Οι 10 ελληνικές startups που είναι οι επόμενοι «Μονόκεροι» της Ευρώπης!

Το οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων στην Ελλάδα αναπτύσσεται και προσελκύει περισσότερες επενδύσεις τα τελευταία χρόνια

Το 2021, η χρηματοδότηση των ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων ξεπέρασε τα 500 εκατ. ευρώ και ένας αριθμός soonicorns τράβηξε την προσοχή της Ευρώπης. Το 2022 φαίνεται να είναι μια πολλά υποσχόμενη χρονιά! Το ενδιαφέρον μετατοπίζεται σε αυτές τις 10 ανερχόμενες startups που ιδρύθηκαν μετά το 2017.

Prosperty
Η Prosperty πρόκειται για μια proptech startup και ιδρύθηκε το 2020. Σκοπός της είναι να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν, πωλούν, νοικιάζουν και διαχειρίζονται ακίνητα, με μια ψηφιακή προσέγγιση πρώτα. Η αγορά ακινήτων είναι ίσως λιγότερο «ψηφιοποιημένη» από άλλους τομείς, και αυτό είναι που θέλει να αλλάξει η Prosperty. Προσφέροντας ολοκληρωμένες τεχνολογικά υποστηριζόμενες υπηρεσίες ακινήτων για να κάνει τις εργασίες που σχετίζονται με ακίνητα απλές, ανέπαφες, διαφανείς και αποτελεσματικές – θέτοντας νέες βάσεις στον τομέα του Real Estate. Η νεοφυής επιχείρηση δίνει την δυνατότητα στους χρήστες να παρατηρούν την κατάσταση της αγοράς, να εντοπίζουν τις τρέχουσες και επερχόμενες τάσεις και να κάνουν πιο αποτελεσματικές προβλέψεις. Η χρήση καινοτόμων αλγορίθμων και αναφορών ανάλυσης δεδομένων παρέχει σημαντική αξία στους ιδιοκτήτες ακινήτων και στους αγοραστές/ενοικιαστές, βοηθώντας τους να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις. Η νεαρή εταιρεία αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, έχοντας σήμερα μια ομάδα άνω των 40 ατόμων, και έχει συγκεντρώσει περίπου 3,3 εκατ. ευρώ. Την αποκλειστική συνέντευξη της Prosperty για το Startupper.gr, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Green Panda
Η Green Panda με έδρα την Αθήνα συμβάλλει στην ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας στην Ευρώπη, εστιάζοντας κυρίως στην αγορά κινητών τηλεφώνων. Η Green Panda θέλει να δώσει στους καταναλωτές την ευκαιρία να αποκομίσουν μεγαλύτερη αξία από τα τηλέφωνά τους με ελάχιστη ταλαιπωρία, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να τα πουλήσουν με τον ταχύτερο, ευκολότερο και ασφαλέστερο δυνατό τρόπο, ενθαρρύνοντάς μας παράλληλα να ενταχθούμε στην κυκλική οικονομία. Ενώ εκτιμάται ότι περίπου 2 δισεκατομμύρια + πλήρως λειτουργικά smartphones καταλήγουν ξεχασμένα στα συρτάρια αφού οι χρήστες κάνουν αναβαθμίσεις, τα τηλέφωνα αυτά στην πραγματικότητα απλώς συμβάλλουν στη συσσώρευση απορριμμάτων. Με ιδιόκτητη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, τα περίπτερα Green Panda αξιολογούν την κατάσταση ενός smartphone, από την παραμικρή γρατζουνιά μέχρι σοβαρά τεχνικά προβλήματα, με πρωτοφανή ακρίβεια, επιτρέποντας στους χρήστες να ανταλλάξουν και να πληρωθούν για το παλιό τους τηλέφωνο αμέσως. Τέτοια σημείο πώλησης βρίσκονται σε αρκετά σημεία της Αθήνας, κυρίως σε σουπερμάρκετ. Η νεοσύστατη εταιρεία έχει ως αποστολή να μεταφέρει τα περίπτερά της σε παγκόσμιο επίπεδο, συνεργαζόμενη με αξιόπιστους συνεργάτες, όπως λιανοπωλητές τεχνολογίας, τηλεπικοινωνίες και αλυσίδες σούπερ μάρκετ, για να δώσει σε όλους την ευκαιρία να πουλήσουν το τηλέφωνό τους. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2020, έχει πλέον συγκεντρώσει πάνω από 2 εκατ. ευρώ.

Pop Market
Στην αναπτυσσόμενη αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου εντάσσεται και η Pop Market με έδρα την Αθήνα. Ιδρύθηκε το 2021, εξυπηρετεί online παραγγελίες και υπηρεσίες διανομής ειδών παντοπωλείου και έχει ως στόχο να παραδίδει χιλιάδες προϊόντα σε λιγότερο από 15 λεπτά. Η Pop Market είναι πρωτοπόρος στην αγορά γρήγορου εμπορίου στην Ελλάδα, δημιουργώντας επαρκώς εξοπλισμένες υποδομές, συμπεριλαμβανομένου ενός δικτύου σκοτεινών καταστημάτων που χρησιμοποιείται σε διαδικασίες προμήθειας, διανομής και παράδοσης στο τελευταίο μίλι με βάση τα δεδομένα. Πλέον, οι καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη έχουν συνηθίσει την ευκολία που μας προσφέρει αυτό, και είναι μια αγορά όπου βλέπουμε συνεχή δραστηριότητα, καινοτομία και ανάπτυξη. Η Pop προσφέρει μια συναρπαστική προσθήκη στη Νότια Ευρώπη και κλιμακώνεται γρήγορα. Η νεοσύστατη επιχείρηση έχει πλέον συγκεντρώσει πάνω από 2,9 εκατ. ευρώ.

Finloup
Η Fintech startup finloup είναι ένας από τους πρώτους παρόχους Buy Now Pay Later (BNPL) στην Ελλάδα, που ιδρύθηκε το 2020 με σκοπό τον εκδημοκρατισμό της πίστωσης και την καθολική πρόσβαση των καταναλωτών σε τέτοιου είδους υπηρεσίες. Η εταιρεία με έδρα την Αθήνα ξεκίνησε με στόχο να εξαλείψει το φαινόμενο «κακής πίστωσης», χρησιμοποιώντας τεχνολογία και open banking, για να προσφέρει δίκαιες πιστωτικές επιλογές στους καταναλωτές στο ταμείο. Η Finloup θέλει να έχει πραγματικό αντίκτυπο στη χρηματοοικονομική ζωή των καθημερινών καταναλωτών και αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς. Οι λύσεις BNPL αποτελούν μια από τις πιο δημοφιλείς τάσεις πληρωμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά πολύ συχνά μπορούν να συμβάλουν σε αρνητικούς οικονομικούς κύκλους. Η Finloup θέλει να το αλλάξει αυτό. Μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει συγκεντρώσει περίπου 1 εκατ. ευρώ για να φέρει την οικονομική ένταξη ως πρότυπο. Επιπλέον, η ομάδα υποστηρίζεται από κορυφαίους οργανισμούς fintech, όπως το FinQuest, το VISA Innovation Programme και το Elevate Greece.

Woli
Η Fintech startup Woli έχει το όραμα να διδάξει στα παιδιά και τους εφήβους καλές συνήθειες, όσον αφορά στην διαχείριση των οικονομικών τους, με διασκεδαστικό και ασφαλή τρόπο, δίνοντάς τους μεγαλύτερη οικονομική ελευθερία. Η Woli ιδρύθηκε το 2020 και συνδυάζει μια εφαρμογή για κινητά, μια προπληρωμένη κάρτα Mastercard, παρέχοντας έξυπνο γονικό έλεγχο και μαθήματα οικονομικών που ανταποκρίνονται στην ηλικία, για να ενδυναμώσει τα νεαρά μυαλά να αποταμιεύουν και να ξοδεύουν χρήματα υπεύθυνα. Η νέα γενιά είναι αναμφίβολα η γενιά των ψηφιακών πραγμάτων, ωστόσο, τα παιδιά συνήθως λαμβάνουν το χαρτζιλίκι τους σε μετρητά. Η Woli θέλει να επηρεάσει θετικά την οικονομική ζωή των παιδιών, βοηθώντας τα να αποκτήσουν οικονομικό αλφαβητισμό και ελευθερία από νεαρή ηλικία, δίνοντας παράλληλα στους γονείς πλήρη έλεγχο και εποπτεία. Ήδη πάνω από 500 οικογένειες έχουν εγγραφεί στην εφαρμογή και η εταιρεία πήρε πρόσφατα 700 χιλιάδες ευρώ για να προωθήσει την επέκτασή της στη Νότια Ευρώπη.

Wikifarmer
Η Wikifarmer ιδρύθηκε το 2017 και πρόκειται για μια παγκόσμια πλατφόρμα με στόχο να ενδυναμώσει και να εκπαιδεύσει τους αγρότες σε όλο τον κόσμο, ενώ παράλληλα τους συνδέει με την ελεύθερη αγορά για να πωλούν τα προϊόντα τους σε δίκαιες τιμές. Ο αγροτικός κλάδος είναι ένας κλάδος που έχει τις ρίζες του στην παράδοση, το Wikifarmer προσφέρει μια αγορά γεμάτη περιεχόμενο που παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις σύγχρονες, περιβαλλοντικά υποστηριζόμενες κατευθυντήριες γραμμές γεωργικών πρακτικών. Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο είναι καθολικά προσβάσιμο και δωρεάν – παρέχοντας στους αγρότες τις τελευταίες επιστημονικές-τεχνολογικές εξελίξεις και πρακτικά εγχειρίδια που μπορούν να τους βοηθήσουν να αναβαθμίσουν την παραγωγή και το εισόδημά τους με βιώσιμο τρόπο. Οι αγρότες παράγουν το πολυτιμότερο τμήμα της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων, αλλά είναι αυτοί που λαμβάνουν τη μικρότερη αξία από αυτό. Για την επίλυση αυτού του προβλήματος, το Wikifarmer προσφέρει επιπλέον μια ψηφιακή Αγορά, όπου κάθε παραγωγός μπορεί να δημιουργήσει ένα προφίλ και να ανεβάσει προϊόντα δωρεάν, αποκτώντας άμεση πρόσβαση σε εγχώριες και διεθνείς αγορές. Οι προσπάθειες της διαδικτυακής πλατφόρμας έχουν αναγνωριστεί από τον Διεθνή Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας (F.A.O.) των Ηνωμένων Εθνών για την προσπάθειά της να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης, να προωθήσει τον θετικό κοινωνικό αντίκτυπο και να μειώσει τα απορρίμματα τροφίμων.

BeSpot
Η bespot, ξεκίνησε το 2018, πρόκειται για μια νεοφυής επιχείρηση με δυνατότητα ανάλυσης AI που αναπτύσσει λύσεις νοημοσύνης τοποθεσίας για τον κλάδο του λιανικού εμπορίου και της φιλοξενίας. Στόχος είναι να δώσει μεγαλύτερη διορατικότητα για την κατανόηση της κίνησης των καταναλωτών, αναλύοντας την αγορά, την κίνηση και τα δεδομένα αισθητήρων. Η εταιρεία προσφέρει υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας με βάση την τοποθεσία και ένα SDK εντοπισμού θέσης που χρησιμοποιεί τεχνικές μηχανικής μάθησης για τον ακριβή προσδιορισμό της θέσης των χρηστών σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους. Η πλατφόρμα, «Shopmind Insights», είναι στη συνέχεια σε θέση να αξιοποιήσει τα δεδομένα για να ξεκλειδώσει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τους αγοραστές – συμπεριλαμβανομένων των τάσεων επισκεψιμότητας, των προτιμήσεων των καταναλωτών και άλλων πληροφοριών που μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν καλύτερα το ταξίδι των πελατών τους. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή, οι καταναλωτές με τη σειρά τους επωφελούνται από τις ανταμοιβές που παίρνουν κατά τις επισκέψεις τους σε διάφορα σούπερ μάρκετ, καφετέριες, πάρκα και καταστήματα.

Codefunnels
Προσφέροντας έναν all-in-one και συνεργάζεται με μικρές και μεγάλες εταιρείες, η Codefunnels έχει ως αποστολή να συνδέει τις εταιρείες με τους πιο σημαντικούς πελάτες. Το εργαλείο δημιουργίας μολύβδου θέλει να δώσει τη δυνατότητα στις εταιρείες να αναπτύξουν στρατηγικές marketing και να δικτυώνονται, τεχνογνωσία πληρωμένης διαφήμισης, εξειδικευμένο περιεχόμενο και ιδιόκτητα δεδομένα. Η νεοσύστατη εταιρεία martech ιδρύθηκε το 2018 και λειτουργεί ήδη σε διεθνή κλίμακα, με περιεχόμενο διαθέσιμο σε περισσότερες από 30 γλώσσες και δραστηριοποιείται σε 100 χώρες. Με έδρα την Πάτρα, η startup έχει επίσης γραφεία στην Εσθονία και την Κύπρο και έχει χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου με bootstrap.

Code4Thought
Η Code4Thought ιδρύθηκε το 2018 και έχει ως στόχο να προσφέρει πρωτοποριακή τεχνολογία σε οργανισμούς με βιώσιμο και υπεύθυνο τρόπο, είτε από τεχνική είτε από ανθρώπινη άποψη. Για τον σκοπό αυτό, η startup παρέχει συμβουλές σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές για τη δημιουργία κατάλληλων διαδικασιών και υποδομών, ώστε να διασφαλίζεται ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης είναι έμπιστη. Για παράδειγμα, η Code4Thought συνεργάστηκε με μια εταιρεία για να αναλύσει αν οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης της, οι οποίοι χρησιμοποιούνταν για την επίβλεψη ασθενών σε νοσοκομεία, είχαν εκπαιδευτεί δίκαια και αν οι αποφάσεις ήταν διαφανείς και εξηγήσιμες. Ήδη, η τεχνολογία με γνώμονα τον αντίκτυπο χρησιμοποιείται σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των τραπεζών, των ασφαλίσεων, των τηλεπικοινωνιών και της υγειονομικής περίθαλψης. Σε έναν κόσμο όπου η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο, η ανάγκη να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η αξιοπιστία της είναι πιο σημαντική από ποτέ, και το Code4Thought προσφέρει έναν τρόπο για να τροφοδοτηθεί αυτό.

Bewise
Με γραφεία στην Ελλάδα και την Κύπρο, η Bewise θέλει να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους, παρέχοντας παράλληλα υποστήριξη σε θέματα ασφαλείας. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η τάση της δεκαετίας και είναι λίγες οι επιχειρήσεις που μπορούν να επιβιώσουν χωρίς ψηφιακή παρουσία και λύσεις ΤΠΕ. Η Bewise είναι εκεί για να υποστηρίξει τις επιχειρήσεις παρέχοντας υπηρεσίες πληροφορικής σε μεσαίου-μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις για το σχεδιασμό και την υλοποίηση λύσεων πληροφορικής επιχειρηματικού επιπέδου με την ενσωμάτωση πλατφορμών και λύσεων. Η εταιρεία προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις που αλλάζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες λειτουργούν, εργάζονται και χειρίζονται την ασφάλεια των ΤΠ, τροφοδοτώντας έναν ασφαλή ψηφιακό μετασχηματισμό. Η εταιρεία ξεκίνησε το 2018 και έχει πλέον βοηθήσει πάνω από 300 πελάτες σε 7 διαφορετικές χώρες, ολοκληρώνοντας 129 έργα ψηφιακού μετασχηματισμού.

Πηγή: startupper.gr

Exit mobile version