«Παγιδευμένες» στον «λαβύρινθο» αιτήσεων, δικαιολογητικών, ασφυκτικών προθεσμιών, διατάξεων, ερμηνευτικών εγκυκλίων συχνά αντιφατικών μεταξύ τους στις δεκάδες πλατφόρμες της AAΔE και των υπουργείων, δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις ζουν εκτός από το «μαρτύριο» των μηδενικών τζίρων, της έλλειψης ρευστότητας και της απειλής οριστικού λουκέτου και εκείνο της εξοντωτικά δύσκολης (και καθόλου σπάνια αδύνατης) πρόσβασης στα προγράμματα στήριξης της κυβέρνησης.
Mπορεί οι αριθμοί να ευημερούν, καθώς ανακοινώνονται οι χιλιάδες αιτήσεις π.χ. για χρηματοδότηση από την Eπιστρεπτέα Προκαταβολή και οι καταβολές τους, που κανείς δεν αρνείται ότι αποτελούν σημαντική «τονωτική ένεση» για την επιχειρηματικότητα, το ίδιο αλήθεια είναι όμως και το ότι προηγείται ένας πραγματικός «Γολγοθάς» γραφειοκρατίας. Συνηθισμένος για τις επιχειρήσεις από το παρελθόν, μόνο που τη θέση των γκισέ των αρμοδίων αρχών (εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία, υπουργεία κ.α. φορείς) έχουν πάρει τα αλλεπάλληλα “error” στις οθόνες των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Tο πρόβλημα είναι τεράστιο για τις επιχειρήσεις και ιδίως εκείνες που στερούνται εξειδικευμένου λογιστηρίου, δηλαδή τις πολύ μικρές και τις μικρές, και είναι αναγκασμένες να προσφύγουν στις υπηρεσίες των οργανωμένων γραφείων είτε συνηθέστερα, για λόγους κόστους, σε μεμονωμένους λογιστές και φοροτεχνικούς. Διότι, πολύ απλά, αυτοί είναι «αντιμέτωποι», με 995 (ούτε καν… χίλιες) υπουργικές αποφάσεις, εγκυκλίους και πρόσθετες διατάξεις, οι οποίες έχουν εκδοθεί από την έναρξη της πρώτης καραντίνας για τη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων. Πέραν του ότι είναι αδύνατον κάποιος μεμονωμένος επαγγελματίας να μπορεί να διαχειριστεί αποτελεσματικά όλο τον όγκο των αιτημάτων των επιχειρήσεων που έχει (και που κανένας «φάκελος» δεν είναι όμοιος με άλλο) δεν έχει ούτε δικαίωμα στο λάθος(!). Eίτε στα προγράμματα στήριξης είτε στην EPΓANH απ’ όπου προκύπτουν στοιχεία για τους εργαζόμενους σε αναστολή κ.λπ., έννοια λάθος δεν υφίσταται. «Έκανες λάθος, μένεις έξω, δεν μπορεί να το διορθώσεις» είναι το μότο των υπεύθυνων που δείχνει ότι όσο καλά και να λειτουργεί ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του κράτους, άμα απουσιάζει ο κοινός νους και η λογική όλα καταστρέφονται.
Tο άλλο απίστευτο, για το οποίο διαμαρτύρονται επιχειρηματίες, ιδιώτες και οι ίδιοι οι επαγγελματίες φοροτέχνες και λογιστές, που κλείνουν 18ωρα συνεχούς λειτουργίας είναι και το ότι στην περίπτωση ασθένειάς τους (π.χ. από Covid-19, αλλά όχι μόνο), δεν προβλέπεται αντικατάστασή τους από συνάδελφό τους για τις υποθέσεις μιας εταιρίας ή ενός ιδιώτη, παρά μόνο αν πρόκειται για γραφείο. Έτσι, χιλιάδες μικρές πάντα επιχειρήσεις μένουν στην κυριολεξία «ξεκρέμαστες», με τις υποθέσεις τους να μπλοκάρονται κι αν χαθούν τελικά οι προθεσμίες (που πολλές φορές είναι πολύ «συμπιεσμένες) να «ναυαγούν». Oι φορείς «φωνάζουν», το πρόβλημα είναι πασίδηλο, οι «λύσεις» απλές, αλλά κάποιοι κωλυσιεργούν και το αδιέξοδο παρατείνεται.
dealnews.gr