Pitch Deck: Οδηγός παρουσίασης της startup σας σε επενδυτές

Πολύ συχνά, οι startups καλούνται να ετοιμάσουν μία παρουσίαση της εταιρίας τους (pitch deck) για πιθανούς επενδυτές. Κατά κανόνα, ένα pitch deck αποτελείται από 15-20 slides σε Powerpoint και στόχο έχει την παρουσίαση των προϊόντων, της τεχνολογίας και της ομάδας της εταιρίας σε επενδυτές.
Η συγκέντρωση κεφαλαίου από επενδυτές δεν είναι μόνο δύσκολη διαδικασία, αλλά και χρονοβόρα. Είναι, συνεπώς, σημαντικό για κάθε startup να δημιουργήσει ένα εξαιρετικό pitch deck. Στο παρόν άρθρο, παρέχονται σημαντικές συμβουλές για τη δημιουργία ενός ισχυρού και ολοκληρωμένου pitch deck, μαζί με οδηγίες για την παρουσίασή του σε angel ή venture capital investors.

Στη δημιουργία ενός pitch deck, υπάρχουν αρκετά συνηθισμένα – αλλά όχι αναπόφευκτα – λάθη που γίνονται εκ μέρους των ιδρυτών μίας startup. Τα βασικότερα do’s and don’ts που πρέπει να θυμάστε συνοψίζονται στα εξής:
Do’s:
Στο κάτω μέρος του εξωφύλλου (αριστερά) συμπεριλάβετε την πρόταση: “Εμπιστευτικό και Ιδιοταγές. Πνευματικά Δικαιώματα: (όνομα εταιρίας). Με επιφύλαξη παντός νόμιμου δικαιώματος.”
Πείστε για το μέγεθος της ευκαιρίας στην αγορά.
Συμπεριλάβετε γραφικά και εικόνες με οπτικό ενδιαφέρον.
Στείλτε το pitch deck σε μορφή PDF σε κάθε πιθανό επενδυτή πριν από τη συνάντησή σας.
Ετοιμάστε ένα demo του προϊόντος σας ως μέρος της αυτοπρόσωπης παρουσίασης.
Ετοιμάστε μία συναρπαστική και αξιομνημόνευτη ιστορία που θα αποδεικνύει το πάθος σας για τη δουλειά.
Δείξτε ότι έχετε κάτι παραπάνω από μία απλή ιδέα, και ότι έχετε ήδη αρχίσει να σημειώνετε επιτυχία με την ανάπτυξη του προϊόντος, την προσέλκυση πελατών και την ολοκλήρωση συνεργασιών.
Σκεφτείτε μία ατάκα που θα μείνει στο μυαλό των επενδυτών.
Διατηρήστε μία συνέπεια στο στυλ γραμματοσειράς, χρώματος, κλπ σε όλα τα slides.

Don’ts:
Μην υπερβείτε τα 15-20 slides για την παρουσίασή σας. Οι επενδυτές έχουν περιορισμένη διάρκεια συγκέντρωσης.
Μην ετοιμάσετε μακροσκελή slides.
Μην παρέχετε υπερβολικά οικονομικά στοιχεία. Θα έχετε την ευκαιρία σας στο follow-up.
Μην προσπαθήστε να καλύψτε όλα τα θέματα στο pitch deck σας. Η αυτοπρόσωπη παρουσίασή σας θα σας δώσει την ευκαιρία να προσθέσετε και να τονίσετε βασικές πληροφορίες.
Μη χρησιμοποιείτε πολύ εξειδικευμένες ορολογίες και ακρωνύμια. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μη γίνετε κατανοητοί από τους επενδυτές.
Μην υποτιμάτε και μη μειώνετε τους ανταγωνιστές σας.
Μην προσθέτετε ημερομηνία στο εξώφυλλο του pitch deck σας. Δεν ξέρετε πότε θα σας δοθεί η ευκαιρία να το παρουσιάσετε και, σίγουρα, δεν θα θέλετε να φανεί παλιό. Επίσης, φροντίστε να ανανεώνετε μετρήσεις και στατιστικά που αφορούν την αγορά, ώστε να είναι πάντα επίκαιρες.

Τα βασικά slides ενός pitch deck.

Ένα pitch deck πρέπει να καλύπτει συγκεκριμένα βασικά θέματα, κατά προτίμηση με τη σειρά που ακολουθεί και πάντα με επικεφαλίδες.

Η εταιρία μας: Μία γενική εικόνα
Αποστολή /Όραμα της εταιρίας
Η Ομάδα
Το Πρόβλημα
Η Λύση
Η Ευκαιρία στην Αγορά
Το Προϊόν
Οι Πελάτες
Η Τεχνολογία
Ο Ανταγωνισμός
Η Προοπτική
Το Επιχειρηματικό Μοντέλο
Το Πλάνο Μάρκετινγκ
Οικονομικά Στοιχεία
Τι Ζητάμε

Ένα εξαιρετικό pitch deck αυξάνει τις πιθανότητες λήψης οικονομικής ενίσχυσης για τη startup σας. Φροντίστε να κάνετε την ιστορία σας συναρπαστική και να αναλύσετε τα θέματα που περιμένουν να δουν οι πιθανοί επενδυτές σας.

Exit mobile version