Wednesday, May 14, 2025
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

Σούπερ μάρκετ: Ποιες αγορές «έκοψαν» οι καταναλωτές, τι άλλαξαν στις επιλογές τους

in EDITORS, TOPNEWS, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Σούπερ μάρκετ: Ποιες αγορές «έκοψαν» οι καταναλωτές, τι άλλαξαν στις επιλογές τους

Oι ανταγωνιστικές τιμές (66,6%), η ποικιλία προϊόντων (57,2%) και οι ελκυστικές προσφορές (54,6%) είναι τα τρία πιο σημαντικά πράγματα που επηρεάζουν τον καταναλωτή για να τον κερδίσει ένα φυσικό κατάστημα, ανέφερε μεταξύ άλλων στο 15ο συνέδριο της ECR Hellas ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Μπαλτάς στο πλαίσιο της παρουσίασης της έρευνας «Τι θέλουν και τι κάνουν οι καταναλωτές σήμερα».

Υπάρχει σαφής προτίμηση στο φυσικό κατάστημα και διαφέρουν οι ψηφιακοί καταναλωτές με τους υπόλοιπους. Το 69,3% των ερωτηθέντων προτιμά τα φυσικά καταστήματα, το 26,1% συνδυάζει φυσικό και ψηφιακό κατάστημα και ένα 4,5% προτιμά μόνο τα ψηφιακά καταστήματα. Ενδιαφέρον υπάρχει ότι όσοι ψωνίζουν ψηφιακά θέλουν ευκολία αγορών, παράδοσης και εξοικονόμηση χρόνου.

Οι καταναλωτές που στρέφονται σε ψηφιακές αγορές πάνε επειδή αυτός ο τρόπος είναι άνετος και εύκολος και γλιτώνουν χρόνο. Στο φυσικό κατάστημα οι καταναλωτές κοιτάζουν τιμές και προσφορές, ενώ σε κλίμακα 5 βαθμών και οι δύο παράγοντες είναι στο 4,5.

Χωρίς να αλλάζει πολύ η εικόνα τα κριτήρια στα FMCG η τιμή, οι προσφορές και η ποιότητα είναι τα κριτήρια που χρησιμοποιεί για να ψωνίσει προϊόντα και να επιλέξει φυσικό κατάστημα. «Οι αποφάσεις των καταναλωτών είναι πολυπαραγοντικές», τόνισε ο κ. Μπαλτάς.

Tι «κόβουν» οι καταναλωτές

Σύμφωνα την έρευνα, ένας στους δύο καταναλωτές (ποσοστό 48,3%) δηλώνει ότι έχει περιορίσει έντονα την αγορά έτοιμων γευμάτων, το 41,1% τα κρασιά, τις μπύρες και τα οινοπνευματώδη, το 36% τα φυτικά τρόφιμα, το 34,1% τα γλυκά και αλμυρά σνακ και το 33,5% τα βιολογικά προϊόντα.

Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές στρέφονται έντονα σε φθηνότερες επιλογές στις εξής κατηγορίες: χαρτικά 29,6%, είδη νοικοκυριού 24,5%, συσκευασμένα τρόφιμα 24,1%, γαλακτοκομικά 23,9%, κατεψυγμένα λαχανικά και τρόφιμα 23,7%, απορρυπαντικά και καθαριστικά 23%.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός 6 στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 58,3%) αγοράζουν απορρυπαντικά μόνο όταν είναι σε έκπτωση και προσφορά.

Οι κατηγορίες στις οποίες στρέφονται έντονα σε φθηνότερες επιλογές σε:

  • Χαρτικά: 29,5%
  • Είδη νοικοκυριού: 24,5%
  • Συσκευασμένα και τυποποιημένα τρόφιμα: 24,1%
  • Γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτια, τυριά): 23,9%
  • Κατεψυγμένα λαχανικά και τρόφιμα: 23,7%
  • Απορρυπαντικά & καθαριστικά: 23%

Καμία αλλαγή στην κατανάλωση σημειώθηκε σε:

  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: 52%
  • Προϊόντα ειδικής διατροφής: 37,4%
  • Ψωμιά και αρτοσκευάσματα: 37,3%
  • Κρέατα και προϊόντα κρέατος: 35,5%
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα: 33,9%
  • Πάντως στα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά, στα είδη ειδικής διατροφής, στο ψωμί και στα κρέατα οι καταναλωτές διατηρούν τις συνήθειες που είχαν στο παρελθόν.

Ακόμη, οι καταναλωτές εμφανίζονται απρόθυμοι να αγοράζουν μικρότερες συσκευασίες λόγω χαμηλότερης απόλυτης τιμής, δεν ψωνίζουν περισσότερο μέσω διαδικτύου και λιγότερο μέσω φυσικών καταστημάτων και δεν επηρεάζονται περισσότερο από τα social media.

Ως προς τα κριτήρια αγοράς προϊόντων οι καταναλωτές επιλέγουν κατά σειρά με βάση την τιμή, εκείνα που βρίσκονται σε προσφορά, με βάση την ποιότητα, την διαθεσιμότητα ενός προϊόντος, τα συστατικά και τη σύνθεση ενός προϊόντος, το μέγεθος της συσκευασίας, την προέλευση, το είδος συσκευασίας, τη μάρκα, την εταιρεία και την καινοτομία.

Ποιοι προτιμούν το καλάθι του νοικοκυριού

Το «καλάθι του νοικοκυριού» φαίνεται να ελκύει μόνο τους μεσήλικες (ηλικίες 50+ ετών), με τους νεότερους (ηλικίες 18 – 50 ετών) να μην το προτιμούν.

Ειδικότερα από τις δέκα κατηγορίες καταναλωτών που εξετάστηκαν στην έρευνα του ΟΠΑ, οι άνδρες και οι γυναίκες ηλικίας άνω των 50 ετών χρησιμοποιούν περισσότερο το «καλάθι του νοικοκυριού». Μάλιστα οι άνδρες αυτής της κατηγορίας επιλέγουν περισσότερο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια.

Δεν προβλέπεται σημαντική αποκλιμάκωση των τιμών

Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά την πορεία των τιμών στο ράφι, μιλώντας στο ίδιο συνέδριο ο υπηρεσιακός υπουργός Οικονομικών και υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος κος Θεόδωρος Πελαγίδης ανέφερε ότι δεν αναμένεται σημαντική αποκλιμάκωση στις τιμές των τροφίμων. Κι αυτό γιατί οι τιμές βασικών πρώτων υλών που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις τιμές των τροφίμων παρουσιάζουν πολύ μικρή υποχώρηση.

Πηγή: newmoney.gr

Share1Tweet1Share

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Οι καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες για το 2021

    Οι καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες για το 2021

    818 shares
    Share 327 Tweet 205
  • Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    47 shares
    Share 19 Tweet 12
  • Fitch: Ισχυρή ανάπτυξη στην Ελλάδα τα επόμενα δύο χρόνια με ώθηση από το Ταμείο Ανάκαμψης

    9 shares
    Share 4 Tweet 2
  • Η ιταλική επιχείρηση κάθετης καλλιέργειας Planet Farms εξασφαλίζει 40 εκατ. δολάρια σε αποτίμηση 500 εκατ. δολαρίων

    6 shares
    Share 2 Tweet 2
  • Daily taste: «Μυρίζει» deal μετά τη μετατροπή της σε Α.Ε. – Τι έδειξε η έκθεση αποτίμησης

    16 shares
    Share 6 Tweet 4
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

December 19, 2023
Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

December 19, 2023
Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

December 19, 2023
Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

December 19, 2023
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

December 19, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    47 shares
    Share 19 Tweet 12
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    422 shares
    Share 169 Tweet 106
  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    150 shares
    Share 60 Tweet 38
  • Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας ανέβασε στο 16% τα επιτόκια

    25 shares
    Share 10 Tweet 6
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ