Πάνος και Γιώργος Καραγιάννης – Môveo AI: Η πλατφόρμα μας δημιουργεί γέφυρα μεταξύ επιχειρηματικού και ακαδημαϊκού κόσμου

Ο Πάνος Καραγιάννης, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Môveo AI και ο Γιώργος Καραγιάννης, συνιδρυτής και επικεφαλής του τομέα ανάπτυξης της πλατφόρμας τεχνητής νοημοσύνης (chief of AI officer – CAIO) της Môveo AI, της ελληνικής startup που εξειδικεύεται στο χώρο του Conversational AI και δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους, μιλούν στο Startupper.gr.

Αναφέρονται στην ιδέα πίσω από τη δημιουργία της Môveo AI και μάλιστα μέσα στην πανδημία και τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν. Επίσης, εξηγούν με απλά λόγια τι είναι το Conversational AI και το NLP, μιλούν για την ραγδαία εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης και τους κινδύνους που εγκυμονεί αλλά και για τις χρηματοδοτήσεις, τις μεγάλες εταιρείες που συνθέτουν το portfolio της και τα σχέδια επέκτασής τους σε νέες αγορές.

Πώς ξεκίνησε η Môveo AI; Ποια ήταν η ιδέα και το έναυσμα για τη δημιουργία της;

Πάνος Καραγιάννης: Η ιδέα για τη Môveo AI μας γεννήθηκε με τον Γιώργο το 2020, σε ένα διαμέρισμα στη Βοστώνη. Έχοντας ερεθίσματα από δύο κόσμους -τον επιχειρηματικό και τοννακαδημαϊκό-, ανακαλύψαμε ένα κενό στην αγορά. Από τη μία, οι εταιρείες χρησιμοποιούσαν τα λεγόμενα chatbots, τα οποία, παρά τις βαρύγδουπες υποσχέσεις τους, δημιουργούσαν κακές εμπειρίες πελατών. Από την άλλη, ο επιστημονικός/ακαδημαϊκός κλάδος δημοσίευε έρευνες για τεχνολογίες με ελάχιστες πρακτικές εφαρμογές. Με τη Môveo AI προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε τη γέφυρα μεταξύ των δύο αυτών κόσμων. Μια πλατφόρμα η οποία ενσωματώνει τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence – AI) και του Natural
Language Processing (NLP – Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας), με πρακτική εφαρμογή στις επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Τι ακριβώς κάνει η Môveo AI; Τι είναι το πολυσυζητημένο NLP,  αλλά και το Conversational AI με απλά λόγια;

Γιώργος Καραγιάννης: Η Môveo AI είναι μια Software as a Service (SaaS) πλατφόρμα δημιουργίας AI εικονικών βοηθών, που ακολουθεί τη λογική του 1-click AI. Κάθε εταιρεία μπορεί να «ανεβάσει» τα δεδομένα της σε οποιαδήποτε μορφή (website, knowledge base, κλπ), καθώς και να περιγράψει, όπως στο ChatGPT, τις διαδικασίες της και αυτόματα να δημιουργηθεί ένας εικονικός βοηθός, ικανός να απαντήσει σε ερωτήματα πελατών.

Το conversational AI βρίσκεται πίσω από την τελευταία γενιά των ψηφιακών βοηθών, το οποίο, σε αντίθεση με τα chatbots που γνωρίζουμε, παρέχει μια άκρως προσωποποιημένη εμπειρία πελατών. Χρησιμοποιώντας AI και NLP, οι εικονικοί βοηθοί μπορούν να επικοινωνούν με τους πελάτες με έναν πιο φυσικό τρόπο (human-like). Συγχρόνως, μέσω διασύνδεσης με εσωτερικά συστήματα, ο εικονικός βοηθός μπορεί να επιλύει ερωτήματα πελατών end-to-end από οποιοδήποτε κανάλι, σε οποιαδήποτε γλώσσα και οποιαδήποτε ώρα.

Το NLP αποτελεί παρακλάδι του machine learning και στην ουσία πρόκειται για αλγόριθμους κατανόησης της φυσικής γλώσσας. Μέσω των NLP αλγορίθμων, ένας εικονικός βοηθός μπορεί να κατανοήσει συντακτικά και ορθογραφικά λάθη και να συνομιλήσει με πελάτες με ευκολία.

Ξεκινήσατε μέσα στην πανδημία. Ποιες προκλήσεις συναντήσατε και πώς αντιμετωπίσατε τις δύσκολες αυτές συνθήκες;

Πάνος Καραγιάννης: Ως επιχείρηση που ξεκίνησε μέσα στην πανδημία, αντιμετωπίσαμε και εμείς αρκετές προκλήσεις και αναγκαστήκαμε να προσαρμοστούμε σε αυτές τις συνθήκες. Όπως όλες οι επιχειρήσεις στον κόσμο. Μία από τις βασικές προκλήσεις ήταν η περιορισμένη δυνατότητα δια ζώσης επικοινωνίας με πελάτες: η αδυναμία συνάντησης μαζί τους και η απόσταση που δημιουργήθηκε, λόγω των περιοριστικών μέτρων, ήταν ένα σημαντικό ζήτημα που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε. Η έλλειψη αυτής της προσωπικής επαφής μπορεί να μείωσε το επίπεδο εμπιστοσύνης των πελατών, καθώς δεν μπορούσαν να μας γνωρίσουν από κοντά. Ωστόσο, προσπαθήσαμε να το αντιμετωπίσουμε, ενισχύοντας την ποιότητα του προϊόντος μας, το οποίο ουσιαστικά θα έπρεπε να «πουλάει από μόνο του», χωρίς την δική μας άμεση συνδρομή και επεξήγηση.

Η δεύτερη πρόκληση ήταν η ευκαιρία για ψηφιακή μεταμόρφωση. Αν και η πανδημία ήταν ένα δύσκολο γεγονός, το είδαμε και ως μια ευκαιρία για την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού και εντέλει λειτούργησε έτσι. Εκμεταλλευτήκαμε αυτήν την ευκαιρία για να αναπτύξουμε καινοτόμες λύσεις και με τον εικονικό βοηθό να προσφέρουμε ψηφιακές υπηρεσίες που θα ανταποκρίνονταν στις ανάγκες κάθε επιχείρησης, για την επικοινωνία με τους τελικούς πελάτες της.

Έχετε γραφεία σε Ελλάδα, Αμερική και Βραζιλία; Ποιες διαφορές υπάρχουν ανάμεσα σε αυτές τις χώρες; Από πόσα άτομα αποτελείται η ομάδα σας συνολικά;

Πάνος Καραγιάννης:   Η έδρα μας βρίσκεται στην Νέα Υόρκη και έχουμε παραρτήματα σε Αθήνα και Σάο Πάολο, με το μεγαλύτερο ποσοστό του ανθρώπινου δυναμικού μας να βρίσκεται προς το παρόν στην Αθήνα. Αυτή τη στιγμή αριθμούμε 30 άτομα και συνεχώς αυξάνουμε το προσωπικό μας. Ξεκινήσαμε από την Ελλάδα λόγω των περιορισμών της πανδημίας, αλλά η βάση και στόχος μας είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, καθώς είναι η περιοχή όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις «τρέχουν» πιο γρήγορα.

Η αγορά της Βραζιλίας προέκυψε μέσω της συνεργασίας μας με την Kaizen Gaming, καθώς εξυπηρετούμε ένα μεγάλο αριθμών ανθρώπων καθημερινά μέσω της Betano. Η Βραζιλία αποτελεί έναν πολύ ελκυστικό προορισμό, καθώς πρόκειται για μια άκρως εξελιγμένη αγορά, με τεράστιες προοπτικές και λόγω του μεγέθους της. Η αγορά των ΗΠΑ είναι άκρως ανταγωνιστική και απαιτεί υψηλό επίπεδο ποιότητας. Αυτή είναι μία βασική διαφορά σε σχέση με την Ελλάδα, αλλά και τη Βραζιλία. Οι απαιτήσεις της αγοράς αυτής μας βοηθούν να βρισκόμαστε συνεχώς σε ένα πολύ υψηλό τεχνολογικό επίπεδο, γεγονός εξαιρετικά θετικό για εμάς, καθώς έχουμε δείξει ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις που μας προκύπτουν καθημερινά.

Δεν προσφέρετε απλά ένα ακόμα chatbot, αλλά έχετε πάει ένα βήμα ή και περισσότερα παρακάτω, προσφέροντας προσωποποιημένες υπηρεσίες και απλουστεύοντας τις διαδικασίες για τον τελικό χρήστη. Πείτε μας λεπτομέρειες για την ιδέα πίσω από αυτή τη διαφοροποίηση και πώς το πετύχατε αυτό;

Γιώργος Καραγιάννης: Τα chatbots ήταν το πρώτο επίπεδο. Εμείς έχουμε πάει ένα βήμα παρακάτω. Όλοι μας έχουμε ζήσει κακές εμπειρίες με ένα chatbot και πρωταρχικός μας στόχος ήταν να διαφοροποιηθούμε και να δημιουργήσουμε μια αυτόματη μεν, προσωποποιημένη δε εμπειρία πελατών. Η τεχνογνωσία που έχουμε με τον Πάνο στον κλάδο των machine learning και NLP μάς βοήθησε να σχεδιάσουμε μια πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι εικονικοί βοηθοί όχι μόνο δημιουργούνται με ελάχιστη προσπάθεια, αλλά αυτοβελτιώνονται μέσα από την επικοινωνία με τους πελάτες. Η μεγάλη επιτυχία της Môveo AI είναι ότι συνδυάζει τις δυνατότητες του Generative AI με τις διαδικασίες κάθε εταιρείας και μπορεί να παρέχει προσωποποιημένες πληροφορίες από πολλαπλά κανάλια, όπως web, whatsapp, viber, instagram, messenger κλπ. Επίσης, μια σημαντική
διαφοροποίηση είναι ότι η δημιουργία των εικονικών βοηθών μπορεί να γίνει πολύ εύκολα, περιγράφοντας αυτό που θέλουμε σε φυσική γλώσσα στα Αγγλικά, Ελληνικά κλπ.

Γίνεται μεγάλη συζήτηση σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, σε παγκόσμιο επίπεδο. Ποια είναι η δική σας γνώμη; Είναι εύλογη αυτή η ανησυχία και τι μπορεί να γίνει για να υπάρξει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο, που θα λειτουργεί ως δίχτυ ασφαλείας;

Γιώργος Καραγιάννης:  Όλοι μας, εταιρείες και ανθρώπινο δυναμικό, έχουμε την ηθική υποχρέωση να κατευθύνουμε το AI στη βελτίωση της καθημερινής μας ζωής. Οι εξελίξεις τρέχουν εξαιρετικά γρήγορα και είναι από τις λίγες φορές στην ιστορία της Πληροφορικής που η ανάπτυξη του ΑΙ οδηγείται από τις εταιρείες και όχι από ερευνητικά κέντρα του πανεπιστημιακού χώρου. Είναι βέβαιο ότι θα δημιουργηθούν νέα επαγγέλματα και η αγορά θα διαμορφώσει τις εξελίξεις. Παράλληλα, όμως, είναι απαραίτητο και το ρυθμιστικό πλαίσιο, ώστε να μπουν ορισμένοι κανόνες και να μη χαθεί ο έλεγχος. Γενικότερα πάντως, η ιστορία έχει δείξει ότι το πώς χρησιμοποιεί κανείς μια τεχνολογία είναι αυτό που καθορίζει πόσο θετικό ή αρνητικό αντίκτυπο θα έχει. Οι άνθρωποι είμαστε αυτοί που θα δείξουμε πώς μπορεί να αξιοποιηθεί σωστά
η τεχνητή νοημοσύνη.

Ποιο είναι το χαρακτηριστικό που σας ξεχωρίζει από άλλες εταιρείες στην αγορά; Ποιος είναι ο ανταγωνισμός σας;

Γιώργος Καραγιάννης: Το 1-click AI είναι αυτό που μας διαφοροποιεί από άλλες εταιρείες, εντός και εκτός Ελλάδας. Αξιοποιώντας την πλατφόρμα, κάθε επιχείρηση μπορεί να δημιουργήσει έναν ΑΙ εικονικό βοηθό μέσα σε λίγες μέρες, χρησιμοποιώντας προηγούμενες συνομιλίες, το website της, FAQs κλπ. Ο ανταγωνισμός μας σε παγκόσμιο επίπεδο αριθμεί περίπου 30 πολύ μεγάλες εταιρείες. Παρ’ όλα αυτά, η λύση που προσφέρουμε είναι αρκετά καινοτόμα και θεωρούμε ότι έχουμε αρκετά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Σε επίπεδο χρηματοδοτήσεων που βρίσκεστε;

Πάνος Καραγιάννης:  Έχουμε ήδη ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο χρηματοδότησης από angel investors, με σημαντική εμπειρία στην ανάπτυξη startup εταιρειών. Σύντομα θα ολοκληρωθεί ένας νέος κύκλος χρηματοδότησης, με στόχο την περαιτέρω επέκτασή μας στις αγορές της Βραζιλίας και της Αμερικής, αλλά και την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού μας.

Ποιες εταιρείες απαρτίζουν το πελατολόγιό σας; Υπάρχουν νέες εταιρείες που πρόκειται να προστεθούν στο portfolio σας;

Πάνος Καραγιάννης:  Συνεργαζόμαστε με πολλές εταιρείες σε Ελλάδα και στο εξωτερικό, από διάφορους κλάδους του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Περίπου 40 εταιρείες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας, μεταξύ αυτών η Kaizen Gaming, η Skroutz, η Avis, η Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη, η Attica Bank, η Edenred, καθώς και το υπουργείο Εξωτερικών. Πρόσφατα ξεκινήσαμε την συνεργασία μας με την αμερικάνικη εταιρεία ThermoPro και την Edenred Αυστρίας και συνεχώς διευρύνουμε το πελατολόγιό μας, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας.

Πώς βλέπετε το ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας;

Γιώργος Καραγιάννης: Το βέβαιο είναι πως έχουν γίνει πολλά σημαντικά βήματα προόδου. Το ανθρώπινο δυναμικό είναι εξαιρετικό και υπάρχουν εγχειρήματα με πολύ μεγάλες προοπτικές. Όμως, υπάρχουν ζητήματα που χρήζουν ακόμη σημαντικής βελτίωσης, όπως είναι η δυνατότητα εισόδου σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού, καθώς και η ευκολότερη πρόσβαση σε χρηματοδότηση για τις εταιρείες με καλές ιδέες.

Ποια είναι τα άμεσα σχέδιά σας αλλά και μακροπρόθεσμα που στοχεύετε;

Πάνος Καραγιάννης: Δουλεύουμε καθημερινά ώστε να προσθέτουμε συνεχώς νέα λειτουργικά και τεχνολογικά χαρακτηριστικά στην πλατφόρμα μας. Στα άμεσα σχέδια μας είναι η αύξηση των πωλήσεων στις αγορές των ΗΠΑ, Ευρώπης και Λατινικής Αμερικής, καθώς και η δημιουργία ενός πολύ δυναμικού δικτύου συνεργατών.

Πιστεύουμε πως το conversational AI είναι το μέλλον για εταιρείες που στοχεύουν στη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών τους και οι περισσότερες λύσεις στην αγορά απαιτούν μεγάλο όγκο δεδομένων και τεράστια τεχνογνωσία για την παραμετροποίησή τους. Η Môveo AI και το 1-click AI έχουν ως στόχο να ταράξουν τα νερά και να απλοποιήσουν την διαδικασία σε μεγάλο βαθμό. Πολλοί από τους πελάτες μας ήδη δοκιμάζουν το 1-click AI και σύντομα θα έχουν το δικό τους ψηφιακό βοηθό παραγωγικά. Θεωρούμε ότι μέσα στην επόμενη διετία θα είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το επόμενο άλμα στην εξέλιξη της εταιρείας μας.

Πηγή: startupper.gr

 

Exit mobile version