Domino’s: Η στρατηγική καινοτομίας της επιτυχημένης αλυσίδας

Η εταιρία Domino’s Pizza Inc. ανακοίνωσε τα σχέδιά της να λανσάρει ένα καινούριο προϊόν μέχρι το τέλος του καλοκαιριού – το πρώτο της μετά από τρία χρόνια. Αν και η εταιρία αρνείται να αποκαλύψει λεπτομέρειες, ο πρόεδρος και CEO της γνωστής αλυσίδας, Richard E. Allison, έδωσε κάποια στοιχεία για το καινοτόμο σχέδιό της κατά τη διάρκεια μίας παρουσίασης την προηγούμενη εβδομάδα.

“Σε σύγκριση με την υπόλοιπη βιομηχανία, εισάγουμε πολύ λίγα νέα προϊόντα στον κατάλογό μας και ο βασικός λόγος είναι ότι δεν κάνουμε προσφορές περιορισμένης διάρκειας όπως οι ανταγωνιστές μας. Απλά δεν τον θεωρούμε βιώσιμο και αποδοτικό τρόπο μακροπρόθεσμης ανάπτυξης της επιχείρησής μας. Πρέπει να πιστεύουμε στη διάρκεια ενός προϊόντος για να μπει στο μενού μας.”

Κατά τον CEO της εταιρίας, για να λανσαριστεί ένα νέο προϊόν πρέπει πρώτα να πληρεί τρία βασικά κριτήρια.

Πρώτον, για να μπει ένα νέο προϊόν στο μενού, πρέπει να ταιριάζει στο συγκείμενο του brand Domino’s “ψημένη στο φούρνο, ψημένη με αγάπη”. Παρά τα προϊόντα που η εταιρία έχει λανσάρει κατά καιρούς, 7 στις 8 παραγγελίες περιλαμβάνουν τουλάχιστον μία πίτσα. Όπως εξηγεί ο κ. Allison, “πολλά από όσα έχουμε προσθέσει στον κατάλογό μας απλά συμπληρώνουν την εμπειρία της πίτσας, άρα είναι σημαντικό να κρατήσουμε ζωντανή τη σύνδεση του brand με το βασικό προϊόν του”.

Δεύτερον, οτιδήποτε καινούριο προστίθεται στο μενού πρέπει να συμβάλλει στη σταδιακή αύξηση της αποδοτικότητας του κάθε καταστήματος. Η Domino’s δοκιμάζει δεκάδες νέα προϊόντα κάθε χρόνο αλλά αν η εταιρία νιώσει ότι κάποιο προϊόν θα κανιβαλίσει την πώληση της πίτσας ή άλλων προϊόντων του καταλόγου της, τότε δεν το λανσάρει. “Δεν μας ενδιαφέρει το ποσοστό πωλήσεων των προϊόντων μας,” επισημαίνει ο κ. Allison. “Το μόνο που έχει σημασία για εμάς είναι η αύξηση των εισπράξεων και των κερδών για τους δικαιοδόχους των καταστημάτων.”

Το τελευταίο κριτήριο αφορά στη λειτουργία των καταστημάτων. Αν ένα νέο προϊόν προσθέτει λειτουργικές δυσκολίες στα καταστήματα, τότε δεν μπαίνει στο μενού. Κατά την εταιρία, η αποδοτικότητα του μοντέλου παραγωγής και παράδοσης των Domino’s είναι τόσο σημαντική για την επιτυχία τους που δεν ρισκάρουν να διαταράξουν τις διαδικασίες με μεγάλες λειτουργικές αλλαγές.

“Κανένα προϊόν δεν μπαίνει στον κατάλογό μας αν δεν πληρεί αυτές τις τρεις προϋποθέσεις,” καταλήγει. “Το 2020 έχουμε αρκετά συναρπαστικά πράγματα να παρουσιάσουμε μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, και είμαστε υπερήφανοι που καταφέραμε να ολοκληρώσουμε την εισαγωγή νέων προϊόντων παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούσαν.”

Exit mobile version