Με θετικό πρόσημο συνεχίζουν να κινούνται οι πωλήσεις του ομίλου Σκλαβενίτη, και το 2023, διατηρώντας το προβάδισμά του στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.
Κατά το πρώτο τρίμηνο εφέτος, η αλυσίδα Σκλαβενίτης, σύμφωνα με πληροφορίες, καταγράφει υψηλότερα ποσοστά πωλήσεων συγκριτικά με τη συνολική πορεία της αγοράς, καθώς αυξήθηκαν με διψήφιο ποσοστό, όταν το ίδιο διάστημα η αύξηση του τζίρου στον κλάδο φθάνει στο 7,8%.
Με τις ομιλικές πωλήσεις για το 2022 να εκτιμάται ότι άγγιξαν τα 4,5 δισ. ευρώ (ανάπτυξη +12% σε σχέση με το 2021), η Σκλαβενίτης αυτή τη στιγμή κατέχει άνω του 1/3 του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ πανελλαδικά.
Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της Nielsen το μερίδιο αγοράς της Σκλαβενίτης διαμορφώθηκε το Δεκέμβριο του 2022 στο 34,4%, αυξημένο κατά 2,5 μονάδες σε σχέση με το 31,9% που εμφάνισε στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022.
Πού κερδίζει
Εκτός του γεγονότος ότι έρχεται πρώτη στο μυαλό του καταναλωτή όταν θέλει να πραγματοποιήσει τις αγορές του, σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας Βraincandy, η Σκλαβενίτης «βγαίνει» μπροστά και στα δύο δημοφιλή trends της εποχής, ήτοι την προτίμηση των νοικοκυριών στα hyper markets και το «καλάθι του καταναλωτή».
Σε ένα πληθωριστικό περιβάλλον που οι καταναλωτές βάζουν «μαχαίρι» ακόμη και στα βασικά είδη πρώτης ανάγκης, η προτίμηση στα hyper markets (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) εστιάζεται στις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες, μια εμπορική πρακτική που σ’ αυτή την κατηγορία καταστημάτων είναι πιο έντονη.
Υπό αυτές τις συνθήκες, στους κερδισμένους συγκαταταλέγεται η αλυσίδα Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, καθώς διαθέτει τα περισσότερα καταστήματα πάνω από 2.500 τ.μ., συγκεκριμένα 33 hyper market, όταν η εν λόγω κατηγορία «μετράει» 60 στην εγχώρια αγορά.
Τα νέα hyper market
Λίγους μήνες πριν ο leader της οργανωμένης λιανικής άνοιξε το 33ο hyper market μετατρέποντας τον «κόμβο Ρενό» σε «κόμβο Σκλαβενίτη».
Η νέα μεγάλη «σάλα» στη Νέα Φιλαδέλφεια, στο κτίριο της πρώην Renault, διαθέτει εκθεσιακό χώρο άνω των 4.700 τ.μ. σε συνολική έκταση 16.500 τ.μ., όπου απασχολούνται περισσότεροι από 230 εργαζόμενοι.
Οι επενδύσεις της ΕΥΣ διαμορφώθηκαν πέρυσι στο επίπεδο των 60-65 εκατ. ευρώ, ενώ ανάλογα θα κυμανθούν φέτος.
Κατά τη διάρκεια του έτους θα ολοκληρωθούν δύο νέα μεγάλα καταστήματα, το ένα στην Γλυφάδα (εκεί που παλαιότερα βρισκόταν οι κινηματογράφοι Novacinema Odeon) και το δεύτερο στη Μυτιλήνη (στην περιοχή Καρά Τεπέ).
Την ίδια ώρα, όλα δείχνουν ότι θα δοθεί συνέχεια στις εξαγορές τοπικών αλυσίδων, «μετρώντας» ήδη τρεις τους τελευταίους 12 μήνες, με τελευταία την απόκτηση της AS Αγορά στη Λάρισα.
Το «καλάθι»
Παράλληλα, με βάση τα στοιχεία σχετικής έρευνας της NielsenIQ, η οποία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου Shopper Trends Event, το «καλάθι του νοικοκυριού» έγινε η αιτία για να επισκέπτονται οι καταναλωτές συχνότερα ορισμένες από τις γνωστές αλυσίδες.
Κερδισμένη αλυσίδα από τη πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης αναδεικνύεται η Σκλαβενίτης που συγκεντρώνει ποσοστό 61%, ενώ οι δύο επόμενοι παίκτες ακολουθούν με ποσοστό 50% έκαστος.
Πηγή: ot.gr