«Από το 1999 μέχρι σήμερα έχουμε επενδύσει στη χώρα πάνω από 1,4 δις ευρώ και το επενδυτικό μας πρόγραμμα, για τα επόμενα 3 χρόνια περιλαμβάνει νέα καταστήματα και συνολικές επενδύσεις πάνω από 120 εκατ. ευρώ για το δίκτυο των καταστημάτων και των αποθηκών μας», είπε χθες ο πρόεδρος της Διοίκησης της Lidl Ελλάς κ. Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ.
Σύμφωνα με τον ίδιο η συνολική προστιθέμενη αξία της εταιρείας στην ελληνική οικονομία ήταν 953 εκ. ευρώ, κάτι που αντιστοιχεί στο 0,46% του ΑΕΠ. «Για κάθε €1 άμεσης συνεισφοράς μας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 3,89 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία. Παράλληλα, προσφέρουμε όλο και περισσότερες θέσεις απασχόλησης, σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα υποστηρίζουμε στη χώρα περισσότερες από 33.000 συνολικές θέσεις εργασίας, με τις άμεσες να ξεπερνούν τις 6700. Μόνο πέρυσι δημιουργήσαμε περίπου 200 νέες θέσεις εργασίας» είπε.
Ο επικεφαλής της Lidl Ελλάς σημείωσε ότι με βάση έρευνες που έχει εκπονήσει εσωτερικά η αλυσίδα σε εβδομαδιαία βάση σε πάνω από 200 βασικά είδη προκύπτει πως είναι τουλάχιστον 10% φθηνότεροι από την αγορά. «Αξιοποιώντας τη διαπραγματευτική δύναμη του δικτύου μας, πετύχαμε για μια ακόμα φορά τις πιο συμφέρουσες τιμές μειώνοντας μόνιμα τις τιμές έως και 37% σε πάνω από 330 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από όλες τις κατηγορίες food και near food» ανέφερε. Ενώ μέσω του ψηφιακού προγράμματος πιστότητας Lidl Plus οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 1.000 ευρώ ετησίως σημείωσε. Σύμφωνα με τον κ. Μπραντενμπούργκερ ο μέσος όρος εξόφλησης των προμηθευτών της αλυσίδας είναι 41 ημέρες, όταν ο μέσος όρος του κλάδου είναι 117 ημέρες.
Σήμερα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μας αντιστοιχούν στο 70% της συνολικής γκάμας προϊόντων, καλύπτουν όλες τις προϊοντικές κατηγορίες, και αναλογούν στο 80% του τζίρου της. Η αλυσίδα συνεργάζεται συνολικά με περισσότερους από 450 Έλληνες προμηθευτές, με το 65% του τζίρου της να προέρχεται από τα δικά τους προϊόντα. «Αναπτυσσόμαστε μαζί τους, προωθούμε και ενισχύουμε την προοπτική τους όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και πέρα από τα σύνορα, σε 31 χώρες, στις οποίες δραστηριοποιείται η Lidl, συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ. Αξίζει να σας αναφέρω ότι ο τζίρος από τις πωλήσεις των Ελλήνων προμηθευτών στο εξωτερικό ξεπέρασε το οικ. έτος 2022 τα 460 εκατ. ευρώ» ανέφερε.
Εκτενής ήταν η αναφορά του κ. Μπραντενμπούργκερ και στους πάνω από 6.700 εργαζόμενους της αλυσίδας. Όπως είπε πρόσφατα η αλυσίδα ανακοίνωσε οικονομική υποστήριξη ύψους 500.000 ευρώ για το διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2023, ολοκληρώνοντας έτσι την υλοποίηση ενός πακέτου μισθολογικών αυξήσεων και επιπρόσθετων παροχών συνολικού ύψους 6,7 εκατ. ευρώ που ανακοινώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.
Παράλληλα ανακοίνωσε ότι η αλυσίδα προχωρά σε νέες αυξήσεις, έτσι ώστε από την 1η Δεκεμβρίου ο κατώτατος μισθός πλήρους απασχόλησης στη Lidl Ελλάς να ανέρχεται πλέον στα 1.000 ευρώ μικτά για όλους τους εργαζομένους.
Ο ίδιος ανκοίνωσε και τη συνεργασία με το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας μέσω της οποίας η Lidl Ελλάς ανέλαβε την πρωτοβουλία να δημιουργήσει έναν μηχανισμό άμεσης αρωγής, για την παροχή έκτακτης βοήθειας στον τοπικό πληθυσμό σε περίπτωση ακραίων ή φυσικών φαινομένων. Η στήριξη αυτή ανέρχεται σε 200.000 ευρώ και προβλέπει τη δημιουργία ενός κόμβου που θα αποθηκεύει βασικά τρόφιμα, νερό και άλλα είδη για την κάλυψη βασικών αναγκών.
Από την πλευρά της η κυρία Βασιλική Αδαμίδου Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς ανέφερε πως σε 16 καταστήματα της αλυσίδας είναι εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες τους, ενώ πριν μερικούς μήνες ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση και ενεργοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις αποθήκες στα Καλύβια Αττικής και τη Σίνδο Θεσσαλονίκης. «Έως το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους θα έχουν προστεθεί 4 νέες εγκαταστάσεις, ενώ προγραμματίζουμε μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2025 να έχουμε ολοκληρώσει την προσθήκη 17 επιπλέον φωτοβολταϊκών συστημάτων σε καταστήματα, φτάνοντας συνολικά τα 37» ανέφερε η ίδια.
Παράλληλα, η αλυσίδα προχωρά στην εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης στα γραφεία και τα καταστήματά της. Σήμερα λειτουργεί σταθμούς σε 28 καταστήματα καθώς και στις κεντρικές εγκαταστάσεις στη Σίνδο, ενώ αναμένεται να εγκατασταθούν σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης σε επιπλέον 29 καταστήματα μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους.
«Έως το 2030 δεσμευόμαστε σε 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής μας λειτουργίας, και κατά 80% μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή μας λειτουργία σε σύγκριση με το 2019. Επιδιώκουμε παράλληλα να δεσμεύσουμε τους προμηθευτές και τους συνεργάτες μας, που ευθύνονται για το 75% των εκπομπών που σχετίζονται με προϊόντα, να θέσουν τους δικούς τους κλιματικούς στόχους μέχρι το 2026. Φυσικά, πάντα στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Science Based Targets. Μέσα από τη στρατηγική μας RΕset Plastic μειώνουμε ορθολογικά τη χρήση πλαστικού, αναγνωρίζοντας τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από τη χρήση του. Ειδικότερα μέχρι το 2025 στοχεύουμε σε 20% λιγότερο πλαστικό και 25% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας» είπε.