Saturday, June 14, 2025
Insider's IQ
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Insider's IQ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
No Result
View All Result
Insider's IQ
No Result
View All Result

Τέμπη: Γιατί δεν λειτουργούν τα ηλεκτρονικά συστήματα;

in COVER STORY, TOPNEWS, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
0
Τέμπη: Γιατί δεν λειτουργούν τα ηλεκτρονικά συστήματα;

Με κομμένη την ανάσα όλη η χώρα σήμερα παρακολουθεί τις εξελίξεις γύρω από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε αργά το βράδυ της Τρίτης στα Τέμπη. Μάλιστα, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), Ιωάννης Νίτσας, το χαρακτήρισε ως το «μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει συμβεί στην Ελλάδα». Μέχρι στιγμής, το δυστύχημα αποδίδεται σε ανθρώπινο λάθος. Ωστόσο, όλα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η τραγωδία προκαλούν πολλά ερωτηματικά.

Πώς έγινε το τραγικό δυστύχημα

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το δυστύχημα παρουσιάζεται ως αποτέλεσμα λάθος χειρισμού του Σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας.

Το αποτέλεσμα της λανθασμένης αυτής κίνησης ήταν το επιβατικό τρένο να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφερθεί ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.

Οι ίδιες «πηγές» υποστηρίζουν ότι μοιραία στάθηκε η εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 σύμφωνα με την οποία καλούσε τον οδηγό να «περάσει κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων», ο οποίος είναι ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας.

Ο ίδιος ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει συλληφθεί, λίγο μετά την προσαγωγή του στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Οι αρμόδιοι υποστηρίζουν ότι σε περίπτωση κατά την οποία ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν. Μάλιστα, σημειώνουν ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς, με τη «πορεία θανάτου» να συμβαίνει για αρκετά λεπτά πριν το μοιραίο αποτέλεσμα. Από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.

Ηλεκτρονικά συστήματα που δεν λειτουργούν

Δημοσιεύματα αναφέρουν πως στη χώρα μας οι σταθμάρχες κάνουν τη δουλειά ηλεκτρονικών συστημάτων που δεν λειτουργούν. Τα τρένα φέρεται να μπαίνουν στη γραμμή, με εντολή που δίνει ο διαχειριστής.

Σχετικά με το ζήτημα αυτό ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης ΟΣΕ (ΠΕΠΕ), Κώστας Γενιδούνιας, σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ υποστήρισε ότι δεν λειτουργεί κανένα ηλεκτρονικό σύστημα και ότι όλα γίνονται χειροκίνητα στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής.

«Η υποδομή ανήκει στον ΟΣΕ. Είναι αυτός που δίνει τις εντολές, οι οποίες μεταφέρονται από σταθμαρχείο σε σταθμαρχείο. Ο ΟΣΕ δίνει τις εντολές και εμείς πάμε όπου μας λένε», ανέφερε ο Κ. Γενιδούνιας χαρακτηριστικά.

Τι σημαίνει όμως αυτό στην πράξη; Όπως μαθαίνουμε ο σταθμάρχης υπηρεσίας κάθε σταθμού δίνει εντολή μέσω ασυρμάτου, για να φύγει ένα τρένο από τον σταθμό Α και να πάει στον Β. Όταν ο σταθμάρχης υπηρεσίας του σταθμού Β βλέπει το τρένο ενημερώνει τον Α ότι έφτασε. Αυτό επαναλαμβάνεται έως τον τελικό προορισμό. Για παράδειγμα, από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, αυτό γίνεται 15 φορές.

Σύμφωνα με τον Κ. Γενιδούνια το τραγικό δυστύχημα είναι αποτέλεσμα ανθρώπινου λάθους, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας.

«Αν λειτουργούσαν, θα είχε αποφευχθεί αυτό το αδιανόητο που έγινε», τόνισε χαρακτηριστικά.

Τι είναι αυτό που δεν λειτουργεί;

Όπως υποστηρίζει ο Κ. Γενιδούνιας δεν λειτουργούν τα φωτοσήματα, το σύστημα τηλεδιοίκησης και ελέγχου κυκλοφορίας που προστατεύει από το ανθρώπινο λάθος (ECTS), αλλά και το σύστημα επικοινωνίας (GSMR).

«Τα φωτοσήματα είναι τα φανάρια, ενώ το σύστημα τηλεδιοίκησης είναι αυτό που με ηλεκτρικούς χειρισμούς καθορίζει την πορεία των τρένων. Επιτρέπει στο μηχανοδηγό να βλέπει ενδείξεις για όσα τρένα υπάρχουν σε απόσταση 300 χιλιομέτρων. Εμείς δεν βλέπουμε τίποτα», ανέφερε ο Κ. Γενιδούνιας. Όσον αφορά το ποιος έχει την ευθύνη ο ίδιος είπε ότι: «Ρωτήστε τους υπεύθυνους, γιατί δεν απαντούν σε εμάς. Η μόνιμη επωδός είναι ότι δεν λειτουργεί, πως θα το φτιάξουν, μετά μας λένε πως χάλασε, ότι θα κάνουν σύμβαση με εργολάβο, έπειτα ότι θα κάνουν σύμβαση με άλλο εργολάβο και ούτω καθ’ εξής».

Η Hellenic Train, μέλος του ιταλικού Ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane, είναι από τις 28/1 του 2017 ο βασικός πάροχος σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών στη χώρα μας. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας, τότε υπεγράφη η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ στην FSI, για 45.000.000 ευρώ.

Πηγή: startupper.gr

Share1Tweet1Share

FOLLOW INSIDER'S IQ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    54 shares
    Share 22 Tweet 14
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    425 shares
    Share 170 Tweet 106
  • Moody’s: Βιώσιμο με ευρωπαϊκή «σφραγίδα» το ελληνικό χρέος

    6 shares
    Share 2 Tweet 2
  • Ο κανονισμός MiCA (Markets in Crypto-Assets) και όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

    145 shares
    Share 58 Tweet 36
  • Hellenic Hydrogen: Η κοινή εταιρεία της Μotor Oil και της ΔEH είναι γεγονός!

    3 shares
    Share 1 Tweet 1
To insidersiq.gr είναι πηγή επιχειρηματικής και επενδυτικής αρθρογραφίας και ειδήσεων από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, ένα εργαλείο ανάπτυξης, ενημέρωσης και στρατηγικής για όσους το χρησιμοποιούν.

Follow us

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΑ

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

Η σουηδική νεοφυής επιχείρηση Exeger εξασφαλίζει δάνειο 35 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για τις αυτοφορτιζόμενες κυψέλες Powerfoyle

December 19, 2023
Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

Eurostat: Μεγαλύτερη τελικά η πτώση του πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο

December 19, 2023
Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

Βonus 10 εκατ. ευρώ στους μετόχους της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου

December 19, 2023
Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δ. Αθηναίων – Στα 180,55 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024

December 19, 2023
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μουδιάζει τις αγορές – Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Δίνει «σήμα» το πετρέλαιο

December 19, 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΜΗΝΑ

  • Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    Η πλατφόρμα προμηθειών χονδρικής Qogita βγαίνει από τη μυστικότητα με 80 εκατ. ευρώ Series B

    54 shares
    Share 22 Tweet 14
  • Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά: Η Scalapay φέρνει την επανάσταση στις πληρωμές

    153 shares
    Share 61 Tweet 38
  • IPO: Τι είναι και πώς επενδύω σε μία;

    425 shares
    Share 170 Tweet 106
  • 5 από τις καλύτερες ταινίες για επιχειρήσεις και startups που μπορείτε να παρακολουθήσετε στο Netflix

    91 shares
    Share 36 Tweet 23
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

No Result
View All Result
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • ΧΡΗΜΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • LIFESTYLE
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

© 2020 Insider΄s IQ - Premium CMS Design by #BrandUp.

Το Insider's IQ χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).
ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ