Στην πλήρη αναμόρφωσή του οδεύει το ελληνικό τραπεζικό σύστημα, υιοθετώντας το outsourcing και για τα νέα δάνεια που θα χορηγεί.
Η ψηφιοποίηση για την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και η συνεχής μείωση του δικτύου καταστημάτων, ανοίγουν νέο ευρύ πεδίο για την ανάθεση εργασιών εκτός των τραπεζών σε τρίτους, με όφελος, καταρχάς, τη μείωση του λειτουργικού κόστους για την τράπεζα. Στο πλαίσιο αυτό και ολοκληρώνοντας την εξυγίανση των ισολογισμών τους με μείωση των κόκκινων δανείων σε μονοψήφιο ποσοστό, οι ελληνικές τράπεζες θα «τρέξουν» με μεγαλύτερη ταχύτητα στο κατόπι των τραπεζών διεθνώς, βγάζοντας από πάνω τους και τη δραστηριότητα της χορήγησης νέων δανείων, κρατώντας όμως τη χρηματοδότησή τους. Το νέο μοντέλο ξεκινάει με τα στεγαστικά δάνεια, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν τα επαγγελματικά.
Σημειώνεται ότι το outsourcing στη χορήγηση στεγαστικών δανείων είναι ευρέως διαδεδομένο διεθνώς, με ποσοστά περίπου 90% στη Νορβηγία, 78% στις ΗΠΑ, πάνω από 60% στην Αγγλία, και ποσοστά της τάξεως του 40% σε Καναδά, Αυστραλία, Ιταλία, Ολλανδία, Γαλλία κ.ά.
Την τάση του outsourcing στα νέα δάνεια, η οποία θα περιορίσει τις τράπεζες στο ρόλο του χρηματοδότη, αφήνοντας σε εξειδικευμένους τρίτους την αξιολόγηση του υποψήφιου πελάτη και τη διαδικασία υπογραφής του δανείου έως την εκταμίευσή του, σηματοδοτεί για την Ελλάδα η δραστηριότητα της της IMS – Individual Mortgage Solutions. Η εταιρεία είναι ο πρώτος και ο μόνος μεσίτης πιστώσεων στη χώρα και αποτελεί το μεγαλύτερο συνεργάτη των ελληνικών τραπεζών στη διαμεσολάβηση για την έκδοση στεγαστικού δανείου, χωρίς καμία άμεση ή έμμεση οικονομική επιβάρυνση για τον δανειολήπτη. Στην πράξη, δηλαδή, η IMS πληρώνεται προμήθεια από την τράπεζα σε ποσοστό 1,2% επί της εκταμίευσης για το φυσικό πρόσωπο που το έχει ζητήσει.
Σύμφωνα με τα αρχεία των συνεργαζόμενων τραπεζών, η IMS έχει άνω του 90% εγκρισιμότητα στις υποθέσεις που προωθεί και έχει εκταμιεύσει περισσότερα από 3.000 δάνεια μέσα στα τελευταία 7 χρόνια. Σημειώνεται ότι το πρώτο τετράμηνο του 2021, οι εκταμιεύσεις σε στεγαστικά δάνεια άγγιξαν συνολικά τα 184 εκατ. ευρώ. Την αντίστοιχη περίοδο του 2022 έφτασαν τα 348 εκατομμύρια, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία των τεσσάρων συστημικών τραπεζών. Η IMS διαμεσολάβησε για τα 34 εκατομμύρια ευρώ εξ’ αυτών. Το 2022 οι εκταμιεύσεις στεγαστικών δανείων προβλέπεται ότι θα φτάσουν τα 1,2 δις. ευρώ, με στόχο εκταμιεύσεων για την IMS τα 120 εκατ. ευρώ (από τα 84 εκατ. ευρώ που χειρίστηκε πέρυσι επί συνόλου εκταμιεύσεων στεγαστικών δανείων 900 εκατ. ευρώ). Εντός της επόμενης πενταετίας, στόχος της IMS είναι να αυξήσει το μερίδιό της στο σύνολο της αγοράς σε 15% από 9,4% των εκταμιεύσεων από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες σήμερα.
Πώς θα λειτουργούν οι εταιρείες που μεσολαβούν για την λήψη (στεγαστικών επί του παρόντος) δανείων; Το παράδειγμα δίνει η μοναδική στη χώρα μας «μεσίτρια» στεγαστικών δανείων, IMS. Όπως είπε χθες ο κ. Κυριάκος Καμπούρης, Partner στην IMS, ρόλος της εταιρείας είναι να καθοδηγήσει τον πελάτη στο καλύτερο πρόγραμμα δανείου, να του εξηγεί τα χρηματοδοτικά προγράμματα των τραπεζών και να είναι δίπλα του όχι μόνο μέχρι την εκταμίευση, αλλά μέχρι τη λήξη της διάρκειας του δανείου. Πολύ βασικό είναι το ότι οι εταιρείες – μεσίτριες πιστώσεων, όπως η IMS, κάνουν όλη την πιστοληπτική αξιολόγηση του πελάτη και αυτός γνωρίζει αν και με ποιους όρους το αίτημά του για λήψη στεγαστικού δανείου θα γίνει αποδεκτό. Την ίδια στιγμή, και οι τράπεζες έχουν όφελος, καθώς γνωρίζουν εκ των προτέρων την πιστοληπτική ικανότητα των πελατών τους και περιορίζεται ο πιστωτικός κίνδυνος.
Όπως είπε ο κ. Καμπούρης, η πολυετής εμπειρία και εξειδίκευση της IMS στο χώρο του στεγαστικού δανείου προσφέρει στο πελατολόγιό της μια υπηρεσία “one-stop-shop”.
Συγκεκριμένα, η IMS προσφέρει στον πελάτη:
– Λεπτομερή ενημέρωση για τα προϊόντα και το πιθανό ρίσκο. Η εταιρεία εξηγεί στον πελάτη τι ταιριάζει στο οικονομικό του προφίλ, τον συμβουλεύει – προτρέπει για τυχόν αλλαγές του προϊόντος κατά τη διάρκεια του δανείου του, του παρουσιάζει την τελική εικόνα των δόσεων με τις οποίες θα επιβαρυνθεί βάσει συνολικών εξόδων του δανείου και παράγοντες όπως η αύξηση των επιτοκίων, ενώ διαπραγματεύεται και με την τράπεζα για λογαριασμό του ώστε αυτός να εξασφαλίσει το προϊόν με τους καλύτερους όρους.
– Πλήρη ενημέρωση σχετικά με κάθε νομική υποχρέωση και τεχνική λεπτομέρεια στον δανειολήπτη.
– Ρόλο Συμβούλου σε ζητήματα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας (τεχνικά, νομικά κ.ά.)
– Προσωποποιημένη εξυπηρέτηση
– Υψηλή ποιότητα υπηρεσιών και διευρυμένο ωράριο
– Μείωση του χρόνου της διαδικασίας έως την εκταμίευση του δανείου
– Την καλύτερη δυνατή επιλογή, αποτυπώνοντας με ακρίβεια προς το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα το προφίλ του πελάτη, προτού κατατεθεί η αίτηση δανείου
– Ευρεία γκάμα προϊόντων βασισμένη στις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη και στην πιστοληπτική του ικανότητα.
Εστιάζοντας διαρκώς στην βελτίωση των υπηρεσιών της, η IMS βρίσκεται σε διαδικασία ψηφιοποίησης των υπηρεσιών της, προκειμένου η εκταμίευση των δανείων μα γίνεται με την ελάχιστη απαιτούμενη φυσική παρουσία των πελατών της στα υποκαταστήματα τραπεζών. Σημειώνεται ότι το προφίλ των πελατών της IMS είναι κυρίως άνθρωποι στην ηλικιακή κατηγορία 35 – 45, με μέσο (25.000 – 30.000 ευρώ) έως υψηλό εισόδημα, ενώ το 60% αυτών έρχεται από το υφιστάμενο πελατολόγιο (αύξηση πελατών στόμα με το στόμα).
Πηγή: insider.gr