Το «πράσινο φως» για τη διανομή κερδών παρελθουσών ετών (2019 και 2020) ύψους 10.000.400 ευρώ άναψε στα μέσα Δεκεμβρίου το διοικητικό συμβούλιο της «Γαλλο-Ελληνικός Φορέας Υπερθαλάσσιας ζεύξης Ρίου-Αντιρρίου Ανώνυμη Εταιρία» γνωστής και ως «Γ.Ε.Φ.Υ.Ρ.Α. Α.Ε.». Από αυτά το ποσό των 7.228.876,08 ευρώ θα διανεμηθεί στη μέτοχο «VINCI CONCESSIONS S.A.S.» και 2.771.523,92 ευρώ στην “AKTOR ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ”. Τα συνολικά διανεμόμενα κέρδη ανέρχονται σε 0,46 ευρώ ανά μετοχή.
Η ΓΕΦΥΡΑ ιδρύθηκε τέτοιες ημέρες (12 Δεκεμβρίου) του 1995 με κύρια δραστηριότητά τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, εκμετάλλευση και συντήρηση της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.
Της πρόσφατης απόφασης είχε προηγηθεί στις 3 Μαρτίου του 2022 η διανομή μη διανεμηθέντων κερδών προηγούμενων εταιρικών χρήσεων 0,92 ευρώ για κάθε μετοχή με συνολικό ποσό διανομής 20.000.800 ευρώ ενώ στις 14 Δεκεμβρίου του 2022 αποφασίστηκε η διανομή μη διανεμηθέντων κερδών συνολικού ποσού 15.000.600 ευρώ.
Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι ένα περιουσιακό στοιχείο που προέκυψε από τη σχετική σύμβαση παραχώρησης (νόμος 2395/1996) μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (παραχωρούσα αρχή) και της εταιρείας (φορέας εκμετάλλευσης), η οποία αφορά στην κατασκευή και στην εκμετάλλευση της συγκεκριμένης υποδομής κοινής ωφέλειας. Το Δημόσιο, ως παραχωρούσα αρχή, ελέγχει τις υπηρεσίες τις οποίες πρέπει να παρέχει ο φορέας εκμετάλλευσης της υποδομής και καθορίζει τα πρόσωπα προς τα οποία πρέπει να παρέχονται οι υπηρεσίες καθώς και την τιμή. Στο τέλος της περιόδου της σύμβασης που άγεται στο έτος 2039, η Γέφυρα θα περιέλθει στην παραχωρούσα αρχή.
Η Εταιρεία έχει συνάψει δύο συμβάσεις Ανοικτού Δανείου με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, συνολικού ποσού 100 εκατ. ευρώ, ως εξασφάλιση του δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η τελευταία συναίνεσε στη μείωση του ποσού των προαναφερθεισών συμβάσεων στα 44 εκατ. ευρώ από τον Αύγουστο του 2019 κι εφεξής. Κατά την 31 Δεκεμβρίου 2022, το ποσό των εν λόγω συμβάσεων έχει μειωθεί βάσει συμφωνίας στα 31 εκατ. ευρώ.
Πέρυσι η κυκλοφορία στη Γέφυρα σημείωσε αύξηση 14,56% σε σχέση με το 2021, ενώ η μέση ημερήσια κυκλοφορία έφτασε τις 11.038 διελεύσεις, δηλαδή είχε επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα.
Σε ό,τι αφορά τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 19,48%, ενώ τα συνολικά έσοδα για το 2022 ανήλθαν σε 58.352.000 ευρώ, 58.348.000 ευρώ εκ των οποίων είναι έσοδα διοδίων. Μετά την αφαίρεση 13.815.000 ευρώ που αφορούν διελεύσεις πελατών της Γέφυρας από σταθμούς διοδίων άλλων παραχωρήσεων (διαλειτουργικότητα) τα οποία αντιστοίχως χρεώθηκαν στο κόστος πωλήσεων, τα έσοδα διοδίων ανήλθαν σε 44.534.000 ευρώ και αντιστοιχούν σε αύξηση +18,17% σε σχέση με το 2021.
Τα έσοδα που προήλθαν από ελαφρά οχήματα (ΙΧ) αντιστοιχούν στο 68,49% των συνολικών εσόδων, ενώ το μερίδιο των μοτοσυκλετών αντιστοιχεί σε ποσοστό 0,64%. Τα βαρέα οχήματα αντιστοιχούν στο 24,59% των εσόδων (18,98% των οποίων αντιστοιχούν σε βαρέα οχήματα με >= άξονες) και τα λεωφορεία σε ποσοστό 6,28%.
Οι οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας περιλαμβάνονται στις ενοποιημένες καταστάσεις της VINCI CONCESSIONS S.A.S. Επίσης περιλαμβάνονται στις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. και ΑΒΑΞ Α.Ε.(έως την 23η Νοεμβρίου 2022, οπότε μεταβίβασε την συμμετοχή του), με τη μέθοδο της καθαρής θέσης. Σημειώνεται ότι στις 23 Νοεμβρίου του 2022 η ΑΒΑΞ Α.Ε. μεταβίβασε το μερίδιο της στην ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. στους υπόλοιπους δύο μετόχους, αναλογικά σύμφωνα με τα ποσοστά συμμετοχής τους στην εταιρεία.