Στο παρελθόν και όσο βρισκόταν στην ιδιοκτησία της οικογένειας Καλογρίτσα έσκιζε τις ανοιχτές θάλασσες, ενώ ακόμη και αγκυροβολημένο φιλοξενούσε ορισμένα φανταχτερά πάρτι με υψηλούς προσκεκλημένους.
Τα τελευταία χρόνια ωστόσο παραμένει κλειστό και δεμένο στην προβλήτα της μαρίνας Ζέας
Ο λόγος για το σκάφος αναψυχής “Lucky A.T.M.”, το οποίο, όπως αποκαλύπτει το newmoney, αύριο Τετάρτη 27 Ιουλίου, θα αναζητήσει για μια ακόμη φορά τον επόμενο ιδιοκτήτη του.
Η Orion Yachting Limited
Το “Lucky A.T.M.” ανήκε στην Orion Yachting Limited, με έδρα στο Λονδίνο, μοναδικός μέτοχος (και εκπρόσωπος στην Ελλάδα) της οποίας ήταν η κυρία Μικελίνα Καλογρίτσα, η ιταλικής καταγωγής σύζυγος του γνωστού εργολάβου Χρήστου Καλογρίτσα, με τις εταιρείες Τοξότης και Ομάδα Κατασκευών, που βρίσκονται εδώ και καιρό αντιμέτωπες με σοβαρά οικονομικά προβλήματα (κατά της πρώτης έχουν κατατεθεί από το 2019 τρεις αιτήσεις πτώχευσης).
Η οφειλέτιδα εταιρεία Orion Yachting Limited, ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2007, με αντικείμενο δραστηριότητας τις θαλάσσιες και παράκτιες μεταφορές επιβατών (Sea and coastal passenger water transport) ενώ φαίνεται να έχει βάλει λουκέτο εδώ και τεσσεράμισι χρόνια, από τις 20 Μαρτίου 2018.
Κατά την 11ετή λειτουργία της εμφάνισε ουσιαστικά μηδενική δραστηριότητα, με τα ενσώματα πάγια περιουσιακά στοιχεία (προφανώς το “Lucky A.T.M.”) να καταγράφονται με αξία 188.748 λιρών.
Το υπό αγγλική σημαία σκάφος αναψυχής “Lucky A.T.M.”, κατασχέθηκε από τη μαρίνα Ζέας τον Φεβρουάριο του 2020 για απαίτηση 23.867,65 ευρώ και προγραμματίστηκε να βγει σε πλειστηριασμό την 1 Απριλίου 2020, με επισπεύδουσα την ίδια και με τιμή πρώτης προσφοράς στις 120.000 ευρώ. Ο πλειστηριασμός δεν έγινε λόγω της πανδημίας και επαναπρογραμματίστηκε για τις 8 Σεπτεμβρίου 2021, οπότε και πάλι ανεστάλη. Στο μεταξύ μεσολάβησε προσφυγή (ασφαλιστικά μέτρα) από την εταιρεία και το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά διέταξε την αύξηση της τιμής εκκίνησης στις 150.000 ευρώ. Με αυτή την τιμή βγήκε στις 6 Απριλίου στο σφυρί, αλλά ο πλειστηριασμός ματαιώθηκε ελλείψει πλειοδοτών.
Στις 30 Ιουνίου δόθηκε από την επισπεύδουσα εντολή συνέχισης κι έτσι αύριο γίνεται ο επαναληπτικός πλειστηριασμός με την ίδια τιμή πρώτης προσφοράς (150.000 ευρώ).
Σκαρί του 1974
Το “Lucky A.T.M.” είναι κατασκευασμένο από ξύλο και ναυπηγήθηκε το 1974 στην Ιταλία, με την…ηλικία του να φτάνει πλέον τα 48 χρόνια. Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του, έχει μήκος 26,50 μέτρων, πλάτος 6,50 μέτρων και βύθισμα 2,50 μέτρων (ολικής χωρητικότητας 68,12 Κ.Ο.Χ.), ενώ φέρει δύο μηχανές εσωτερικής καύσης MTU συνολικής ιπποδύναμης 2.909,40 kW.
Σύμφωνα με την έκθεση δεν υπάρχουν βάρη, ενώ όπως σημειώνεται «το σκάφος βρέθηκε σε άθικτη κατάσταση και ευσταθές, ελλιμενισμένο στη Μαρίνα Ζέας στην προβλήτα ΗG Θέση 6». Επισημαίνεται ωστόσο ότι «δεν κατέστη δυνατή η εκκίνηση και λειτουργία των κύριων μηχανών και γεννητριών του, ο έλεγχος του εξοπλισμού τηλεπικοινωνίας καθώς και η λειτουργία και αξιολόγηση τους, ούτε του εξοπλισμού ασφαλείας του, αφού δεν ήταν δυνατή η επιθεώρηση στο εσωτερικό του». Επίσης τονίζεται ότι διαθέτει (όπως φαίνεται και στις σχετικές αποκλειστικές φωτογραφίες) «ένα βοηθητικό σκάφος με εξωλέμβια μηχανή, για το οποίο δεν ήταν δυνατός ο έλεγχος λειτουργίας του» καθώς και ότι «στα ύφαλά του μακροσκοπικά, παρατηρήθηκε ύπαρξη αυξημένης θαλάσσιας ρύπανσης». Αναφέρεται ακόμη ότι κρίνεται ως μη αξιόπλοο λόγω λήξης των σχετικών πιστοποιητικών από τις 26-3-2017.
Τα προβλήματα και οι εμπλοκές
Υπενθυμίζεται ότι ο Χρήστος Καλογρίτσας, μέσω των εταιρειών του Τοξότης και Ομάδα Κατασκευών, είχε επί δεκαετίες σημαντική παρουσία σε εργολαβίες της ΔΕΗ και άλλα μεσαία δημόσια έργα.
Επί της προηγούμενης κυβέρνησης επιχειρήθηκε ένα «άλμα», καθώς κέρδισε μεγαλύτερες εργολαβίες, όπως τις μισές από τις 8 που αφορούσαν τον «σαλαμοποιημένο» διαγωνισμό για τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, ο οποίος ουδέποτε ευοδώθηκε.
Παράλληλα, η συμμετοχή της οικογένειας Καλογρίτσα στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες αποτέλεσε την αρχή μιας μεγάλης περιπέτειας που οδήγησε στην οικονομική της κατάρρευση. Στη συνέχεια ο ίδιος ο Χρ. Καλογρίτσας έγινε βασικός μάρτυρας κατηγορίας στην προανακριτική επιτροπή της Βουλής που διερεύνησε την υπόθεση των τηλεοπτικών αδειών, με αποτέλεσμα τον Ιούνιο να παραπεμφθεί στο Ειδικό Δικαστήριο ο πρώην υπουργός Νίκος Παππάς, για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, καθώς και ο ίδιος ο εργολάβος για συνέργεια.
Πηγή: newmoney.gr