Με το ρυθμό υλοποίησης των κατασκευαστικών εργασιών στο Ελληνικό να αυξάνεται συνεχώς και να είναι ανάλογος της εξασφάλισης των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων, η πρώτη πενταετία του έργου θα είναι καθοριστικής σημασίας για την μετέπειτα πορεία του. Κι αυτό επειδή κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η Lamda Development θα πρέπει να έχει αναπτύξει τις χρήσεις που φέρνουν έσοδα, δηλαδή τα εμπορικά κέντρα, τις κατοικίες και τη μαρίνα. Κατά την κρίσιμη όμως, αυτή πενταετία, όπως ανέφερε, χθες σε δημοσιογραφική παρουσίαση ο CEO της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου, η εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και έτοιμες μελέτες, δύο στοιχεία που της επιτρέπουν να δώσει έμφαση στην υλοποίηση της επένδυσης.
Οι κατοικίες
Οι κατοικίες αποτελούν την «καρδιά» της επένδυσης. Αφενός επειδή θεμελιώνουν τον οικιστικό χαρακτήρα του έργου. Και αφετέρου διότι η προπώληση, από τα σχέδια, των βιλών, των condos και των διαμερισμάτων του οικιστικού πύργου θα αποφέρει έσοδα της τάξεως των 450 εκατ. ευρώ μέχρι και το 2023. Από αυτά ποσό 200 εκατ. ευρώ θα εισπραχθεί φέτος. Πού θα αναπτυχθούν; Σε δύο παραλιακές συνοικίες, όπως εξήγησαν τα στελέχη της εταιρείας, κατά τη χθεσινή ξενάγηση στο οικόπεδο όπου βρισκόταν το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας.
Σε αυτήν δηλαδή, που βρίσκεται κοντά στο σημείο που θα πραγματοποιηθεί η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος και είναι γνωστή ως γειτονιά της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας. Εκεί θα δημιουργηθεί κτήριο με ύψος έως 50 μέτρων και 15 ορόφων που θα διαθέτει περίπου 250 κατοικίες με «πρόσωπο» στο Μητροπολιτικό Πάρκο. Και στη συνοικία που γειτνιάζει με τον Άλιμο -γι’ αυτό επεκτείνεται οικιστικά ο Δήμος- όπου θα κατασκευαστούν πολυκατοικίες 4-5 ορόφων με συνολικά περίπου 500 διαμερίσματα.
Το οικιστικό κομμάτι περιλαμβάνει, δίπλα στην Μαρίνα του Ελληνικού, την ανάπτυξη 28 πολυτελών βιλών. Σε κοντινή απόσταση από αυτές θα κατασκευαστεί ο πύργος κατοικιών, 220 μέτρων, Marina Tower που θα διαθέτει 50 ορόφους, ισόγειο 2.000 τετραγωνικών, 400 θέσεις στάθμευσης, 400 αποθήκες και 159 διαμερίσματα. Η έναρξη κατασκευής του Marina Tower τοποθετείται το 2023 και ο ορίζοντας ολοκλήρωσης είναι το 2026. Για τον οικιστικό ουρανοξύστη, υπολογίζεται ότι μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχει ολοκληρωθεί η σύναψη των συμβολαίων που θα οδηγήσει στην είσπραξη του 20% των πωλήσεων που έχουν προϋπολογιστεί (περίπου 90 εκατ. ευρώ).
Εκτός από τον Marina Tower για τον οποίο τα συμβόλαια θα ολοκληρωθούν μέχρι τα Χριστούγεννα, η εταιρεία έχει προπωλήσει σχεδόν το 100% των οικιστικών προϊόντων που έχει βγάλει στην αγορά. Στην πρώτη φάση, θα αναπτυχθούν συνολικά 1.500 κατοικίες από τις οποίες 1.000 θα διατεθούν για μεσαίες εισοδηματικές κατηγορίες. Σε κάθε περίπτωση, οι τιμές για τα διαμερίσματα θα ξεκινούν από 5.000 έως 6.000 ευρώ ανά τ.μ. Πρόκειται, όπως ανέφερε ο κ. Αθανασίου, για το κατώτερο εύρος του τιμήματος, εάν ληφθούν υπόψη οι πολύ υψηλότερες τιμές των ακινήτων στο παραλιακό μέτωπο.
Τα έσοδα από κατοικίες εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να αυξήσουν μέχρι και στο 40% τα ίδια κεφάλαια της Lamda Development που τοποθετούνται, σήμερα, σε περίπου 650 εκατ. ευρώ εκ του συνολικού χρηματοδοτικού πλάνου ύψους 2,5 δισ. ευρώ.
Η εικόνα των έργων
Συνολικά το αεροδρόμιο διαθέτει 425 κτίρια ή 960 πολεοδομικούς όγκους, με το 40% αυτών να έχει γκρεμιστεί από την ανάδοχο του έργου την Άβαξ. Στο κτήριο ΑΜΕΑ, που αποτελεί επένδυση 15 εκατ. ευρώ, οι εργασίες έχουν ξεκινήσει, με την ανάπτυξη να αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2023. Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκονται τα αντιπλημμυρικά έργα στο ρέμα Τραχώνων, έχουν κατεδαφιστεί οι θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών, έχει ξεκινήσει η διαδικασία της τοποθέτησης του καλωδίου υψηλής τάσης κάτω από το τραμ, όπως και η διάνοιξη των δρόμων. Το τραμ διατηρείται και αλλάζει χάραξη, ενώ έχουν αρχίσει και οι εργασίες της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος.
Οι εργασίες αναβάθμισης της μαρίνας με στόχο να είναι σε θέση να υποδεχτεί mega γιοτ θα ξεκινήσουν το β’ τρίμηνο του 2023. Απέναντι από την μαρίνα θα κατασκευαστεί το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC).
Την κατασκευή του Marina Tower θα αναλάβουν Bouygues-Intrakat, κάτι που αναμένεται τυπικά να γίνει αφότου η κοινοπραξία των δύο εταιρειών καταθέσουν (προς αξιολόγηση και έγκριση) την προσφορά τους. Μέχρι τότε το σχήμα θα έχει ρόλο συμβούλου.
Πηγή: moneyreview.gr