Στο 85% του 2019 -με 14,7 εκατ.- η επιβατική κίνηση στο Ελ. Βενιζέλος το 8μηνο

Τα 14,7 εκατομμύρια «άγγιξε» η επιβατική κίνηση του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας για το διάστημα του οκταμήνου του τρέχοντος έτους, νούμερο μειωμένο κατά 15,1% σε σύγκριση με τις επιδόσεις της αντίστοιχης περιόδου του 2019, που ήταν και η καλύτερη ιστορικά χρονιά.

Μόνο για το μήνα Αύγουστο, η επιβατική κίνηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» έφθασε τα 2,85 εκατ., μειωμένη κατά 6,1% σε σχέση με την κίνηση του αντίστοιχου μήνα της περιόδου της κανονικότητας. Αναλυτικά, η επιβατική κίνηση εσωτερικού πλησίασε τα επίπεδα του 2019, καταγράφοντας ελάχιστη πτώση της τάξης του 0,6%, ενώ η διεθνής επιβατική κίνηση εμφάνισε αντίστοιχα μονοψήφια μείωση της τάξης του 8,5%. Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι αν δεν υπήρχαν τα μεγάλα προβλήματα στα κεντρικά αεροδρόμια της Ευρώπης, που ανάγκασαν τις μεγάλες αεροπορικές να περιορίσουν τα δρομολόγιά τους, η ψαλίδα από την περίοδο της κανονικότητας, το 2019 θα ήταν ακόμη μικρότερη.

Συνολικά για το οκτάμηνο, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου διαμορφώθηκε στα 14,667 εκατομμύρια και παρέμεινε μειωμένη κατά 15,1% σε σύγκριση με το 2019. Οι επιβάτες εσωτερικού παρέμειναν κάτω από τα επίπεδα του 2019 κατά 8,8%, ενώ οι διεθνείς επιβάτες κατά 17,9% αντίστοιχα. Kατά τη διάρκεια των οκτώ μηνών του 2022, ο αριθμός των πτήσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ανήλθε σε 142.548, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 7,6% σε σχέση με το 2019. Οι πτήσεις εσωτερικού οριακά ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 (+0,7%)- δεδομένου ότι η κίνηση εσωτερικού είναι αυτή που ανακάμπτει πρώτα- ενώ αντίστοιχα οι διεθνείς πτήσεις παρέμειναν μειωμένες κατά 13,7%.

To αεροδρόμιο της Αθήνας που βρέθηκε παρεμπιπτόντως την περασμένη εβδομάδα στο στόχαστρο της Ryanair λόγω υψηλού κόστους και έλλειψης κινήτρων σύμφωνα με την ιρλανδική low cost αεροπορική, παραμένει αυτή την περίοδο σε φάση ανάκαμψης σε μία περίοδο σε μία συγκυρία όπου η Ελλάδα θέλει να επεκτείνει όσο το δυνατόν περισσότερο τη σεζόν, ωστόσο, το σκηνικό στις αερομεταφορές στην Ευρώπη παραπέμπει εκ νέου σε αβεβαιότητα λόγω υψηλού ενεργειακού κόστους και υψηλών τιμών των καυσίμων, (σ.σ. μέχρι πρότινος οι αεροπορικές κινούνταν με καύσιμα που είχαν προ -αγοράσει σε πιο χαμηλές τιμές).

Σημειωτέον ότι από την πλευρά της η Ryanair, εκτός από το κλείσιμο της βάσης στο Ελ. Βενιζέλος και τη μείωση των δρομολογίων για τη φετινή χειμερινή περίοδο, ακολουθεί αντίστοιχη τακτική και στην υπόλοιπη Ευρώπη με χαρακτηριστικές τις τελευταίες δηλώσεις του επικεφαλής της Michael O’ Leary για το αεροδρόμιο των Βρυξελλών, το οποίο επίσης κρίνεται φέτος το χειμώνα ως ακριβό από την αεροπορική «και αν μπορούμε να πετύχουμε καλύτερες τιμές σε άλλο αεροδρόμιο θα μεταφέρουμε τις δραστηριότητές μας εκεί».

Αναχρηματοδότηση δανεισμού

Εν τω μεταξύ, στις 25 Αυγούστου πραγματοποιήθηκε το οικονομικό κλείσιμο για την αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού της «Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών Α.Ε.» στο πλαίσιο της σχετικής απόφασης που είχε ληφθεί νωρίτερα μέσα στο καλοκαίρι. Η αναχρηματοδότηση από την κοινοπραξία των συστημικών τραπεζών (Αlpha, Eurobank, Πειραιώς και Εθνική) πραγματοποιείται με την έκδοση εξασφαλισμένου ομολογιακού δανείου ποσού έως 1,007 δισ. ευρώ (1.007.843.966 ευρώ) και δανεισμού επιπλέον ποσού 28,7 εκατ. ευρώ στον ΔΑΑ για την κάλυψη πέντε κατασκευαστικών έργων.

Αpha Bank, Eurobank, Εθνική και Πειραιώς Α.Ε. ενήργησαν και ως συντονιστές, ενώ το δικηγορικό γραφείο Κουταλίδη είχε το ρόλο του συμβούλου των τραπεζών.

Πηγή: newmoney.gr

Exit mobile version