Το «στοίχημα» των επενδύσεων

Επενδύσεις από 27 δισ. έως και 40 δισ. ευρώ ετησίως απαιτείται να προσελκύσει η Ελλάδα προκειμένου να ανταποκριθεί στον στόχο της βιώσιμης ανάπτυξης, δηλαδή στην επίτευξη ρυθμού ανάπτυξης κοντά στο 3% βραχυπρόθεσμα και περίπου στο 2% μεσοπρόθεσμα, αλλά με φιλικό προς το περιβάλλον και κοινωνικά δίκαιο τρόπο. Αυτό επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας Παύλος Μυλωνάς μιλώντας στο συνέδριο του Economist, σημειώνοντας ότι πρόκειται για πολύ υψηλά επίπεδα επενδύσεων τα οποία μπορούν να επιτευχθούν μόνο εάν πληρούνται ορισμένες απαραίτητες προϋποθέσεις, όπως το ότι η οικονομία πρέπει να είναι ανταγωνιστική. Ο κ. Μυλωνάς εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η χώρα μας πληροί αυτές τις προϋποθέσεις, καθώς η ανάπτυξη της Ελλάδας χαρακτηρίζεται από εξωστρέφεια, με τις εξαγωγές προϊόντων να υπερβαίνουν τις εξαγωγές υπηρεσιών, ενώ τα κέρδη των επιχειρήσεων έχουν φτάσει σε προ κρίσης υψηλά επίπεδα.

Αντιδράσεις στη Βουλγαρία για τον φόρο στο αέριο

Αντιδράσεις και εκ των έσω, και μάλιστα σε ανώτατο επίπεδο, εκφράστηκαν για τον φόρο που επέβαλε με νόμο από τις 13 Οκτωβρίου η Βουλγαρία στη μεταφορά και διαμετακόμιση ρωσικού φυσικού αερίου μέσω της επικράτειάς της, ύψους 10 ευρώ/MWh. Ο Βούλγαρος πρόεδρος Ρούμεν Ράντεφ παρέπεμψε τις διατάξεις του σχετικού νόμου στο Συνταγματικό Δικαστήριο της χώρας. Ο κ. Ράντεφ έχει ήδη εκφράσει τη θέση ότι η απόφαση του βουλγαρικού Κοινοβουλίου οδηγεί σε κίνδυνο χρεοκοπίας της εταιρείας «κλειδί» για τον βουλγαρικό ενεργειακό τομέα, δηλαδή της Bulgartransgaz.

Χιλιάδες ανάπηροι εξυπηρετήθηκαν ψηφιακά

Από τις αρχές του χρόνου, 130.000 άτομα που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού εξυπηρετήθηκαν μέσω της πλατφόρμας των ψηφιακών ΚΕΠΑ, καθώς όλα τα βήματα της διαδικασίας πιστοποίησης –πλην της ιατρικής εξέτασης από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας– γίνονται ηλεκτρονικά. Συνολικά από τον Σεπτέμβριο του 2022, που τέθηκαν σε λειτουργία, μέσω των ψηφιακών ΚΕΠΑ εξυπηρετήθηκαν 300.000 άτομα με αναπηρία, καθώς καταργήθηκαν χιλιάδες επισκέψεις.

Αλαλούμ στον προαστιακό

Δεν έχουν τελειωμό τα προβλήματα στον προαστιακό της Αθήνας καθώς αυτή την εβδομάδα, ειδικά τις πρωινές ώρες, κυριαρχούσε ένα μόνιμο αλαλούμ στα δρομολόγια των τρένων. Εκτός από τις καθυστερήσεις –που έχουν λάβει πλέον μόνιμο χαρακτήρα– έρχονται να προστεθούν και καταργήσεις δρομολογίων κατά τις πρωινές ώρες, όπου η κίνηση συνήθως είναι και πιο αυξημένη. Τις προηγούμενες ημέρες σημειώθηκαν καταργήσεις δρομολογίων σε τμήματα όπως Πειραιάς – Αεροδρόμιο, Αεροδρόμιο – Α. Λιόσια ή μερικές καταργήσεις στο τμήμα Κορωπί – Αεροδρόμιο – Κορωπί. Χθες λόγω μηχανικής βλάβης σε αμαξοστοιχία ακυρώθηκαν από νωρίς το πρωί συνολικά 4 δρομολόγια (Α. Λιόσια – Κάντζα), προκαλώντας για άλλη μία φορά τεράστια ταλαιπωρία στους επιβάτες.

Ισραηλινές εταιρείες «βλέπουν» Ελλάδα

Τις πρώτες κρούσεις από ισραηλινές εταιρείες έχουν αρχίσει να δέχονται μεγάλοι όμιλοι διαχείρισης και ανάπτυξης ακινήτων στην ελληνική αγορά. Οπως ανέφεραν στελέχη της αγοράς ακινήτων στο περιθώριο της φετινής Prodexpo, τα γεγονότα στη Γάζα έχουν κινητοποιήσει κάποιες μεγάλες επιχειρήσεις του Ισραήλ, οι οποίες εξετάζουν λύσεις σε περίπτωση που η κρίση αρχίσει να παγιώνεται ή ακόμη περισσότερο αν επεκταθεί σε όλη την ευρύτερη περιοχή. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα φαίνεται πως θα αποτελέσει μία από τις βασικές επιλογές τους τόσο λόγω γεωγραφικής εγγύτητας όσο και λόγω του αισθήματος ασφάλειας που νιώθουν οι επιχειρηματίες από το Ισραήλ. Ασφαλώς, σε μια γενίκευση της κρίσης είναι πιθανό οι κρούσεις για μίσθωση γραφείων στην Αθήνα να προέλθουν και από αραβικές χώρες.

 

Kathimerini.gr

Exit mobile version