Με δύναμη πυρός τα μακροχρόνια συμβόλαια που εξασφάλισαν στη διάρκεια του -προς διετίας- ράλι της αγοράς των containerships, οι Έλληνες «παίκτες» του κλάδου μοιάζουν ανέγγιχτοι από την παρατεταμένη διόρθωση που καταγράφεται πλέον στα ναύλα.
Υπό αυτό το πρίσμα, οι «Greeks» όχι μόνο διατηρούν τις εταιρείες τους σε κερδοφόρα τροχιά, αλλά έχουν τη δυνατότητα να εστιάσουν σε νέες κινήσεις, όπως η βελτιστοποίηση του ενεργειακού προφίλ των στόλων τους και η τακτική πολιτική διάθεσης κεφαλαίου στους μετόχους.
Αυτό τόνισαν οι επικεφαλής των ελληνικών εταιρειών με στόλο containerships Global Ship Lease και Euroseas -αμφότερες εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο- κατά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων.
Η στρατηγική της GSL
«Με μακροχρόνια συμβόλαια άνω των δύο ετών και μόνο λίγα πλοία να γίνονται διαθέσιμα για ναύλωση έως το τέλος του 2024, στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου παραμείναμε αφοσιωμένοι στη βελτιστοποίηση της λειτουργικής μας απόδοσης» επεσήμανε ο εκτελεστικός πρόεδρος της Global Ship Lease, Γιώργος Γιουρούκος.
Σημειώνεται ότι στη διάρκεια του φετινού εννεαμήνου η ναυτιλιακή κατόρθωσε να εξασφαλίσει πρόσθετα έσοδα από συμβόλαια, ύψους 224,7 εκατ. δολαρίων. Τα συνολικά συμβασιοποιημένα έσοδα ανέρχονταν σε 1,81 δισ. δολάρια στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ναυτιλιακή γνωστοποίησε την επέκταση της συνεργασίας της με την εταιρεία τεχνολογίας Ascenz Marorka για την επιτάχυνση της εφαρμογής λύσεων «smart shipping» (έξυπνης ναυτιλίας) σε όλο τον στόλο των containerships, σε συνεργασία με τους πελάτες της, τις εταιρείες τακτικών γραμμών.
Αυτές οι λύσεις, σύμφωνα με την GSL, παρέχουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και τη δυνατότητα διαχείρισης με τη συνδρομή της τεχνητής νοημοσύνης, διευκολύνοντας τη λειτουργική βελτιστοποίηση, την προληπτική συντήρηση, την ολοένα και περισσότερο αυτοματοποιημένη παρακολούθηση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών, οδηγώντας σε εξοικονόμηση κόστους.
Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, με ώθηση από τις μακροπρόθεσμες ναυλώσεις, η ναυτιλιακή πέτυχε αύξηση εσόδων και διατήρηση των κερδών σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.
Συγκεκριμένα, τα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν στα 174,5 εκατ. δολάρια το διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2023 από 172,5 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο περσινό διάστημα και στα 495,9 εκατ. δολάρια την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023, έναντι 480,6 εκατ. δολαρίων πέρυσι.
Τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν ελαφρά στα 82,6 εκατ. δολάρια στο τρίμηνο (από 89,6 εκατ. δολάρια το 2022), αλλά σημείωσαν άνοδο στο εννεάμηνο (230,2 εκατ. δολάρια, έναντι 210,7 εκατ. δολάρια πέρυσι).
Σημειώνεται ότι η εισηγμένη προκήρυξε μέρισμα 0,375 δολ. ανά Class A κοινή μετοχή για το τρίτο τρίμηνο, το οποίο θα καταβληθεί στις 4 Δεκεμβρίου 2023.
Παράλληλα, τους τρεις μήνες έως και τις 30 Σεπτεμβρίου επαναγοράστηκαν συνολικά 187.479 Class A κοινές μετοχές, με μέση τιμή 18,31 δολάρια.
Συνολικά, από την έναρξη του προγράμματος, έχουν επαναγοραστεί 2,3 εκατομμύρια Class A κοινές μετοχές, για περίπου 42 εκατ. δολάρια.
Θετικές προοπτικές
Με το βλέμμα στο μέλλον, ο κ. Γιουρούκος εξέφρασε την αισιοδοξία του για την πορεία της GSL.
Αυτό, διότι, όπως είπε, ο στόλος της, ο οποίος αποτελείται από μεσαίου μεγέθους και μικρότερα containerships, υποστηρίζεται από έναν συνδυασμό σχετικά μέτριου βιβλίου παραγγελιών, της μεγαλύτερης ηλικίας των ομοειδών πλοίων, με τα οποία ανταγωνίζεται και της πρακτικής ανάγκης για μη κύριες εμπορικές διαδρομές, τις οποίες εξυπηρετούν τα πλοία της.
«Η GSL είναι καλά τοποθετημένη να παραμείνει σε τροχιά επιτυχίας, προσφέροντας, παράλληλα, στους μετόχους ένα ελκυστικό μέρισμα, ευκαιριακές επαναγορές μετοχών, ενώ είναι ανοιχτή σε ελκυστικές ευκαιρίες» κατέληξε ο κ. Γιουρούκος.