Το χρυσό μοντέλο «παραγωγής χρήματος» της efood

Σε μία αγορά, αυτή των online παραδόσεων, που παγκοσμίως γράφει τεράστιες ζημιές για χάρη των μεγάλων επενδύσεων και της επέκτασης η περίπτωση της Online Delivery, της εταιρείας δηλαδή πίσω απ’ το efood φαντάζει ως «όαση» που σπάει κάθε καλούπι!

Και τούτο διότι η δημοφιλής πλατφόρμα που πλέον από πέρυσι κάνει το μεγάλο πέρασμα και στο φυσικό δίκτυο λιανικής, έχοντας εξαγοράσει τις εταιρείες του πρώην –πλέον- Ομιλου Μούχαλη, είναι μία «μηχανή παραγωγής χρήματος» που μεγαλώνει διαρκώς διατηρώντας σημαντική κερδοφορία προσφέροντας στη μητρική της, την γερμανική πολυεθνικη Delivery Hero σταθερά μεγάλα μερίσματα (22 εκατ. ευρώ για το 2022) και πιστωτικές διευκολύνσεις όταν χρειαστεί! Κάτι που στην αγορά του διαδικτυακού delivery δεν αποτελεί τον κανόνα αλλά την εξαίρεση…

Απόδειξη οι οικονομικές καταστάσεις του 2022 που κοινοποίησε η Online Delivery. Σύμφωνα με αυτές ο καθαρός κύκλος εργασιών το 2022 άγγιξε τα 135,61 εκατ. ευρώ από 112,8 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021 (+20%) κυρίως χάρη σε τρεις παράγοντες:

– Στη συνολική αύξηση των παραγγελιών.

– Στη μεγαλύτερη χρήση των υπηρεσιών της εταιρείας από τα καταστήματα (b2b), που αφορούν στις δυνατότητες προβολής των επιχειρήσεων και των προϊόντων τους στην πλατφόρμα.

– Στη συνολική αύξηση των online αγορών από τους καταναλωτές.

Τα κέρδη προ τόκων και φόρων αυξήθηκαν στα 35,67 εκατ. ευρώ από 27,69 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη να υπερβούν τα 31,89 εκατ. ευρώ από 23,245 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021 ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στα 34,773 εκατ. ευρώ από 40,8 εκατ. ευρώ.

Σημειωτέον πως στα παραπάνω αποτελέσματα έχει αποτυπωθεί και η ολοκλήρωση της εξαγοράς των εταιρειών etable και delivery.gr του Ομίλου Μούχαλη (στα πλαίσια ευρύτερης εξαγοράς και άλλων δύο εταιριών, των INKAT και AΛΦΑ ΔΙΑΝΟΜΕΣ, από τον Όμιλο της Delivery Hero), η οποία πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο, καθώς και -βάσει του σχετικού σχεδιασμού- η απορρόφηση της μιας εξ αυτών, του delivery.gr.

Την ίδια ώρα η μητρική Delivery Hero, για το 2022 είχε καθαρά έσοδα 8,57 δισ ευρώ, από 5,85 δισ ευρώ το 2021, μία σημαντική αύξηση χάρη κυρίως στις νέες εξαγορές και την επέκταση του ομίλου. Επίσης είχε καθαρές λειτουργικές ζημιές ύψους 2,27 δισ ευρώ, από 1,07 δισ ευρώ το 2021 και καθαρές ζημιές 2,97 δισ ευρώ από 1,12 δισ ευρώ!

Το ρευστό

Το «εγγυημένο» μοντέλο της Online Delivery που παράγει αποτελέσματα υπογραμμίζεται και στην κατανομή των δραστηριοτήτων και τις πηγές εισοδήματος σήμερα της εταιρείας. Συγκεκριμένα απ’ τις οικονομικές καταστάσεις του 2022 προκύπτει πως μεγάλο μέρος της αύξησης του τζίρου της εταιρείας αποτελούν τα έσοδα προμηθειών από τα συνεργαζόμενες επιχειρήσεις εστίασης, τα οποία ξεπέρασαν πέρυσι τα 88,2 εκατ. ευρώ έναντι 77,15 εκατ. ευρώ το 2021.

Επίσης συνέτειναν τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών marketing προς τους πελάτες της πλατφόρμας, τα οποία από 24,4 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021 ανήλθαν στα 32 εκατ. ευρώ πέρυσι καθώς και η παροχή υπηρεσιών σε συνδεδεμένες οντότητες που άγγιξαν τα 3,8 εκατ. ευρώ από 1,6 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά λοιπές παρεχόμενες υπηρεσίες τα έσοδα έφτασαν στα 11,55 εκατ. ευρώ από 9,56 εκατ. ευρώ.

Υβριδικό μοντέλο

Σε κάθε περίπτωση η Online Delivery σήμερα βρίσκεται σε μία φάση μετασχηματισμού, αφού μαζί με το άκρως επικερδές κομμάτι του online delivery επιχειρεί πλέον να στήσει το δικό της φυσικό δίκτυο λιανικής τόσο στο κομμάτι διανομής όσο και σημείων πώλησης με βάση πάντα τις πρώην εταιρείες του Ομίλου Μούχαλη. Κάτι που απαιτεί βέβαια επενδύσεις, οι οποίες ωστόσο φαίνεται ότι δεν θα απειλήσουν την κερδοφορία της εταιρείας.

Πηγή: newmoney.gr

Exit mobile version