TikTok & BeReal «εκθρονίζουν» το Facebook από τις Top 10 εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης

Το Facebook δυσκολεύεται να διατηρήσει τη θέση του ανάμεσα στις 10 κορυφαίες εφαρμογές στο App Store των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με ανάλυση των δεδομένων του iPhone App Store.

Καθώς οι νεότεροι καταναλωτές στρέφονται σε πιο καινούριες εμπειρίες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το TikTok και τώρα το BeReal, η εφαρμογή του τεχνολογικού γίγαντα έχει χάσει τη θέση της στα Top Charts του App Store.

Πέρυσι, για παράδειγμα, το Facebook έπεσε μόνο επτά φορές έξω από το Top 10 των δωρεάν εφαρμογών iPhone στις ΗΠΑ.

Για μια πιο άμεση σύγκριση, η εφαρμογή του Facebook έπεσε από τις 10 κορυφαίες εφαρμογές του App Store μόλις έξι φορές κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021. Το πρώτο εξάμηνο του 2022, ωστόσο, έπεσε από αυτή την ομαδοποίηση συνολικά 59 φορές, σύμφωνα με τα στοιχεία της Sensor Tower.

Μια φορά μάλιστα έμεινε εκτός του Top 10 για 37 συνεχόμενες ημέρες το 2022, σημείωσε η εταιρεία, από μόλις δύο συνεχόμενες ημέρες το 2021.

Πρόσθετη ανάλυση που παρείχε ένας άλλος πάροχος δεδομένων App Store, η data.ai (προηγουμένως App Annie), υποστήριξε επίσης αυτό το συμπέρασμα. Διαπίστωσε ότι οι χρόνοι πτώσης του Facebook φέτος ήταν κυρίως συγκεντρωμένοι τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Ιούνιο.

Ο Απρίλιος ήταν ο χειρότερος μήνας για το Facebook μέχρι στιγμής, καθώς η κατάταξη της εφαρμογής έπεσε στη δεκαετία του 30 στις 18 Απριλίου και στη συνέχεια έφτασε μέχρι το Νο 44 στις 21 Απριλίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό ήταν περίπου την εποχή που το BeReal σκαρφάλωνε στα κορυφαία charts του App Store, εισερχόμενο στο Top 5. Σήμερα, το BeReal είναι η Νο. 1 εφαρμογή ΜΚΔ στο App Store των ΗΠΑ.

Η εταιρεία δεν έχει διατηρήσει σταθερά μια ισχυρή θέση στο Top 10 ούτε τα προηγούμενα χρόνια. Επιπλέον, η κατάταξη στο Top 10 Apps είναι μόνο ένα μέσο μέτρησης της επιτυχίας μιας εφαρμογής – είναι ένας δείκτης της ικανότητας μιας εταιρείας να προσελκύει νέους χρήστες, αλλά όχι της ικανότητάς της να διατηρεί την έλξη των ήδη υπαρχόντων.

Λαμβάνοντας αυτό υπόψιν, όταν το Facebook χάνει τη θέση του στο Top 10 από αναδυόμενες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης – όπως η τρέχουσα Νο. 1 εφαρμογή BeReal – είναι πιο προβληματικό από ό,τι αν έχανε τη θέση του λόγω της ανάπτυξης από τις ανάγκες της εποχής COVID, όπως το Zoom.

Η αποτυχία να προσελκύσει μια νέα γενιά χρηστών είναι κάτι που απασχολεί την εταιρεία και ένα θέμα για το οποίο ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει μιλήσει ειλικρινά στο παρελθόν.

Το περασμένο φθινόπωρο, το στέλεχος δήλωσε στους επενδυτές ότι η εταιρεία «αναδιαμόρφωσε» τις ομάδες της για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των νεαρότερων ηλικιών, δίνοντας  έμφαση στο δυνητικό κοινό και όχι στην ήδη σταθερή βάση των ηλικιωμένων που ως επί το πλείστων χρησιμοποιούν τις εφαρμογές της.

Παραδέχτηκε ότι αυτού του είδους η αλλαγή θα μπορούσε να πάρει χρόνια, όχι μήνες, για να επιτευχθεί. Δεν ειπώθηκε αν η εταιρεία θα ήταν επιτυχής στο μάρκετινγκ του Facebook σε μια νέα γενιά – ειδικά σε μια εποχή που η εταιρεία ποντάρει δισεκατομμύρια στο λεγόμενο metaverse.

Αλλά η Meta γνώριζε πολύ καλά τα εφηβικά της προβλήματα πολύ πριν δούμε τα σημάδια να αντικατοπτρίζονται στα κορυφαία charts.

Τον περασμένο Οκτώβριο, το Bloomberg ανέφερε ότι το Facebook συνέτασσε εσωτερικές αναφορές που έδειχναν ότι η μέτρηση του «χρόνου που περνούν» οι έφηβοι των ΗΠΑ στο Facebook ήταν μειωμένη κατά 16% σε ετήσια βάση από τον Μάρτιο του 2021.

Οι νεαροί ενήλικες στις ΗΠΑ περνούσαν 5% λιγότερο χρόνο στο Facebook, όπως έδειξαν τα στοιχεία, και ο αριθμός των νέων εγγραφών εφήβων μειωνόταν επίσης. (Η έκθεση ήταν μία από τις εκατοντάδες που δημοσίευσε ο πληροφοριοδότης του Facebook Φράνσις Χάουγκεν).

Προς το παρόν, όπως φαίνεται, αυτό που κάνουν οι άνθρωποι είναι να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για το Facebook με τη μορφή νέων εμπειριών κοινωνικής δικτύωσης που καθοδηγούνται από προσωποποιημένους αλγορίθμους, όπως το TikTok, ή από φιλίες στον πραγματικό κόσμο, όπως το BeReal και το Snapchat.

Πηγή: startupper.gr

Exit mobile version