Σηµαντική πρόοδο χωρίς πάντως, µέχρι στιγµής, να υφίσταται κάποια σχετική συµφωνία, καταγράφουν οι συζητήσεις µεταξύ της Reggeborgh Invest του κ. Χένρι Χόλντερµαν και του επενδυτικού σχήµατος που ηγείται της Intrakat, ήτοι των κ. Γ. Καϋµενάκη, ∆. Μπάκου και Αλ. Εξάρχου, αναφορικά µε την πώληση της «Ακτωρ». Αυτό αναφέρουν πηγές της αγοράς, µε γνώση της σχετικής διαδικασίας.
Πρόκειται για µια φυσιολογική εξέλιξη, τουλάχιστον για τους περισσότερους εµπλεκόµενους στην αγορά των κατασκευών, µε δεδοµένο ότι η Intrakat είχε επίσης ενδιαφερθεί ζωηρά πριν από µερικούς µήνες για τον κατασκευαστικό «βραχίονα» του οµίλου Ελλάκτωρ, υποβάλλοντας µάλιστα και έγγραφη προσφορά. Τότε, η Reggeborgh Invest είχε προκρίνει τελικά την έναρξη αποκλειστικών διαπραγµατεύσεων µε τους έτερους ενδιαφερόµενους, δηλαδή την Wade Adams και την Adamas Group του κ. ∆ηµήτρη Κούτρα. Σύµφωνα µε τα όσα είχαν αναφερθεί, η εν λόγω λύση θεωρούνταν λιγότερο χρονοβόρα, καθώς δεν θα απαιτούσε εγκρίσεις από κανονιστικούς φορείς, όπως π.χ. η Επιτροπή Ανταγωνισµού, ενώ δεν θα ενισχυόταν κι ένας άµεσος ανταγωνιστής.
Ωστόσο, µετά το πρόσφατο «ναυάγιο» στις εν λόγω συζητήσεις, φαίνεται πως επανήλθε στο προσκήνιο η λύση της Intrakat και της επενδυτικής της οµάδας, η οποία άλλωστε γνωρίζει από πρώτο χέρι τα ζητήµατα της «Ακτωρ», έχοντας υπάρξει επενδυτές σε αυτήν και τον όµιλο Ελλάκτωρ, µέχρι και πριν από ένα χρόνο. Ηταν η περίοδος των έντονων και δηµόσιων αντιπαραθέσεων, προσφυγών στη δικαιοσύνη και δεκάδων non-paper και ανακοινώσεων, όπου η µία πλευρά κατηγορούσε την άλλη, θέλοντας να εξασφαλίσει τον έλεγχο της διοίκησης του οµίλου. Από τη µάχη αυτή νικητής αναδείχθηκε, έστω και µε σηµαντικό οικονοµικό κόστος, η Reggeborgh Invest, µε την πλευρά των Γ. Καϋµενάκη, ∆. Μπάκου και Αλ. Εξάρχου να πουλάει εντέλει το µερίδιό της (πλησίον του 30%) στον όµιλο Βαρδινογιάννη και να αποχωρεί. Τότε είχαν δηλώσει ότι «η απόφαση της πώλησης των µετοχών µας ήταν η κατάληξη µακράς περιόδου αντιπαραθέσεων µετόχων αλλά και σε συνέχεια της υποβολής επίσηµης προσφοράς για την εξαγορά των µετοχών Ελλάκτωρ κυριότητας της Reggeborgh, η οποία δεν έτυχε θετικής ανταπόκρισης. Η αποδοχή της ελκυστικής πρότασης που δεχθήκαµε από τη Motor Oil κλείνει τον κύκλο της επένδυσης που είχε ξεκινήσει µε διαφορετικές προοπτικές, στρατηγική και όραµα, αλλά ταυτόχρονα ελπίζουµε ότι θα τερµατίσει και τις ενδοµετοχικές διαµάχες που επί µακρού χρόνου λάµβαναν χώρα στην εταιρεία». Εκείνη η πώληση εκτιµάται ότι απέφερε στους εφοπλιστές ένα ποσό της τάξεως των 180 εκατ. ευρώ. Ανάλογης αξίας πιθανόν να είναι και η όποια συµφωνία επιτευχθεί το επόµενο διάστηµα για την εξαγορά της «Ακτωρ».
Λίγους µήνες µετά την αποχώρηση από την «Ελλάκτωρ», η πλευρά των εφοπλιστών και του κ. Εξάρχου ήρθε σε συµφωνία µε τον όµιλο Intracom και τον κ. Σωκ. Κόκκαλη για την εξαγορά της Intrakat και σήµερα φαίνεται πως οι εν λόγω επενδυτές βρίσκονται κοντά στην ολοκλήρωση του πλάνου τους, που προβλέπει τη δηµιουργία ενός σηµαντικού πόλου στον τοµέα των κατασκευών, των ΑΠΕ και των ακινήτων. Αλλωστε, ο κ. Εξάρχου γνωρίζει πολύ καλά και εκ των έσω την «Ακτωρ», καθώς είχε διατελέσει διευθύνων σύµβουλος στην εταιρεία, κατά την περίοδο της διοίκησης των αδελφών Καλλιτσάντση και πριν επιλέξει τη συµπόρευση µε τους κ. Γ. Καϋµενάκη και ∆. Μπάκο και την εν συνεχεία ανάληψη της διοίκησης της Intrakat.
Τι θα φέρει μια πιθανή εξαγορά
Μια πιθανή εξαγορά της «Ακτωρ» από την Intrakat θα δηµιουργήσει τον δεύτερο ισχυρότερο «πόλο» στον κατασκευαστικό κλάδο, πίσω µόνο από τον όµιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το συνδυασµένο ανεκτέλεστο υπόλοιπο των δύο εταιρειών υπολογίζεται ότι θα προσεγγίζει τα 4 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται τυχόν συνέργειες από την αυτόµατη αύξηση των ποσοστών συµµετοχής του νέου οµίλου, σε σειρά από κοινοπραξίες µεγάλων έργων. Για παράδειγµα, οι δύο εταιρείες συµµετέχουν, µαζί µε την ΤΕΡΝΑ, στην κοινοπραξία του έργου κατασκευής του οδικού άξονα Λ. Κύµης – Λυκόβρυσης, ύψους 350 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η Intrakat συµµετέχει σε σειρά έργων Σ∆ΙΤ µε την Ακτωρ Παραχωρήσεις.
Με δεδοµένο ότι η τελευταία δεν θα διαθέτει πλέον κατασκευαστικό «βραχίονα», θα πρέπει να θεωρείται δεδοµένη η ανάληψη του τεχνικού αντικειµένου από τον άλλο εταίρο της σύµβασης, ήτοι την Intrakat. Ενα τέτοιο παράδειγµα αφορά το έργο Σ∆ΙΤ του οδικού άξονα Καλαµάτα Ριζόµυλος – Πύλος – Μεθώνη, ύψους 251,8 εκατ. ευρώ.
Πηγή: moneyreview.gr