των οποίων είναι tankers, τύπου aframax και τέσσερα bulk carriers, τύπου ultramax. Τα νεότευκτα θα παραδοθούν μεταξύ 2024 και 2025.

Ο στόλος της Thenamaris αποτελείται από 102 πλοία, συμπεριλαμβανομένων των υπό ναυπήγηση βαποριών, χωρητικότητας άνω των 7 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 9 ετών. Συνολικά, 59 είναι δεξαμενόπλοια, 25 bulk carriers, 8 LNG carriers, 8 LPG carriers και δύο containerships.

 

Naftemporiki.gr

Exit mobile version