Στοπ στις πρόσθετες επιδοτήσεις ηλεκτρικού ρεύματος για 1,2 εκατ. μικρές επιχειρήσεις βάζουν οι προμηθευτές μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από την εφαρμοστική ΚΥΑ που εκδόθηκε δέκα μήνες μετά την εφαρμογή του μέτρου και έχει μπλοκάρει την επιστροφή των ποσών που έχουν πιστώσει οι ίδιοι και τα οποία ξεπερνούν μέχρι σήμερα τα 400 εκατ. ευρώ.
Αν και δεν αποτελεί απόφαση συλλογικού θεσμικού οργάνου, εκπρόσωποι του κλάδου επιβεβαιώνουν στην Καθημερινή και τη Χρύσα Λιάγγου ότι πρόκειται για κοινή στάση όλων των εταιρειών, καθώς, όπως τονίζουν, «δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να σταματήσουν την οικονομική αιμορραγία που προκαλείται, αφού η συνέχισή τους δεν καλύπτεται θεσμικά».
Τον Απρίλιο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας ανακοίνωσε για πρώτη φορά πρόσθετη επιδότηση για μικρές επιχειρήσεις με παροχή ισχύος μέχρι 35KVA και για όλα τα αρτοποιία, ανεξαρτήτως ισχύος, την οποία προσδιόρισε για τον συγκεκριμένο μήνα στα 100 ευρώ/μεγαβατώρα. Το μέτρο ανακοινώθηκε, μάλιστα, με αναδρομική ισχύ από τον Ιανουάριο, ενώ πρόσθετη επιδότηση ανακοίνωνε ο υπουργός μετέπειτα κάθε μήνα.
Οι προμηθευτές κλήθηκαν να εφαρμόσουν το μέτρο και να πιστώνουν τις επιδοτήσεις χωρίς την έκδοση της απαιτούμενης ΚΥΑ, αφού το υπουργείο δεν είχε διασφαλίσει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Αρχής Ανταγωνισμού (DG Comp) η οποία ήρθε μέσα στον Δεκέμβριο. Σε συνέχεια αυτής, στις 3 Ιανουαρίου εκδόθηκε η ΚΥΑ που καθορίζει τη διαδικασία για την επιστροφή των χρημάτων στους προμηθευτές. Αντί όμως να δώσει λύση στο πρόβλημα της επιστροφής των επιδοτήσεων, η ΚΥΑ περιέπλεξε τα πράγματα και έβαλε σε περιπέτειες τους προμηθευτές.
Πολύπλοκα και επισφαλή είναι, όμως, τα πράγματα και για την είσπραξη των επιδοτήσεων που μπορούν να επιστραφούν. Η ΚΥΑ υποχρεώνει τους προμηθευτές να ζητούν υπεύθυνη δήλωση από τους πελάτες τους για τα ποσά που έχουν πάρει ως επιδότηση και τους καθιστά στη συνέχεια υπεύθυνους για τον έλεγχο των στοιχείων προκειμένου να πιστοποιήσουν το τελικό ποσό που θα πρέπει να καταβληθεί από το ΤΕΜ.
«Δεν έχει λογική αυτή η διαδικασία. Πρέπει να ζητήσουμε υπεύθυνες δηλώσεις από πελάτες που έχουμε πιστώσει για παράδειγμα τον Φεβρουάριο αλλά τον Ιούνιο άλλαξαν πάροχο. Τι θα γίνει, επίσης, στην περίπτωση που ένας πελάτης μας έχει δώσει ψευδή δήλωση και αυτό διαπιστωθεί ύστερα από κάποιο έλεγχο;», τονίζουν εκπρόσωποι των εταιρειών στην «Κ» περιγράφοντας την περιπέτεια και το αδιέξοδο που έχει προκύψει.
Πηγή: moneyreview.gr