Phishing: Πώς θα λάβετε αποζημίωση από την τράπεζα αν πέσετε θύμα απάτης

Το χρονοδιάγραμμα και ο τρόπος εφαρμογής της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών από ηλεκτρονικές απάτες μέσω καρτών ή κλοπής των προσωπικών δεδομένων τους και κωδικών e-banking, συζήτησαν ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος με το προεδρείο της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών (ΕΕΤ) υπό τον πρόεδρό της, Βασίλη Ράπανο.

Όπως αναφέρει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στην συνάντηση συζητήθηκαν ο τρόπος εφαρμογής του νόμου για το phishing (ηλεκτρονικό «ψάρεμα» στοιχείων) και το χρονοδιάγραμμα ισχύος του έτσι ώστε να διασφαλιστούν κατά τον καλύτερο τρόπο τα δικαιώματα των καταναλωτών και η συνεργασία τους με τις τράπεζες.

Ανάλογες υποχρεώσεις θα υπάρχουν και στην περίπτωση απάτης μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών. Έτσι εάν υπάρξει υποκλοπή κωδικών του e-banking ενός καταναλωτή ή τα στοιχεία της κάρτας του, με τη διάταξη που εισάγεται για ζημιά έως 1.000 ευρώ θα είναι υπεύθυνος ο καταναλωτής, ενώ για την επιπλέον ζημία τα πιστωτικά ιδρύματα. Γεγονός που σημαίνει ότι οι τράπεζες στο εξής θα πρέπει να βάλλουν περισσότερες ασφαλιστικές δικλίδες για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.

Σημειώνεται ότι η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών με επιστολή της προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, την οποία κοινοποίησε και στον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, και τον πρόεδρο της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και στον γενικό γραμματέα Καταναλωτή Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, εκφράζει την αντίθεση της στην διάταξη αυτή αναφέροντας ότι δημιουργεί σημαντικά ζητήματα και θα οδηγήσει σε περιορισμό των ορίων συναλλαγών και επιβράδυνση των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Δείτε παρακάτω πως θα αποζημειωθείτε έαν πέσετε θύμα ηλεκτρονικής απάτης:

Πρώτη περίπτωση: Αν κάποιος χάσει ή του κλέψουν τη χρεωστική κάρτα με την οποία κάνει τις καθημερινές του αγορές

Μέχρι ο πολίτης να δηλώσει την απώλεια ή την κλοπή της κάρτας του, μπορεί να περάσει ένα χρονικό διάστημα, το οποίο θεωρητικά μπορεί να είναι μικρό, όμως ίσως είναι αρκετό για να προχωρήσει σε αγορές όποιος έχει την κάρτα στα χέρια του. Σε αυτή την περίπτωση ο κάτοχος της κάρτας ευθύνεται για τα πρώτα 50 ευρώ. Εάν δηλαδή αυτός που θα βρει την κάρτα, κάνει αγορές ύψους 200 – 300 ευρώ, τη διαφορά από τα 50 μέχρι τα 200 ευρώ την καλύπτει η τράπεζα και του την επιστρέφει.

Δεύτερη περίπτωση: Για τις διαδικτυακές απάτες, το λεγόμενο phishing

Σε πολλές περιπτώσεις οι πολίτες λαμβάνουν κακόβουλα email με τα οποία τους ζητούν δήθεν οι τράπεζες να αποκαλύψουν τους κωδικούς του e-banking. Έως τώρα όποιος έπεφτε θύμα phishing και αποκάλυπτε τους κωδικούς και έχανε τα χρήματά του, ήταν δύσκολο να αποζημιωθεί.

Η νέα νομοθεσία όμως προβλέπει ότι μέχρι το ποσό των 1.000 ευρώ είναι υπεύθυνος ο κάτοχος του e-banking. Αν όμως γίνει ένα έμβασμα, μια μεταφορά άνω των 1.000 ευρώ, τη διαφορά την καλύπτει η τράπεζα. Για παράδειγμα, εάν κάποιος αποκαλύψει τους κωδικούς και ο επιτήδειος του αρπάξει 10.000 ευρώ, τα πρώτα 1.000 ευρώ θεωρούνται χαμένα και τα υπόλοιπα 9.000 ευρώ του τα επιστρέφει η τράπεζα.

Πηγή: startupper.gr

Exit mobile version