Η Ρουμανία θα είναι η επόμενη αγορά μαζί με την Ελλάδα που επιδιώκει να ισχυροποιήσει την παρουσία της η Ιntrakat. Στόχος της διοίκησης είναι το ύψος του ανεκτέλεστου να φτάσει την επόμενη τριετία τα 2,5 δις από 1,2 δις. που είναι σήμερα. Ο όμιλος κατασκευών, ο οποίος διείσδυσε στην γειτονική χώρα μέσω της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ, επιδιώκει να αναπτύξει ισχυρότερη παρουσία στον τομέα των έργων υποδομής, έχοντας ήδη στο ενεργητικό του μεγάλες συμβάσεις σε οδικά και σιδηροδρομικά έργα.
Πρόκειται για έργα που ανέλαβε η εταιρεία με παλαιότερες διοικήσεις και τα οποία μάλιστα διαχειρίστηκε στο παρελθόν και ο κ. Αλέξανδρος Εξάρχου ως διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ. Ενδιαφέρον πάντως φαίνεται να υπάρχει και για επέκταση της Ιntrakat στη Ρουμανία και στον τομέα των ΑΠΕ και κυρίως της εξαγοράς αδειών για ανάπτυξη έργων καθαρής ενέργειας. Η διοίκηση προσδιορίζει ως πιθανό χρόνο εκδήλωσης αντίστοιχων εξαγορών το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα ο κ. Εξάρχου δήλωσε χθες σε συνάντηση με δημοσιογράφους ότι η ΑΚΤΩΡ εντατικοποιεί τα έργα στο μετρό Θεσσαλονίκης και πλέον το βάρος πέφτει στα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα ώστε να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Ο ίδιος πάντως εκτίμησε ότι μέσα στον επόμενο Νοέμβριο το μετρό Θεσσαλονίκης θα κόβει εισιτήρια.
Ήδη, οι μέτοχοι της Intrakat έχουν καταβάλλει 85 εκατ. για να καλύψουν υποχρεώσεις και κεφαλαιουχικές ανάγκες της ΑΚΤΩΡ, που όπως ανέφερε χθες ο επικεφαλής, η εταιρεία θα ανακτήσει.
Από τις πρώτες άλλωστε συναντήσεις που έκανε ο κ. Εξάρχου με την ολοκλήρωση της εξαγοράς της τεχνικής εταιρείας ήταν με τη διοίκηση της Ελληνικό Μετρό για το μετρό της Θεσσαλονίκης από το οποίο η εταιρεία έχει εισπράξει από αιτήματα αποζημιώσεων προηγούμενων ετών το ποσό των 25,7 εκατ. ευρώ και έπεται συνέχεια.
Ο κ. Εξάρχου ερωτηθείς χθες για τα σχέδια που υπάρχουν για την εταιρεία δήλωσε ότι η ‘Άκτωρ θα παραμείνει ως ξεχωριστή εταιρεία τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες.
Στο ενδεχόμενο αύξησης κεφαλαίου ανέφερε ότι δεν θα γίνει τουλάχιστον για το επόμενο εξάμηνο γιατί δεν υπάρχει σχετική ανάγκη και παρέπεμψε σε ανακοινώσεις εντός του μήνα, λέγοντας ότι η Intrakat θα προχωρήσει σε νέα κίνηση (όχι πάντως νέα εξαγορά) πριν τα τέλη του έτους.
Σε ό,τι αφορά τα εν εξελίξει έργα ο κ. Εξάρχου απέφυγε χθες κάθε αναφορά στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), στον οποίο έχει κατέβει η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με την Μυτιληναίος λέγοντας ότι πρέπει κάποτε να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές.
Για την ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ (Χερσόνησο –Νεάπολη) ύψους 290 εκατ. ευρώ που έχει αναλάβει με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, δήλωσε ότι θα χρειαστεί χρόνος για να γίνουν οι μελέτες και να ξεκινήσουν τα έργα ενώ για την επέκταση της Κύμης είπε ότι αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ.
Σε ό,τι αφορά το μείζον θέμα της έλλειψης του εργατικού δυναμικού και του κόσμου που απαιτείται για να ολοκληρωθούν τα μεγάλα έργα, ο κ. Εξάρχου σημείωσε ότι οι διακρατικές συμφωνίες δεν θα λύσουν το πρόβλημα αν οι εταιρείες δεν πληρώσουν καλύτερους μισθούς για να προσελκύσουν κόσμο και να εξασφαλίσουν ασφάλεια και σταθερότητα στο προσωπικό.