Οι μετοχές της Nike ενισχύθηκαν κατά τις τελευταίες ώρες των συναλλαγών την Πέμπτη, αφού ο γίγαντας των αθλητικών ειδών ανακοίνωσε μείωση των αποθεμάτων του, ένδειξη ότι σημειώνει πρόοδο στο ανοίξει τον δρόμο για νέα εμπορεύματα και πιο κερδοφόρα είδη.
Σύμφωνα με το Bloomberg, τα αποθέματα μειώθηκαν κατά 10% με την αξία τους να διαμορφώνεται στα 8,7 δισεκατομμύρια δολάρια, μεγαλύτερη μείωση από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές. Τα έσοδα ύψους 12,9 δισ. δολαρίων για το τρίμηνο ήταν λίγο χαμηλότερα από τη μέση εκτίμηση της Wall Street, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους, ένας βασικός δείκτης κερδοφορίας, ήταν υψηλότερο από το αναμενόμενο.
«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το επίπεδο των αποθεμάτων στην αγορά, σε σχέση με τις λιανικές πωλήσεις», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Ματ Φρέντ την Πέμπτη.
Η Nike έχει προχωρήσει σε εκπτώσεις προκειμένου να διώξει τα πλεονάζοντα εμπορεύματα από τα ράφια των καταστημάτων, μια στρατηγική που διαβρώνει την κερδοφορίαμ σημειώνει το πρακτορείο. Έτσι, η μείωση των αποθεμάτων είναι ένα σημάδι ότι η αυστηρότερη διαχείριση της εταιρείας αποδίδει. Τα κέρδη 94 σεντς ανά μετοχή των ξεπέρασαν τις προσδοκίες.
Η διοίκηση αναμένει ότι η αύξηση των εσόδων του δεύτερου τριμήνου θα είναι ελαφρώς αυξημένη, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους αναμένεται να διευρυνθεί περίπου 100 μονάδες βάσης.
Η μετοχή σημείωσε άνοδο έως και 9,6% μετασυνεδριακά στη Νέα Υόρκη, με τα κέρδη να επιταχύνονται κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης της εταιρείας με τους αναλυτές. Η μετοχή είχε σημειώσει πτώση 23% από την αρχή του έτους μέχρι το κλείσιμο της Πέμπτης.
Οι μετοχές της Adidas κέρδισαν έως και 7,1%, ενώ η Puma ενισχύθηκε έως και 6,4% στη Φρανκφούρτη την Παρασκευή, με την ελπίδα των επενδυτών ότι οι κατασκευαστές υποδημάτων θα έχουν μεγαλύτερη τιμολογιακή δύναμη όταν το πλεόνασμα των υποδημάτων εκκαθαριστεί από την αγορά.
Η Nike επανέλαβε επίσης τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους. Τα έσοδα εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σε μεσαία μονοψήφια ποσοστά, με τα περιθώρια κέρδους να αυξάνονται έως και 160 μονάδες βάσης.
Στην εγχώρια αγορά της Nike, τη Βόρεια Αμερική, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 2%. Οι πωλήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας επίσης υποχώρησαν, με την ανάπτυξη κατά 4,8% να υπολείπεται των εκτιμήσεων. Τα στελέχη δήλωσαν ότι η Nike εξακολουθεί να κερδίζει μερίδιο αγοράς στην Κίνα.